Milla ihmeella voisi motivoida ysiluokkalaista numerojen parantamiseen, jotta jatko-opiskelupaikka aukeaisi kun jarkipuhe ei tehoa? (ev)
Kommentit (11)
pointsi on se, että mitä lapsi itse haluaa. vaikka ei kaikilla tuossa iässä ole se vielä selvillä. ei ollut itsellänikään, siksi menin kolmeksi vuodeksi lukioon sitä miettimään.
mutta kun ei tajua että tällä menolla ei edes lukion ovet aukea. Hakukortissa on toki varalla myös haettu ammattikouluun mutta ei sinnekään ole nykyään helppo päästä. ap
Kun pitäisi olla kiinnostunut kirjoista ja tulevaisuudesta niin vastakkainen sukupuoli ja tässäjanyt-asenne vievät voiton. Jos ei puhe auta, niin anna kokea kantapään kautta. Äidit eivät voi pureskella ruokaa poikasten suuhun lopun elämää. Itsellä meni 9 luokka läskiksi joten paikkasin myöhemmin pk-linjalla arvosanoja, erinomaisin tuloksin. Lähtekää tekemään yhdessä jotain kivaa. Menkää hampurilaiselle, pitäkää hauskaa, ja kun on rento tunnelma niin kerrot ilman painostamista mitä mieltä olet asioista. Ja hän isona ihmisenä tekee itse omaan elämäänsä liittyvät valinnat. Ei " huonoihin" valintoihin elo kariudu. Komppaan aikaisempia; eli vähemmän koulutettu voi olla elämässään myös onnellinen :)
ehtoria ja kysyttiin mitä teete kun tulokset noin hyviä. sanoi sen johtuvan hyvistä sisäänpääsykeskiarvoista pelkästään.
sitä paitsi ei kuka tahansa saa, on kaikenlaisia oppimista estäviä tekijöitä
kymppiluokka auttaa yleensä, kun nuori ymmärtää mistä on kyse. Omat lapseni ovat korottaneet numeroita 6,7 keskiarvosta 8,7, ja toinen vähän vähemmän ja kun toveripiiri vaihtuu, kasvaa
itse ensimmäistäni odottavana laitan tänne usein oikeasti vauvoihin / odotukseen liittyviä kysymyksiä ja niihin ainakaan ei tunnu vastauksia saavan...
Tämähän on " aihe vapaa" . Kuvitteleeko joku, että kaikki tänne kirjoittavat ovat vauvojen äitejä tai odottavia?
Ja luuleeko joku tosiaan, että eliittilukioissa on opetus niin pätevää, että siitä johtuvat paremmat menestymiset esim. yo-kokeissa? Kyllä se tosiaankin on kiinni ihan oppilasaineksesta.
Laita tietyt kriteerit ja vaadi tekemään oma suunnitelma numerojen nostamiseksi.
minun äitini oli tosi vaikea hyväksyä että veljeni ei halunnut lukioon vaan amikseen raksalinjalle. yläasteella veli oli oikea ongelmatapaus, ei lukeminen kiinnostanut yhtään. nyt kohta valmistuu raksalinjalta, on linjansa priimus ja jo pyydetty kahteen paikkaan töihin. ja tulee tienaamaan enemmän kuin minä, joka menin lukioon ja yhä olen yliopistolla. että anna lapsen luoda itse oma uransa.