Vaikuttaako iltalukio työttömyysturvaan?
4 krt vko klo 15-19. Yksittäisten oppiaineiden opiskelu maksaa vain 20 euroa/opintojakso. Erä oppikirjoja on lainattavissa maksuttomasti opintojen ajaksi.
Mieluummin tietoa kuin arvailua.
Kommentit (12)
Onko jollain omakohtaista kokemusta lähivuosilta?
Vaikuttaa. Jos haluat opiskella siellä pitää tehdä salaa ja toivoa että tieto ei leviä. Olet joko päätoiminen opiskelija tai työtön, et molempia.
Ei vaikuta jos et opiskele päätoimisesti. Mä suoritin iltalukion kolmessa vuodessa vaikka olin työtön. Varmaan vaikuttais jos suorittaisit opinnot vuodessa...
90-luvulla ei vaikuttanut, koska tunnit alkoivat vasta kello 17 jälkeen.
Vaikuttaa ja joudut hakemaan päätöksen omaehtoisista opinnoista ennen opintojen aloittamista. Muussa tapauksessa opintoja ei saa suorittaa. Olet velvollinen ilmoittamaan sekä päätoimisista, että sivutoimisista opinnoista.
En ymmärrä miksi ylipäätään kyselet asiasta keskustelupalstalta. Täällä on kaikenmaailman täysin hukassa olevia ihmisiä jotka neuvovat sinua ihan miten sattuun, koska kuvittelevat tietävänsä miten sinun tulee toimia. Ota yhteyttä TE-toimistoon tai kuntakokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa. Jos haluat opiskella siellä pitää tehdä salaa ja toivoa että tieto ei leviä. Olet joko päätoiminen opiskelija tai työtön, et molempia.
Voi opiskella toimeentulotuella eikä hae työttömyystukia ollenkaan.
Sinun täytyy sopia asiasta TE-toimiston kanssa. Harkinta on tapauskohtaista. Ei ole mitään universaalia vastausta, etkä voi saada keskustelupalstalta sinun tilanteeseesi oikeaa vastausta, vaikka kuinka moni kertoisi omasta kokemuksestaan.
"mieluummin tietoa kuin arvailua" ja kyselee keskustelupalstalta.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla ei vaikuttanut, koska tunnit alkoivat vasta kello 17 jälkeen.
Nykyään työkkäri varmaan toteaa, ettei iltalukiota voi jättää kesken, jos töitä tarjotaan, joten karenssi päälle kysymättä asiakkaalta. Uimahallissa kuitenkin saa käydä samaan aikaan kuin kävisi iltalukiossakin, eikä siitä saa karenssia.
Minuakin kiinnostaisi opiskella sen aikaa, kunnes töitä tarjotaan, mutta en uskalla karenssin pelossa.
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi opiskella toimeentulotuella eikä hae työttömyystukia ollenkaan.
Tätä en koskaan suosittele, koska Kelan virkailijoiden päätöksenteko on välillä täysin mielivaltaista. Työttömyysetuus ja asumistuki on kuitenkin "taattu" niin kauan kuin pelaa työkkärin säännöillä ja toimeentulotuki on se pienempi liikkuva osa. Ei olisi kiva jos tilillä ei ole rahaa edes vuokraan.
No jos olet estynyt ottamaan vastaan mitä tahansa työtä niin sitten vaikuttaa mutta muuten ei.
Olen aikoinaan suorittanut iltalukion hoitovapaalla ja kirjoitusten aikaan olin jo työtön enkä kysellyt työkkäristä kyllä silloin mitään vaan oli normaalisti työtön.