Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¢¾¢¾¢¾syys04muoriso PERJANTAIPERJANTAI¢¾¢¾¢¾

09.02.2007 |

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9549615&p=&mpage=1&tmode=…

Huomenta Muumilaaksosta.

Meillä hittinä on " letukkamuumi" , eli Aikakone-muumi, jossa tosiaankin yksi autiomaan täti nimittelee Niiskuneitiä letukaksi. Piti tehdä salapoliisityötä saadakseni selville, mistä Hellu tuon letukan sanavarastoonsa nappasi. Voi huoh.

Uskaltaisikohan tänään mennä ulos? Villamatot ovat olleet kaksi päivää tuossa etupihalla ulkoilemassa, pitäisi varmaan mennä ne tamppaamaan ja sisäistämään ennnkuin joku naapuri polttaa ne. Ehheh.

Sisustettiin eilen Hellun huonetta. On vähän vaikeaa, kun pieneen huoneeseen mahtuu 140 sängyn lisäksi kovin vähän mitään. Siitä kirposi mieleeni, että miten te algeeristen äitit olette saaneet nuppunne pysymään lasten sängyssä? Siis ihan konkreettisesti, kun ainakin Hellu oireillessaan kieppuu ja vääntyilee ja mönkii niin kovasti ettei aina ole tuossa 140 cm sängyssäkään pysynyt. Hellulla on jatkettava sänky ollut odottamassa jo kesästä saakka, mutta... minua pelottaa. Oireettomana nukkuu nätisti suhtkoht paikoillaan ja heräämäti koko yön, mutta jos yhtään vatsaa vääntää, niin ihan tolkutonta on se heiluminen... onneksi nykyään oireyöt ovat melko harvassa.

Jaha. Jatkoille.

Näkemiin vain murut,

m:)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna: Jatu jo vastaskin, mut kato tosiaan http://www.hoplop.fi/turku/index.shtml, avajaiset on huomenna ja sisäänpääsy puoleen hintaan. Ei oo kallis muutenkaan, mut teillä tosin on näitä lapsukaisia hiukan enemmän ku meillä. Turun Sanomien kannessa on mainos tosta, jos teille lehti tulee.Sylivauvoista joutuu Vantaallakin nykyään maksamaan, nettisivuil oli että 16.2 alkaen... tai no siis ens viikosta lähtien. Tuol oli vaan et vauvojen nurkkaus missä voi konttailla ym. mut ei tuo meidän poika tosiaan vielä konttaa :) mut se selviää sit paikan päällä et pitääks maksaa vai ei.

Mies herätti Idan päiväunilta, hirvee huuto! Sit ku Idan joskus saa nukahtamaan niin se nukkuis vaik iltaan asti, esim. maanantaina se nukahti kaupassa ostoskärryihin ja sit kotona vaan jatko nukkumista niin et luultiin et se on kipeä... no ei ollu, ja arvatkaa vaan nukahtiko se illalla??? Hankalaa ku tarvii viel unet mut sit taas ne venyttää illan ihan mahdottoman myöhäseks. Ei auta vaik herättäis kuin aikasin päikkäreiltä, ilta venyy kuitenkin.

Ei jaksa kuunnella tota Idan kitinää...

Petra, taas

Vierailija
2/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus tätä nettiä! Eilen pelitti explorerilla jotenkin mutta kun yritin kirjautua sisään, niin ei onnistunut. Ei herjannut, etteikö salasana tai tunnus kävis, ei vaan logannut sisään. Mozillalla turha edes yrittää, sitä yleensä käytän.

Pakkasviikko ollut juu. Ti, ke ja to aamuin -30. Mutta liikkeellä on oltu. Just siksi, kun kotona tulee hulluksi. Tiistaina käytiin kuperkeikka -jutussa, semmonen temppuilu/touhuamis juttu lapsille Ouluhallissa. Tosi kiva. Saa pakkaspäivänäkin lapsonen purkaa energiaa. Tänään oli vielä pakollinen, neljäs aamu, kun piti lähteä liikkeelle. Kyykkyhyppelijän oli pakko käydä leimaamossa:) Siis työkkärissä piti käydä. On se kumma homma, että vaikka olenkin siis olosuhteiden pakosta työtön (ja omasta halustakin, kun en suostu kituuttamaan kotihoidontuella), silti tuntuu jotenkin alentavalle marssia työkkäriin. Outoa.

Töitä ei oo. Sanoin virkailijallekin, että kun hain tuohon uuteen hienoon hotelliin, haastattelussa hotellipäällikön ensimmäinen kysymys oli: Minkä ikäinen lapsi sulla on? Virkailija oli ihan äimänä, että kysyykö ne noin suoraan. Että mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?!?!

No syksyyn asti haen aktiivisesti (oikeastikin haen koko ajan töitä) ja sitten syksyllä jotain saman suuntaista ku Yniksellä. Että olis työkkärin rahoilla jossain firmassa ja sitä kautta pääsis sitten " oikeisiin" töihin. Katsellaan.

Olen pinot lukenu sillain pätkissä ja epäjärjestyksessä, joten en muista oikein mitään mistään. Paitsi Tiivin jäätyneet putket:)

Parempi kai lähettää tämä, ennen kuin tää katoaa jonnekin. Hengessä mukana kuitenkin koko ajan!

T-P ja Onni 2v4kk ja risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasia täälläkin, vaan ei niin paukkuvia, kuin teillä siellä etelämmässä -heh-heh. Antsaakin ovat vaivanneet rohtuneet, punaiset posket muutaman hetken. Näyttää kulkevan käsi kädessä runsaiden ulkoilupäivien kanssa.

Minäkin voisin työhaastattelussa erehtyä kysymään työnhakijan lasten ikää, ihan mielenkiinnosta kuitenkin, kun omiakin lapsía on. Totta on myös, että varsinkin yksityisyrittäjät pitävät pieniä lapsia joskus haittana työlle.

Pitkästä aikaa mussuttelen suklaata, Fazerin sinistä rusinoilla ja pähkinöillä (siis juuri sitä suklaata, johon olin koukussa odotus- ja imetysaikana). Mies otti lohdukkeeksi, kun tunnun kuulemma töistä uupuneelta ♥

Nyt tuo mussukkani laitta tiskejä koneeseen (minun siis muussutellessani suklaata syysmammojen kanssa).

Seuraavaksi " Kova laki" . En pysty mihinkään järkevämpään.

Perjantaita till allesammans!

-Saamuz♥

Vierailija
4/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka oli kiinnostava, mutta raskas. Typy oli reipas, mutta nuhainen edelleen.

Sain juuri viimeisen kurssitehtävän valmiiksi. Vähänkö viime tippaan... Huomenna saadaan todistukset, jos on kaikki kurssitehtävät palautettu :-) Aika pettymys, jos en todistusta saa.

Huomenna palaan vahvuuteen oikeasti. Lupaus!

Viikonloppuja kaikille pakkasesta huolimatta!

Keilin

Vierailija
5/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomenna pidempää tarinaa ???

Viikonloppuja kaikille!!!

Leanna: Suosittelen myös HopLopia, Sassa ja Poitsu olivat aivan onnessaan siellä!!! Kaksi tuntia on riittävä, ehkä jopa hieman pitkä aika...

Nyt nukkuun, maksalaatikolle haisevan miehen viereen. siis oikeesti tuolla söi äsken maksalaatikkoa!!! Outo tyyppi ;-)

Kerppu

Vierailija
6/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kopiointi ei ollutkaan toimiva ratkaisu tässä.

Heh.

m ♥

Vierailija
7/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postikorteille kirjattuja salaisuuksia:

http://postsecret.blogspot.com/

(PostSecret is an ongoing community art project where people mail in their secrets anonymously on one side of a homemade postcard.)

Nää on ihania! Hitlerin näköisiä kisuja, eli kittlereitä :)

http://www.catsthatlooklikehitler.com/

Hauskaa päivää!

m:)

Vierailija
8/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuksia silti herätti.

Jeh,

m

Vierailija
9/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotinkin jo aloitusta!

Kitlereitä heti aamusta,hih!

Ultra kuulumiset heti tässä:

Edellisistä ultra arvioista poiketen lupailee kuitenkin isoa vauvaa.Eilen pa oli 2800g joka la:na olis sitten sen 4200g jos jatkaa kasvua samaan tahtiin ja menee loppuun asti=/

Pää ja vartalo vastasivat viikkoa 36+4 ja vain reisiluu meni oikeissa viikoissa 33+6.

Tätä vähän pelkäsin.

Mulla oli haaveena ns " normaalisynnytys" itsestään alkanut mutta nyt jo väläytettiin käynnistystä.Ja haave olis että välttämällä sokruja ja rasvoja olisin saanut vauvan pysymään pienenä ja sirona(3,5kg)mutta kyllä mun kroppa kaikesta ruokapihistelystä huolimatta kasvattaa näitä vauvoja.

Koko yö mennyt pyöriessä ja miettiessä näitä asioita ja se on kumma miten yksi painoarvio voi näin aiheuttaa murhetta.Mutten mahda mitään kun pelkään vauvan suurta kokoa vaikka 4 kiloisen olen jo synnyttänyt.Mutta jossain se raja tulee vastaan kuitenkin,omaan kokooni verraten.

Päätin kuitenkin yrittää kovasti olla murehtimatta ja olla onnellinen ihanasta vauvasta oli sitten 3,5kg(toive)tai sen luvatut 4,2-4,3kg.

Käynnistää en ihan herkästi anna kuitenkaan,annan toivon elää että itse tajuais tulla hiukan ajoissa.

Hyvä puolikin tässä kaikessa on.Kätilö joka ultrasi oli ihana ja huomaavainen,kuunteli ja jutteli.Itse ehdotti että varataan lääkäriaika ja uusinta ultra rv 37+ ja katsotaan miten paino lähtenyt kehittymään ja niin tehtiin.Nyt pääsen siis vielä kerran ultraan,mikä on aina kiva kurkistus kohtuun!

Kyllä tämä 5v pojan flunssa on nyt tarttumassa meihin muihinkin.Itsekin olen tukossa ja kurkku karhea.Pää särkee(voi johtua kyllä valvotusta yöstä)Lapset yskii,räkii ja köhii.

Toivottavasti menee ohi ilman kummempia toimia!

Täytyy taas kehittää touhuamista ja laittaa aika kulumaan siivillä=)

Leanna ja viisikko sekä rv 34

Vierailija
10/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla taasen kökötän.

Meidän syysneidolla on näköjään vähän herkkä iho. Huomasin illalla, että rohtuneiden käsien ja poskien lisäksi koko jalat oli punaisena ja kuivana. Joo, liika pakkanen on liikaa:( Onneksi ei asuta lapissa (sorry vaan siellä olevat ihmiset:). Näyttää vaan hurjalta kun iho on ihan rohtunut ja punainen. Ei muuta, kun rasvaa vaan hulluna!

Äiti soitti, että haluaa tulla käymään huomenna. Minä taas haluan suksiostoksille. Äiti siihen, että voi hoitaa lapsia sen aikaa. Hyvä idea, mutta taasko minä häipyisin ilman lapsia jonnekin. Omatunto soimaa. Toisaalta nauttiiko lapset urheilukaupassa kökkimisestä, vai mummin kanssa touhuamisesta. Hmm...

T: Ynis (lounasta jo odotellen)

Vierailija
11/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka taitaa kyllä olla päivä jo... Ja ollaanhan me oltu hereillä jo kahdeksasta alkaen, koneellinen pyykkiä on pesty, tiskattu ja teinpä lasagnenkin. Miehen piti eilen tehdä lihakastiketta, kun mä en MUKA osaa, no ei ole meillä lihakastiketta tänään ku mies poltti lihat ihan täysin, unohti levyn kutoselle. Mä ihmettelin illalla ku rupes haisee palaneelle ja oli savua, no siitähän se sitten johtu.

Leannalle kiva kuitenkin et pääset vielä uudelleen ultraan. Mulla oli myös pelko suuresta vauvasta, pelkäsin jo Idaa odottaessa et mitä jos on iso vauva. En tiedä mistä tuo pelko tulee, ja kumpikaan lapsista ei oo ollu iso (2750g ja 3040g, täysiaikaisia kumpikin)

Poika nukkuu ehkä vielä hetken, häläristä kuuluu jo ähinää.

Turkuun avataan huomenna HopLop (vai miten se kirjoitetaan?) siel on varmaan ihan hirveä ryysis huomenna, mut voi olla et mennään silti käymään. Netistä katoin et sylivauvat on 3e, maksaakohan tuo 7viikkoinenkin sen verran? kun siellä oli joku vauvanurkkaus, mut ei tuo vielä missään lattialla oleile.

Eilen oltiin ekaa kertaa perhekerhossa, alussa oli minijumalanpalvelus, joka meni kyllä multa ihan ohi. Poika söi sen ajan ja samalla yritin vahtia Idaa et pysyy paikallaan. No sit sen jälkeen askarreltiin ym. oli ihan kivaa vaihtelua. Bussilla mentiin, ja otin Idalle pelkän seisomalaudan, ei siinä muuten mitään ongelmaa mut sit ku nopeesti yritettiin takastullessa mennä bussiin niin yks mamma rupes valittamaan ku hän ei päässy heti ulos ku Ida oli tiellä. Tokaisin mammalle vaan et joo joo, ku sanoi et meidän pitää odottaa et he pääsee ulos. Tottahan sekin, mut kuskit ei odota vaunujen kanssa tulevia kyllä yhtään! aikataulutkin on niin tiukat et saavat ihan kaasu pohjassa ajaa.

Toivottavasti Tea sai unta viime yönä!

Kiva Enkeli että saatte nyt apua kotipalvelusta, on varmaan ihanaa päästä ulkoilemaan Nean kanssa kahdestaan.

Meilläkin katotaan aikakone-muumia, Idan suosikki on Mestari ja sit Kleoplapla (eli Kleopatra :)))

Eilen oli Idan jumppa, meni tosi kivasti, meitä oli vaan 3 jumppaajaa paikalla. Liekö pakkanen säikäyttänyt?

Sunnuntaina onkin ristiäiset, ihanaa kun mun ei tarvitse tehdä niiden eteen mitään. Pidetään siis juhlat mun vanhempien luona, he siivoavat siellä ja pitopalvelusta tulee tarjottavat. No okei, ostin mä servetit ja sunnuntaina aamulla haetaan kukat mut siinä kaikki. Etukäteen oon jo vieny Idan ja poitsun juhlavaatteet mun vanhemmille ettei tarvii kaikkea sunnuntaina raahata. Niin, ja nimikin on päätettynä :)

Tulee pelkkää omaa napaa... jos yrittäisin muistella mitä pinossa oli... Niin Tiiviille jaksua viimeiseen viikkoon, on varmaan hurjaa kun tietää koska synnyttää!

Marin pojat oli tosi suloisia kuvassa, Aa on jo niin ison pojan näköinen vaikka juurihan hän syntyi!

No.. nyt lyö taas tyhjää... varmaan mennään Idan kanssa syömään nyt...

Petra, Ida ja poika huomenna 7vkoa...

p.s miten mini voi olla kohta jo 3kk? en ymmärrä.. sehän tarkoittaa että meidän poika on kohta 2kk.

Vierailija
12/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatkaus ei auttanu, piti saada pullo suuhun ja ei kuitenkaa ollu nälkä! voi tuska tää on hankalaa, ku ei sitä tuttia huoli! nyt on addiktoitunu pulloon, mikäs tän mukavampaa..

leanna, toivottavasti pelko lievenee ja voisit nauttia loppu odotuksesta! paranemisia!

tiivii, voi miten jännää, et synnytyspvä tiedossa!

tomera, mukavia ristiäisiä! kiva, et kerhoilu sujui..mä en edes uskalla ajatella kerhoon menoa.. en mäkään ymmärrä, et mini jo 3kk kohta! tosi nopee aika menny kuitenki.

kotipalvelusta soitti, ens viikol ei aamusta pääse!! ärsyttää!! en mä iltapvällä tänne ketää halua, ku lapset nukkuu! siirty siis viikolla! :( aamu oli taas kamala. miniä piti vatkata koko ajan ja ehdin aina yhden rivin lukea kirjaa nekulle. en osaa selittää, miten ahdistavaa tää on.. itku meinas tulla taas. nea nykyään haluaa itse pukea, ihan yhtäkkiä innostui! potalle haluaa mennö yksin ja ongelmaksi tullut´, kun kakallakin haluaa käydä yksin ja eihän se pyyhkiminen oikein onnistu. tänäänki oli tehnyt kakat pottaa kertomatta mulle ja yhel paperil pyyhkiny.. molemmat lapset heräs 3krt viime yönä..luulen et nekku näkee pahoja unia. onneks on viikonloppu ja mies kotona. toi mulle taas eilen pätkis-pussin pyytämättä kaupasta! :) tosin kohta se on syöty, kiva lounas.. pitää laittaa ruoka, kun mies tulee kotiin.

mitäs muuta..kiva ois kuulla ampista ja lempistä.

äk, paranemisia pojalle!

pitää mini kantaa takas vaunuihin. voikaa hyvin kaikki!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
13/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirekin taas olisi, poika vielä tuossa vaikka jo päiväuniaika. PIkaisesti kuitenkin sanon teille moi edes. Siis moi edes.

Enkelin pätkispussista tuli mieleen mun uusi rakkaus, dajm- pussi. Nam. eilen meni kauppareisuulla yksi, ajomatkaa noin 5min...

POjalla edelleen kuumetta, on kuitenkin pirteämpi kuin eilen, eilen kitisi ja ulisi vaan koko ajan ja halusi syliin. Oli äidillä sitten sohvalla molemmissa kainaloissa huutava lapsi.... tunsin itseni superäidiksi kun hyssyttelin pientä ja lohdutin isoa yhtäaikaa. Ja mulal näitä vasta kaksi.

nyt vauva heräs, gotta go..

äk

Vierailija
14/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinapvänä olen vaa pikalukenu pinot ja ajatellu teitä lämpämästi!

Oli hyvä aika vanhempien olla käymässä,ei tarvinnu pakkasessa kulkea tarhamatkoja eikä viihdyttää lapsosia :-) tänään iskä heitti pojan eskarii ja 10jälkeen jo lähtivät.Typyn kanssa siivottiin..nyt ihanaa vkl ja su tulee ystäviä kyläilee :-)

Eilen jätin jumpan välii ja podin siitä hieman huonoa omaatuntoa muttta päästii miehen kans kaksin käväsee Itiksessä.Syötii ja käytii pariskaupas..

Täytys kyllä päästä joku la kiertä kaupat ihan kunnolla.

Voi kurja Enkeli et se avun saanti nyt venyy :-(

Minin " unista" tuleekyllä niin typyn elo mieleen....Ja se että tosiaan pojalle sai lauseen luettua ja taas vatkasin vaunuja!Typy ei sitten kyllä nukkunu öitääkään!

Minä olen miettiny et jos sen kolmosen saisin ni en enää jännittäs millanen nukkuja sieltä tulee vaan todella pelkäisin voiko lapsi nukkua vielä huonommin ku 2edellistä!

Nyt meillä herättää poika...varmaan 4-5yönä vkossa,1-3kertaa yössä...

typykkä nukkuu!

Tomeralle kivoja ristiäisiä :-)

Leanna:HopLop on sellain sisäleikkipuisto,tosi kiva.Nettisivut löytyy hoplop.fi

Täällä ei kyl sylivauvat maksa mitää...

MEillä 5v nlassa,tarha täyttilapun ja minä toisen lapun ja th teki testit niin et poika oli sisällä yksin.

Paranemista edelleen lähetän kaikille sairastajille!!

Täytyy tytsy herättää ja hakea poika...

jatu