Mikä maailman tapahtuma on vaikuttanut sinuun henkilökohtaisesti?
Esimerkiksi siten että itse olet ollut tapahtumassa jotenkin osallisena tai joku läheisesi.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
1. Karjalan luovutus ja
2. WTC (olin äitiyslomalla valmis vauva sisälläni syntymään). Kävin aamupissalla noin klo 4-5 ja hereillä. Avasin telkun.
Olin kauhuissani näkemästäni live-kuvaseurannasta, kun kaikki sortui ja uutta lentokonetta ja sortumista pukkas.
Ihmisten huuto. Toimittajien kauhu. Se oli sairasta.
Tällaiseenko maailmaan lapsi syntyy?
Minä pistin kädet ristiin ja rukoilin ! Automaattisesti niin tapahtui !
Lapsi syntyi viikon jälkeen terveenä.
Muistan aina.
Minkä maan aikaa tuo klo 4-5 oli?
Kun ei ainakaan Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Karjalan luovutus ja
2. WTC (olin äitiyslomalla valmis vauva sisälläni syntymään). Kävin aamupissalla noin klo 4-5 ja hereillä. Avasin telkun.
Olin kauhuissani näkemästäni live-kuvaseurannasta, kun kaikki sortui ja uutta lentokonetta ja sortumista pukkas.
Muistan aina.
Kun ei ainakaan Suomen.
Se tapahtui 4 aikaan iltapäivällä Suomen aikaa.
Estonia. Ne yksinäiset, hiljaiset pelastuslautat. Televisiossa näytettiin ja itkimme. Vieläkin sydän täyttyy surusta, kun muistaa tapahtuman.
Vierailija kirjoitti:
2. maailmansota. Ukki kaatui silloin.
Kuinka surullista! Mun rakas ukki tuli sodasta terveenä miehenä takaisin. Olen siitä edelleen kiitollinen, vaikka ukin kuolemasta on jo 30 vuotta. Muistan hänet hyvin, ja hän opetti mut esimerkiksi lukemaan.
Berliinin muurin murtuminen. Olen sitä ikäryhmää, joka syntyi kekkoslaviakassa ja jolle opetettiin YYA-sopimuksen ikuisuutta.
Järkeni kapinoi vastaan ja oli se upea tunne havaita, että MINÄ olin oikeassa. Suurin osa aikalaisista oli väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Karjalan luovutus ja
Muistan aina.
Kun ei ainakaan Suomen.
Joo ei todellakaan. Mä tulin metsästä illansuussa. Avasin radion ja rupesin puhdistamaan sieniä.
"... Yhdysvaltain ilmatila on suljettu. Seuraamme tilannetta." - Mitä on tapahtunut? ajattelin ja menin avaaman telkkarin. Siellä lentokoneet lensivät päin WTC:n torneja.
Sen jälkeen ei turvallisuudentunne ole palannut, ja vihaan niitä a... noita!
vihollinen vei isäni maat.tilalle sai murtoosan menetetystä.
Estonian uppoaminen ja titanic leffa loivat aikanaan pikkupoikaan risteilykammon
Luokkakaverin perheenjäseniä kuoli tsunamissa. En tiedä löytyivätkö.
Vierailija kirjoitti:
Luokkakaverin perheenjäseniä kuoli tsunamissa. En tiedä löytyivätkö.
Ei kun siis eikö kaikki suomalaiset löytyneet?
Vierailija kirjoitti:
Estonian uppoaminen ja titanic leffa loivat aikanaan pikkupoikaan risteilykammon
Olin perheeni kanssa Kreikassa kun Estonia upposi. Paluulennolla Finnair näytti ruudulta tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalan luovutus...meidän suvulta meni s--tanasti Laatokan rantaa,ja maata..arvaa kyrsiikö?
Saittehan te tilalle maata muualta.
Sama juttu minun suvulla, ne korvaavat maat oli kyllä aika paljon huonommat kuin menetetyt.
Ei kaikille korvattu maana.
Tsehrnobylin posahtaminen. Seuraavaa odotellessa.
Tsunamista tulee jouluna 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
1995 Persujen perustaminen, siitä alkoi mielenkaisuuden aika Suomessa.
Ethän sinä ressukka ollut edes syntynyt silloin vielä.
Onko talouskasvu historiallisesti vähentänyt työttömyyttä. Jos katsotaan esim OECD n tilastoja, näin ei ole tapahtunut viimeisten 35 vuoden aikana vain päinvastoin työttömyys on lisääntynyt talouskasvusta huolimatta. Palkkatyömarkkinat toimivat globaalitalouden ehdoilla eivätkä enää tarjoa pysyviä työsuhteita tai turvattua toimeentuloa.
Työaikaa tulisi lyhentää ja työtä jakaa tasaisemmin yhteiskunnassa.
Työntuottavuuden fetissi viittaa yhteiskuntien pyrkimykseen valjastaa ihmisten ajankäyttö tuottavuuden kasvattamiseen, millä tavoitellaan tuotannon jatkuvaa kasvua. Etenkin palvelusektorilla tuottavuuden fetissi voi johtaa palvelun laadun huononemiseen ja ihmisten loppuun palamiseen. Molemmat lisäävät lopulta kokonaistalouden kustannuksia ja aiheuttavat pahoinvointia.
Pääomatuottoja maksimoiva politiikka on usein ristiriidassa täystyöllisyyden tavoitteiden kanssa. Kun yhteiskunnassa on aina osa ihmisistä työttöminä, työmarkkinoilla voidaan alentaa palkkoja ja työnhakijat suostuvat heikompiinkin työehtoihin.
Estonia on ehkä rankin tapahtuma kosketti viroa ruotsia suomea. Vanhat laivat usein pintamaalataan näyttämään uudelta. Berliinin muuri pelotti mikä paskarikollisuus sieltä tulvii.Ja unioniin mentyä alkoi rikolliset tulla entisestä neukkulasta.
Pakolaiskriisi joka muuttui huijaushyvöksikäytöksi.Ryöstelyksi.
1. Karjalan luovutus ja
Muistan aina.