Millaisia kokemuksia seksuualiterapiasta?
Kommentit (17)
Todella huonoja. Pilasin elämäni seksuaaliterapeuttien neuvojen takia. Meni koti, perhe, lapset ja terveys. Jäin yksin ongelmieni kanssa.
Kävin aikoinaan useammalla seksuaaliterapeutilla. He eivät ottaneet minua tosissaan ongelmieni kanssa, eivätkä kuunnelleet. He kaikki painostivat avaamaan suhteen, asia mitä ei olisi ikinä kannattanut tehdä. Tutustuin polyamorisiin ihmisiin, se oli vihoviimeinen virhe. Yksi niistä käytti minua useita kuukausia hyväkseen, hän valehteli, kontrolloi, manipuloi ja alisti seksiobjektikseen. Minulle syntyi tapahtumista paha trauma, jota en ole kyennyt purkamaan vaikka olen jo vuosia käynyt erilaisissa traumaterapioissa, vertaistukiryhmissä, turvakodissa keskustelemassa asiantuntijoiden kanssa ja niin edelleen.
Kaikesta tästä olisin välttynyt jos en olisi seksuaaliterapiaan mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Todella huonoja. Pilasin elämäni seksuaaliterapeuttien neuvojen takia. Meni koti, perhe, lapset ja terveys. Jäin yksin ongelmieni kanssa.
Viitsitkö antaa vaikka lyhyenkin kuvauksen siitä miitä tapahtui? Kuulostaa niin hurjalta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitsitkö antaa vaikka lyhyenkin kuvauksen siitä miitä tapahtui? Kuulostaa niin hurjalta...
He uskottelivat minulle kelpaavani jollekin, vaikka olen ällöttävä perverssi. Se ei pitänyt paikkaansa. Heidän takiaan erosin pitkästä avioliitosta, menetin perheeni ja olen jäänyt täysin yksin. Eron jälkeen olen sairastunut vakavaan masennukseen, minulla on todettu PTSD eron jälkeisen suhteen takia ja on todettu etten varmaankaan koskaan selviä tästä entiselleni. En kykene enää töihin, enkä huolehtimaan itsestäni.
En ole kenenkään kuullut hyötyvän siitä. Omakohtaisesti en ole kuitenkaan käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tätä olla luettu kuin 134 kertaa täällä.
Huonoja kokemuksia. Terapeutti (mies) jätti minun tarpeeni ja toiveeni täysin huomiotta. Vaimon näkemykset vahvistetttiin sellaiselle tasolle, että seksielämäni ja normaalit tarpeeni parisuhteessa tuomittiin täysin. Naisen tulee saada kieltäytyä ja häntä ei sovi lähestyä hänellä on oikeus kehoonsa (toki), mutta joo
Tuli Korona ja terapia jäi siihen. Samoin läheisyys ja seksi. Lähiomaisten takia en ole viitsinyt lähteä tieheni. Raskasta ja tylsää on ja näköjään pysyy. Sormellakaan ei sovi kosketella. Vanhat traumat kuulemma ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Huonoja kokemuksia. Terapeutti (mies) jätti minun tarpeeni ja toiveeni täysin huomiotta. Vaimon näkemykset vahvistetttiin sellaiselle tasolle, että seksielämäni ja normaalit tarpeeni parisuhteessa tuomittiin täysin. Naisen tulee saada kieltäytyä ja häntä ei sovi lähestyä hänellä on oikeus kehoonsa (toki), mutta joo
Tuli Korona ja terapia jäi siihen. Samoin läheisyys ja seksi. Lähiomaisten takia en ole viitsinyt lähteä tieheni. Raskasta ja tylsää on ja näköjään pysyy. Sormellakaan ei sovi kosketella. Vanhat traumat kuulemma ahdistaa.
Olet itse vastuussa siitä millaisessa suhteessa elät. Meillä on vain yksi elämä.
Minulla on hyvät kokemukset seksuaaliterapiasta, mutta se olikin sitä vanhaa seksuaaliterapiaa, jota tekivät pitkälle koulutetut ammattilaiset. Nykyisinhän seksuaaliterapeutiksi voi kouluttautua ihan kuka tahansa. Koulutus on kahden vuoden etäopetus.
Luulen, ettei seksuaaliterapiakaan auta mitään, jos toinen osapuoli ei oikeasti ole seksuaalisesti kiinnostunut puolisostaan. Ei sellaista asiaa voida terapiassa parantaa kuten ei myöskään sitä, jos rakkaus on loppunut. Kolmas tilanne missä mikään terapia ei auta on sellainen, että toinen osapuoli salaa jotain olennaista kuten seksuaalisen suuntautumisensa tai sen, että hänellä on sivusuhde. Terapeutti kuintekin usein vaistoaa, että jotain salataan. Hänhän on koulutettu havainnoimaan muutakin kuin sanoja.
Ja neljäntenä tietysti on se, jos toisella osapuolella on persoonallisuushäiriö. He eivät pysty juurikaan asettumaan toisen asemaan, jolloin toisen osapuolen motiivit olla suhteessa tulevat valokeilaan. Toisen osapuolen ehdoilla elämistä harvemmin jaksetaan loputtomiin, ainakaan niiden parien kohdalla, jotka terapiaan tulevat. He ovat jo oivaltaneet, että jotain on vialla ja vaatii tarkastelua.
Eiväthän he mitään psykiatrian alan ammattilaisia ole, ja psyykkisiähän ne ongelmat yleensä ole. Parempi olisikin, jos ammatti nimeke olisi seksineuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän he mitään psykiatrian alan ammattilaisia ole, ja psyykkisiähän ne ongelmat yleensä ole. Parempi olisikin, jos ammatti nimeke olisi seksineuvoja.
Ennen olivat ja on syytäkin olla. Seksuaaliterapia on hyvin vaativaa, seksi kun ei ole vain seksiä. Mutta seksineuvoja olisi hyvä termi tuolle mitä nyt on tarjolla. Toisaalta kuka tahansa voi lukea netistä tietoa seksielämän fysiologisista ja biologisista faktoista. Vuorovaikutuksen asiantuntijan pitäisi olla terapi-alan kokenut ammattilainen seksuaaliterapiassa, koska tuhot voivat olla mittavia osaamattomissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Parasta olisi koko ammattikunnan kieltäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, kävimme terapeutilla, kun tyttöystäväni sai lääkäriltä hyperseksuaalisuus diagnoosin. Mietittiin itse fwb suhteita tyttöystävälle, mutta päätettiin kuitenkin käydä seksuaaliterapeutilla ensin. Hän varoitteli noista ja varsinkin jos "nainnit" tehtäisiin jossain muualla kuin kotonamme. No siihenhän minä en suostunut että sängyssämme kävisi peuhaamassa ties kuka. Hyvän vinkin antoi ja se oli että hommatkaa sellainen lelu arsenaali että orgasmeja saa joko itse tai toisen avustuksella niin ettei koko ajan tarvitse olla penetraatiossa.
Parilla tonnilla leluja, joista kallein oli 1500€ maksanut satula vibra. Sitten joku etäohjattava suristin ja kunnon wand sauva ja muutamat dildot. Sovittiin että näitä voi käyttää milloin vain vaikka minun nähteni ja autan jos tarvitsee. Näiden jälkeen sain katsottua jopa jonkun elokuvan ilman paria nainti taukoa. Välillä kun oikein meinasi hermo mennä vonkaamiseen, niin kiinnitin hänet sen satulavibran päälle niin ettei itsepäässyt siitä pois ja annoin vibrautua niin kauan että itkien aneli lopettamaan. Senkin jälkeen sai pari kolme tuntia olla rauhassa, ilman että toisen käsi oli housuissani "vemputtamassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, kävimme terapeutilla, kun tyttöystäväni sai lääkäriltä hyperseksuaalisuus diagnoosin. Mietittiin itse fwb suhteita tyttöystävälle, mutta päätettiin kuitenkin käydä seksuaaliterapeutilla ensin. Hän varoitteli noista ja varsinkin jos "nainnit" tehtäisiin jossain muualla kuin kotonamme. No siihenhän minä en suostunut että sängyssämme kävisi peuhaamassa ties kuka. Hyvän vinkin antoi ja se oli että hommatkaa sellainen lelu arsenaali että orgasmeja saa joko itse tai toisen avustuksella niin ettei koko ajan tarvitse olla penetraatiossa.
Parilla tonnilla leluja, joista kallein ol
Onpa hyvä esimerkki, jos on totta. Hyperseksuaalisuus tarkoittaa seksiriippuvuutta. Miksi ette saaneet apua riippuvuuden katkaisemiseen? Voisi kuvitella seksuaaliterapeuttien antavan apua vaivaan, jolla on hankalia seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Älä ulise taas. Tangoon tarvitaan kaksi!
Vierailija kirjoitti:
Pysyt lähiomaisten takia suhteessa? Miksi ihmeessä pysyt heidän mielikseen parisuhteessa, joka on kuollut eikä osoita paranemisen merkkejä ja jossa voit huonosti?
Huonoja, vaimo petti, niin terapeutti sanoi, että siinä voi olla kyse vaan naisen voimaantumisesta ja oman seksuaalisuuden haltuun ottamisesta, olin että what a fuck!