Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Identiteettikriisi?

Vierailija
29.08.2024 |

Viime aikoina olen kuin ulkopuolisena katsellut omaa elämääni. Päällisin puolin minulla on kaikki kunnossa, hyvä aviomies, yhteinen koti, aikuiset lapset ja jopa pari lastenlasta. Silti sisälläni on jokin käsittämätön myrsky.

Toimin aivan järjenvastaisella tavalla ja pelkään, että tuhoan hyvän avioliiton ja menetän tuon niin rakkaan puolisoni. En ole pettänyt, siihen en koskaan pystyisi, mutta loukkaan tahtomattani aviomiestä.

Olo on tyhjä ja arvoton. Ainoa asia, mistä olen tällä hetkellä varma, on se että lapsenlapseni rakastavat minua pyyteettömästi. Kaikille muille tunnun olevan jokin, minkä yli voi kävellä niin halutessa. En pidä puoliani, en puutu siihen, jos tunteitani loukataan, sillä miksi välittäisin, kun kukaan muukaan ei niistä välitä? 

Jollain käsittämättömällä tavalla kapinoin nyt kaikkia ja kaikkea vastaan kuin pahainen pikkukakara. Mitä helvettiä tämä nyt on? Olenko tulossa hulluksi? Onko minulla identiteettikriisi? Ikäkriisi? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa ihan samalta mitä itse kävin läpi 40v kynnyksellä. Kävin läpi tosi rajun kriisin mutta onneksi mies ei luovuttanut. Kai siinä oli jotain niin hyvää että nyt tuosta ajasta on yli 10 vuotta ja olemme tuon kokemuksen jälkeen jatkaneet vahvempina eteenpäin.

Tuollaisessa tilanteessa tulee pakostakin katsottua omaa elämää ja parisuhdetta sillä ajatuksella että onko tämä sitä mitä haluan vai pitääkö tehdä muuta. Kirjoituksesta saa sellaisen ymmärryksen ettet ole aikomuksissa lopettaa suhdetta vaan haluat muuttaa omaa käytöstä. Osaisitko kertoa miehellesi mitkä asiat saavat sinut tuntemaan olosi noin pieneksi?

Älä anna ihmisten kävellä ylitse vaan pidä pääsi niin elämä alkaa jälleen hymyilemään.

Vierailija
2/2 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/identiteettikriisi-vai-parisuh…

Tuossa on hyvä artikkeli aiheesta. Kuullostaako tutulta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla