Nyt lihapullaohje uusavuttomalle
Mulla on n. kilo hirvenjauhelihaa j ane sipulikeitto ainekset mistä kaikki puhuu, kannattaa kuulemma laittaa. Mitä muuta? Netistä etin mut miljardi erilaista. Ajttelin jos jollain ois huippuhyvä.
Kommentit (11)
Minä en käytä sitä sipulikeittoa, koska maha ei kestä niitä mausteita tms.
Teenkö vaan kertaa 2, eli myös kaksi sipulikeittopussia?!
Oon tehnyt pari kertaa näin:
Hirven jauhelihaa (mulla ollut ehkä 600 g)
noin sama määrä sika-nautajauhelihaa (mulla 400 g paketti)
1-1,5 prk kermaviiliä
1-2 munaa
Sekoita ensin sipulikeittoaines+kermaviili+muna. Anna turvota. SSekoita siihen lihat. Anna seistä vielä puolisen tuntia. Pyöritä pullia, laita pellille ja paista n. 200 asteisessa uunissa 25-35 min.
vain yksi pussi sipulikeittoa, vaikka lihaa yhteensä n. 1 kg mulla! Se keittoaines on tosi suolaista.
Tee siis kolminkertainen satsi. Pelkästä hirvenlihasta tulee liian kuivaa. Kokemusta on.
Pakkaseen voit niitä lihapullia sitten laittaa kun tulee " vähän" reilu satsi.
Lihamäärän mukaan myös sipulikeittoa. Muuten tulee mauton.
laita vain yksi pss sipulikeittoa, jos lihaa n 1 kg. Jos enemmän, niin vaikka 1,5 pussia. Lisää mieluummin 1 pss lisäksi itse vähän suolaa, pippuria ja timjamia, rakunaa - mistä yrtistä pidätkään.
Pahin moka on laittaa liikaa sipulikeittoainesta, koska se on niin vahvan makuista. Haluatko että pullat maistuu sipulikeitolle?? Minä ainakin tykkään, että masituu se hirvikin siinä.
korppujauhoja, jos laitat sipulikeittopussin.
Jospa tästä sitten alan hommiin. Toivottavasti tulee parasta:) ap
pussi sipulikeittoa
puoli desiä korppujauhoa
1-1,5 desiä vettä
1 muna
400 g jauhelihaa
Helppo ja hyvä resepti. Oli jossain Knorrin tai vastaavan sipulikeittopussin takana. Veden käyttö kermaviilin sijasta on musta parempi (maku siis on parempi) ja sitä paitsi näitä voi tehdä ihan ex tempore, kun kaikki muut aineet yleensä löytyy kaapista paitsi se kermaviili.
sekottaa esim. sika-nautaa. Mä oon tehnyt aina sen ohjeen mukaan, mikä on siinä sipulikeitto pussin takana... eikö siitä sun pussista löydy ohjetta?