HS: Neljä koiranomistajaa kertoo miksi otti vammaiseksi jalostetun rotukoiran
Kommentit (11)
Muistan nähneeni kuvan, jossa kuningatar Elizabeth oli *nuorena* corgiensa kanssa. Kuvassa olevat koirat olivat aivan eri eläimiä kuin nämä nykyiset Disneyn piirroshahmoja muistuttavat, sinänsä söpöt corgit. Hurjaa vauhtia on jalostus edennyt. :-(
Mulla oli ranskanbulldoggi. Kaveri syyllisti mua.
Olisko mun pitäny tappaa koira?
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit sen? Tykkäätkö hoivata sairaita?
Vierailija kirjoitti:
Olisi. Sekä ehkä itsesi. Ja itseasiassa myös typerä kaverisi.
Parasta olisi kun vammaiset koirat lopetettaisiin jos niitä tulee vastaan. Poliisi voisi hoitaa elukoitten eutanasian vaikka harjoittelumielessä ampumalla.
Ihme selittelyä. Itse olisin sanonut että hankin persoonallisen koiran koska haluan ja voin niin tehdä.
Vain typerykset tekevät noin. Siinä ei todellakaan mennä järki edellä. Niin kauan kun kysyntää on, niin homma vain jatkuu.
Se chihujen omistaja oli ottanut kaveriltaan toisen koiran ja toisenkin pelastanut jostain surkeista oloista, joten en nyt kauheasti häntä syyttelisi, paitsi tuli kyllä mieleen että sen sairaamman koiran olisi pitänyt päästä kärsimyksistään. Suurin osa chihujen omistajista kuitenkin hankkii ihan tarkoituksella chihun välittämättä sairaasta jalostuksesta.
Kamalaa, aivan kamalaa. Eikö noilla ihmisillä ole empatiaa. Hankitaan ulkonäön perusteella kiva pieni egonjatke, joka kärsii päivittäisistä kivuista. Tiettyjen koirarotujen kasvatus ja jalostus pitäisi oikeasti lopettaa kokonaan. Tuohan on ihan sairasta.
Ihan mielenkiintoisia juttuja.