Turvallisin ja rahallisesti paras tapa myydä vanha kultakoru, joka on yli 1000 euron arvoinen (pelkkä kullan hinta)?
Olen perinyt mummolta painavan, kultaisen rannekorun aikoja sitten. Käytän sitä aina välillä, mutta se on ruma, en pidä sen painosta ranteessa ja keksisin myynnistä saaduille rahoille ihan muuta käyttöä. Vaikka kauniimpia koruja.
Rannekoru painaa noin 35 grammaa, eli siitä saisi yli 1000 euroa, vaikka myisin romukullaksi.
Missä tällainen kannattaisi myydä, jotta saisi parhaimman hinnan?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Jos et tunne sitä, niin kannattaa arvioittaa, onko sillä muuta arvoa kuin romukullan arvo. Jos on, niin siitä voi saada enemmän. Muuten tietty katsot vain, että kuka tarjoaa parhaimman hinnan romukullasta.14K se varmaan on, mutta kyllä siitäkin yli 40 euroa liikkuu grammahinnat nykyisin!
Leimat näyttää 18K. Netissä toimii tosi paljon firmoja, joille lähetetään kulta vakuutetussa kuoressa (jonka lähettävät itse maksutta). Voiko noihin luottaa, on kuitenkin oikeasti arvokas?
ap
Suosittelen myymistä panttilainaamolle.
Up. Onko panttilainaamo paras vaihtoehto?
ap
Haluatko varmasti myydä sen? Itse sulatin isäni kultaisen ranneketjun ja sain siitä kauniin korun itselleni muistoksi
Vierailija kirjoitti:
Haluatko varmasti myydä sen? Itse sulatin isäni kultaisen ranneketjun ja sain siitä kauniin korun itselleni muistoksi
Jep. En tarvitse tuon hintaista korua itselleni. Liian kallis päivittäiseen käyttöön. Mielellään tekisin rahalla jotain muuta, josta voisin mummon muistoa kunnioittaa. Tässä kun olen päivän aikana googlaillut grammahintoja, niin noin 1500 euroa saisin ihan pelkästään kullan arvona.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. En tarvitse tuon hintaista korua itselleni. Liian kallis päivittäiseen käyttöön. Mielellään tekisin rahalla jotain muuta, josta voisin mummon muistoa kunnioittaa. Tässä kun olen päivän aikana googlaillut grammahintoja, niin noin 1500 euroa saisin ihan pelkästään kullan arvona.
ap
Minä teettäisin siitä uniikkikoruja valmistavalla kultasepällä mieleiseni korun ja maksaisin työn hinnan yli jäävällä kullalla. Näin minulla olisi edelleen mummolta perittyä kultaa mutta itselle mieluisassa ja käyttökelpoisessa muodossa.
Päivitystä tähän. Tulin juuri koruliikkeestä, johon menin rannekorua näyttämään. Suureksi pettymyksekseni se on kultadubleekoru, kullattua metallia. Joo, painava ja helposti erehtyy harjaantumaton silmä luulemaan täyskullaksi.
Arvo muutaman kympin.
Nyt olisi kiva tietää onko muut sisarukset saaneet mummolta jotain oikeasti arvokasta ja onko mummo aidosti luullut jättäneensä mulle arvokorun.
ap
Mitä tekisit sillä tiedolla minkä arvoisia muiden korut ovat? Ei niitä enää voi jakaa uudelleen, saatu mitä saatu.
Jos se on sellainen puolipyöreä jossa pohja, niin ovat usein täytetty esim. Kipsillä, niin ei kultaa sitten olekkaan puntaroitu tulos.
Ex kultaseppä
Vanhoissa rannerenkaissa tuon kaltaista paljon,vain pinta kultaa,sisus muuta.Sama systeemi hopeisissa aterimissa.
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä tähän. Tulin juuri koruliikkeestä, johon menin rannekorua näyttämään. Suureksi pettymyksekseni se on kultadubleekoru, kullattua metallia. Joo, painava ja helposti erehtyy harjaantumaton silmä luulemaan täyskullaksi.
Arvo muutaman kympin.
Nyt olisi kiva tietää onko muut sisarukset saaneet mummolta jotain oikeasti arvokasta ja onko mummo aidosti luullut jättäneensä mulle arvokorun.
ap
Taidettu mummoa aikoinaan huijata, jos siinä kuitenkin oli 18K leimat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvo muutaman kympin.
ap
No ei itse asiassa, kyllä siinä oli seitinohut aito 18 karaatin kultakerros päällä. Mutta niin vähän, että vaikka sen kaiken kullan siitä saisi irrotettua, sitä olisi noin puoli grammaa koko korussa. Ja sen kullan arvo olisi siis parikymppiä.
ap
Bukowskin nettihuutokauppa. Siellä kai saa arvionkin.
Toriin myyntiin ja kaupat jonnekin kultaliikkeeseen.
Huutokauppaan veisin, tai kaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvo muutaman kympin.
ap
No ei itse asiassa, kyllä siinä oli seitinohut aito 18 karaatin kultakerros päällä. Mutta niin vähän, että vaikka sen kaiken kullan siitä saisi irrotettua, sitä olisi noin puoli grammaa koko korussa. Ja sen kullan arvo olisi siis parikymppiä.
ap
Kulta dublee on tosiaan päältä oikeaa kultaa ei pelkästään kullattu.
Jos et tunne sitä, niin kannattaa arvioittaa, onko sillä muuta arvoa kuin romukullan arvo. Jos on, niin siitä voi saada enemmän. Muuten tietty katsot vain, että kuka tarjoaa parhaimman hinnan romukullasta.14K se varmaan on, mutta kyllä siitäkin yli 40 euroa liikkuu grammahinnat nykyisin!