Hammasimplantin kruunun asentamisesta seurannut arkuus
Ruuviosa laitettiin toukokuussa ja eilen laitettiin itse kruunu. Purressa tuntuu arkuutta tuossa hampaassa ja sen naapureissa. Kauankohan moinen kestää?
Kommentit (9)
Kruunu korottaa purressa, tai implantti ei ole luutunut kunnolla. Ethän tupakoi?
Vierailija kirjoitti:
Kruunu korottaa purressa, tai implantti ei ole luutunut kunnolla. Ethän tupakoi?
En tupakoi. Eikä korota ainakaan niin, että tuntisin. Röntgen-kuvat otettiin, lääkäri ei sanonut, että olisi jotain häikkää luutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hammaslääkäri mieltä asiasta?
Mene kyseisen hammaslääkärin vastaanotolle mahdollisimman pian. Kruunu ei välttämättä sovi purentaan ja voi vaurioittaa vastapurijaa ja jopa naapureita.
Toivottavasti et käynyt millään halpaklinikalla.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Juu, töissä on pakko käydäkin, että saa hampaan maksettua.
Käy hammaslääkärillä. Kruunu pitäisi hioa muita hampaita lyhyemmäksi, näin tehtiin minulle.
Mutta päivittäinen hoito on nyt tosi tärkeää kun se ruuviosa/kruunu menee korkeammalle/ syvemmälle kuin muut tavalliset hampaat.
niin hammaslankaaminen 2x päivä on tärkeää ja käyttää myös hammastahnaa joka on ienystävällistä. Mulla käytössä kaksi hammastahnaa Elmex Sensitive JA Sensodyne Sensitive & Gum.
Mulle hammaslääkäri suositteli leveämpää/paksumpaa hammaslankaa, saa apteekista.
Onko mammat liian nuoria omistamaan hammasimplanttia?