2,5v tyttöni narskuttelee öisin
Eli olen huomannut lähes joka yö, että tyttöni narskuttelee hampaitaan öisin. Onko tämä ihan normaalia, voiko liittyä uhmaikään? Pitäisikö asialle tehdä jotain? Minä olen itsekin kova narskutteleen hampaita ja hampaani ovat siksi menneet " pilalle" . Siksi olen kovasti huolissani tytöstä, jolle voi käydä samalla tavalla. Mutta miten tämän ikäisen narskuttelua voi estää? Tietenkin yrittämäl tehdä elämästä vähemmän stressaavaa..meil on takana 2 muuttoa vuoden sisäl, sekä perheeseemme on tullut vauva vähän aikaa sit. Varmasti näil on osuutta asiaan, vaik parhaamme mukaan yritämme huomioida esikoista.
Olis kiva kuulla muiden kokemuksia...
Kommentit (3)
myöskään keksitty millä saisi narskutuksen loppumaan.
Juttelin just hammaslääkärini kanssa aiheesta, ja se sanoi että noin pienillä se narskuttelu on vielä " normaalia" .
Meillä 5 v poika, joka myös narskutellut hampaitaan viimeisen kolmen vuoden ajan. Hammaslääkärissä käytiin pari viikkoa sitten ja kulumaa hampaissa oli nähtävissä. Asialle ei kuitenkaan tehdä mitään ennen pysyvien hampaiden puhkeamista. Sitten mahdollisesti purentakiskot, oikaisuhoito tms... Johtuu kuulemma usein purentavirheistä. Stressi, jota myös meillä sairauksien muodossa ollut kovasti läsnä viime vuosina on omasta mielestäni pahentanut pojan vaivaa. Kamalaa kuunneltavaa tuo narskutus kaiken yötä!!!