Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaako vuokralainen uuden arvon vai todellisen arvon mukaan, jos vahingossa rikkoo jotain?

Vierailija
31.08.2024 |

Siis jos rikkoo vaikka 8 vuotta vanhan hellan vahingossa, niin saako vuokranantaja muka veloittaa uuden hellan hinnan? 

Eikö mitään ikävähennyksiä lasketa laitteille, niin kuin vakuutusyhtiöt laskevat?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VA taitaa muutenkin luulla, että voi maksattaa tyydyttäväkuntoisena vuokratun asunnon rempat minulla, asuttuani tässä reilu 3 vuotta, ikäänkuin se nyt minun vika olisi, että kaapinovet putoilee paikoiltaan ja kaikkia ikkunoita ei saa auki. 

Vierailija
2/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vuokranantajat nyt vaan on huijareita. Halpa vuokrahinta on yleensä se varoittava merkki. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten yksityisellä menee. Isoissa vuokrayhtiöissä on vastuunjakotaulukko ja hinnasto eri korjauksille.

Vierailija
4/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellaa ei voi kyllä mitenkään rikkoa vahingossa. Joko se hajoaa vanhuuttaan tai sitten vuokralainen on tahallaan sen hajottanut ja silloin on kyllä aivan oikein, että hän maksaa uuden hankintahinnan.

Vierailija
5/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyhellat ja jääkaapit kestä enää 20 vuotta. Toki jos olet pistänyt jääkaapin täysille ja oven auki, kyllähän kompura rikkoutuu kun kolme-neljä päivää huutaa täysillä, lisäksi tulee vesivahinko. Pesukone, jos olet selkeästi rikkonut sitä, olet korvausvelvollinen. Yyleensä näistä rikkoutuu ohjelmanvalitsin eikä se kestä yleensä 5-6 vuotta enempää. Muutenkin, kierrätyksestä saatat saada satasella vuoden-kahden vanhan koneen, varsinkin jos joku hotelli, vastaanottokeskus tms on juuri lakkautettu. Siellä menee hyvää toimivaa tavaraa roskiin.

Vierailija
6/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellaa ei voi kyllä mitenkään rikkoa vahingossa. Joko se hajoaa vanhuuttaan tai sitten vuokralainen on tahallaan sen hajottanut ja silloin on kyllä aivan oikein, että hän maksaa uuden hankintahinnan.

Hmm, no miksipä minä sen nyt tahallani olisin rikkonut? Eikös se nyt ole aika erikoista, äärimmäistä toimintaa? En oikein ymmärrä miksi vuokranantajan pitäisi hyötyä taloudellisesti minun vahingostani?

Vierailija
7/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisi vähän jos kertoisit mitä tapahtui... 

Voisi arvioida onko rikkoutuminen oikeasti sun vika vai onko vanha laite vain hajonnut käsiin

Vierailija
8/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus korvaa, jos kyse ei ole ikivanhasta hellasta.  

Vierailija
9/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi arvioida onko rikkoutuminen oikeasti sun vika vai onko vanha laite vain hajonnut käsiin

Menin kerran korjaamaan hellaa. Oli muka itestään hajonnut. En uskonu ja lopulta selvisi että oli käytetty kiukaana kapakkaillan päälle. Teekkareiden luovuutta ja huumoria.

Vierailija
10/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyhellat ja jääkaapit kestä enää 20 vuotta. Toki jos olet pistänyt jääkaapin täysille ja oven auki, kyllähän kompura rikkoutuu kun kolme-neljä päivää huutaa täysillä, lisäksi tulee vesivahinko. Pesukone, jos olet selkeästi rikkonut sitä, olet korvausvelvollinen. Yyleensä näistä rikkoutuu ohjelmanvalitsin eikä se kestä yleensä 5-6 vuotta enempää. Muutenkin, kierrätyksestä saatat saada satasella vuoden-kahden vanhan koneen, varsinkin jos joku hotelli, vastaanottokeskus tms on juuri lakkautettu. Siellä menee hyvää toimivaa tavaraa roskiin.

Meinaat, että voisin käytetyn sitten ostaa hänelle tilalle. Hmm. Mitäköhän tykkäisi.. 

On vähän ostohalut alhaalla koko ihmisen takia, mitään repsottavaa ei suostu korjaamaan niin.., olisikin vastavuoroista molemminpuolista niin voisin ehkä joustaa, mutta kun itse olen vielä tässä kk päästä muuttamassa niin tuntuu kuin ostaisin vaan hänelle kalliin lahjan. 

Varmaan jomman kumman vakuutukseen sen voisi laittaa, minunko kuitenkin en tiedä.

Vierailija
11/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteät kalusteet kuuluu vuokranantajan hoidettaviksi jollei muuta ole sovittu. Perushuolto vuokralaiselle. Vakuutus ei korvaa mitään jos on yritetty itse korjata.

😬 

Vierailija
12/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt itsestään hajonnut, vaan kolautin, no ennemmin pudotin, siihen luukun päälle painavan pannun, kun olin sitä laittamassa uuniin. Onneksi ei tullut lattiaankin kuoppaa, ja ruoat sain hyvin putsattua pois. 

Vierailija
13/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivakuutus korvaa, jos kyse ei ole ikivanhasta hellasta.  

Selvitin, että on vähintään 8vuotta vanha. En tiedä miten vanha oikeasti, mutta ei minusta kovin hyvä uuni ole ollutkaan. 

Vierailija
14/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään korvaa uutta vaan sen verran kun on arvo alentunut. 

Vierailija
15/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että voisin käytetyn sitten ostaa hänelle tilalle. Hmm. Mitäköhän tykkäisi.. 

On vähän ostohalut alhaalla koko ihmisen takia, mitään repsottavaa ei suostu korjaamaan niin.., olisikin vastavuoroista molemminpuolista niin voisin ehkä joustaa, mutta kun itse olen vielä tässä kk pääst

Kiipesitkö luukulle?

Vierailija
16/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt itsestään hajonnut, vaan kolautin, no ennemmin pudotin, siihen luukun päälle painavan pannun, kun olin sitä laittamassa uuniin. Onneksi ei tullut lattiaankin kuoppaa, ja ruoat sain hyvin putsattua pois. 

Eikö tuon korvaa kotivakuutus? Selvä vahinko jos noin kävi.

Vierailija
17/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteät kalusteet kuuluu vuokranantajan hoidettaviksi jollei muuta ole sovittu. Perushuolto vuokralaiselle. Vakuutus ei korvaa mitään jos on yritetty itse korjata.

😬 

No mutta entäs, jos tosiaan kuitenkin itse aiheutin sen rikkoutumisen? Ajattelin, että olisi joku taulukko niinkuin ikävähennykset vakuutusyhtiöillä. 

Ehkä se olisi pelittänyt vielä jonkin aikaa, niin harmi sinänsä, toisaalta vakuutusyhtiö tuskin minulle korvaisi mitään, jos se olisi minun oma uuni, niin miksi vuokranantajalle sitten tulisi vain uusi uuni, vaikka ei itse juuri ollutkaan sitä rikkomassa? 

Vierailija
18/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😬 

No mutta entäs, jos tosiaan kuitenkin itse aiheutin sen rikkoutumisen? Ajattelin, että olisi joku taulukko niinkuin ikävähennykset vakuutusyhtiöillä. 

Ehkä se olisi pelittänyt vielä jonkin aikaa, niin harmi sinänsä, toisaalta vakuutusyhtiö tuskin minulle korvaisi mitään, jos se olisi minun oma uuni, niin miksi vuokranantajalle sitten tulisi vain uusi uuni, vaikka ei itse juuri ollutkaan sitä rikkomassa? 

Voithan hommata jostain samanlaisen käytetyn korvauksena.

Vierailija
19/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai selvittää saako lasin/luukun vaihdettua.

Ei mun mielestä ainakaan uutta tarvitse maksaa kun kyse on kuitenkin vanhingosta

Vierailija
20/23 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä on hella rikkoutunut vahingossa vai tahallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän