Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oasis tekee paluun

Vierailija
27.08.2024 |

Mitä mieltä? En tiedä tuleeko uutta musiikkia, mutta alkuun ainakin konserttikiertue Briteissä. Itse haluaisin nähdä heidät Suomessakin. Minusta Liam vaikuttaa viimeinkin vähän aikuistuneen ja vastoin kaikkia odotuksia on ollut myös menestyneempi soolourallaan kuin Noel.

Kun Oasis hajosi vuonna 2009, olin alkuun pettynyt, mutta toisaalta Liamin ääni siihen aikaan oli niin huonossa kunnossa että ajattelin että ehkä parempi näin. Nykyään kuulostaa taas paljon paremmalta, kun on ilmeisesti ymmärtänyt pitää huolta äänestään. 

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkeikkoja tullut.

Vierailija
122/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä oikeaa brittipoppia, eikä jotain laimeaa Kylmäsoittoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Olin tosi kova fani aikoinaan eli 90-luvulla.

Mäkin fanitin 90-luvulla. En ole kyllä enää sen jälkeen kuunnellut.

En ole tuo kenelle vastasit, mutta minusta Oasiksen musiikki on kestänyt hyvin aikaa, siis ainakin ne parhaimmat biisit. Minusta ne kuulostaa edelleen hyvältä, mikä kertoo minun mielestä siitä että ne ovat hyviä sävellyksiä ja sellaista puhdasta rockia, kun taas moni 2000 luvun alun bändi saattaa kuulostaa paljon ummehtuneemmalta ja siihen tiettyyn ajanhetkeen jämähtäneeltä, kuten esim joku Limp Bizkit tai jopa Linkin Park, josta kyllä myös pidän. 

On tietysti kestänyt, koska Noel Gallagher kävi jatkuvasti varkaissa toisten musiikissa. Eniten Lennon-McCart

Beatleshän se vasta plagioi. Tästä löytyy youtubesta videoita. Beatles otti vaikutteita rythmn bluesista ja matki ihan suoraan tiettyjä kappaleita. Se on ihan normaalia musiikissa, että matkitaan ja kuuluu asiaan. Rajansa tietty siinäkin esim. melodia ei saa olla täysin sama. Nykyään on kokolailla jo kulutettu loppuun kaikki, pakko lainata. Tämä kuuluu kaikkeen muuhunkin taiteeseen. T. Suuri Beatles-fani, joka pitää myös Oasiksesta

Vierailija
124/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tuosta maanvaivasta olisi jo päästy.

Vierailija
125/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändi ollut taiteellisesti epärelevantti jo melkein 30 vuotta, mutta mikäs siinä. Tykkään toki jostain heidän varhaisemmasta tuotannosta. Melkein kaikki vanhat bändit lopulta tekevät comebackin, vaikka huippuvuodet ovat kaukana takanapäin. 

Vierailija
126/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändi ollut taiteellisesti epärelevantti jo melkein 30 vuotta, mutta mikäs siinä. Tykkään toki jostain heidän varhaisemmasta tuotannosta. Melkein kaikki vanhat bändit lopulta tekevät comebackin, vaikka huippuvuodet ovat kaukana takanapäin. 

Tämä on taas tällainen musasnobin kommentti. Musiikissa ja taiteessa muutenkin on kyse muustakin kuin vain siitä itseisarvosta, siitä mitä uutta se kyseiselle taiteenlajille mahdollisesti antaa. Kyse on ennenkaikkea siitä mitä se antaa ihmisille, mitä se saa heidät tuntemaan. Oasis vaikutti musiikillaan ja häpeilemättömällä asenteellaan valtavasti miljooniin ihmisiin, vaikkei mikään pioneeri millään tavalla musiikillisesti ollutkaan. Niin kauan kuin ihmiset Oasiksen muistaa ja mitä se heille nuorempana antoi, Oasis, ja kaikki muutkin vastaavat artistit, tulevat aina olemaan relevantteja. Ja uskon että heidän musiikkinsa tulee elämään vielä pidempäänkin, se on musiikkia joka saa hyvälle tuulelle. Köyhää tulee musiikki ja ihmisten elämä tulevaisuudessa olemaan, jos kaiken pitää lähtökohtaisesti olla aina uutta ja mullistavaa. Sitä myös jaksan ihmetellä, kun Oasista aina haukutaan muilta varastamisesta, mutta samaan aikaan nykyään hehkutetaan räppäreitä ja muitakin artisteja, jotka sämpläävät muiden biisejä omiensa taustalla tai tekevät re-make-versioita vanhoista biiseistä, omalla "tuoreella" otteellaan.

Vierailija
127/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei oikein tajuta sitä "juttua" joka Oasiksessa oli/on. En nyt puhu pelkästään musiikista, vaan ylipäänsä siitä kulttuurista josta se tulee ja jonka osa se on. Siihen liittyy osasia luokkayhteiskunnasta jalkapalloon ja edelleen musiikkiin ja tyyliin ja onpahan erikoinen kattaus. Itse olen aina tykännyt musiikista ja meiningistä, tunnen jonkin verran paikallista meininkiä kun olen siellä paljon ravannut. Ymmärrän toki senkin, että tavalliselle suomalaiselle se on aika etäistä ja pelkän parin täällä tunnetun hittibiisin moni ihmettelee hässäkkää.

Vierailija
128/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeksillä on hyvät geenit. Näyttävät melkein samalta kuin 30 vuotta sitten. Noel on kuitenkin jo lähes 60-v.

Hiukset varmaan värjäävät ja ehkä istutettu lisää Liamille jos on harventuneet, mutta muuten taitavat olla luomuja.

Vierailija
129/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttaako ne enää edes tupakkaa?

Vierailija
130/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeksillä on hyvät geenit. Näyttävät melkein samalta kuin 30 vuotta sitten. Noel on kuitenkin jo lähes 60-v.

Hiukset varmaan värjäävät ja ehkä istutettu lisää Liamille jos on harventuneet, mutta muuten taitavat olla luomuja.

Hoikkuus ja hyvä pukeutuminen, siinä salaisuus.

Vierailija
131/160 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttaako ne enää edes tupakkaa?

Mielestäni Liamkin lopetti kun halusi pelastaa äänensä. Noel lopetti jo aikoja sitten. 

Vierailija
132/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput on nyt myynnissä.

En edes yritä, ei niiiiin paljoa kiinnosta, vaikka vielä eilen mietin ostavani.

Olkoon. Onhan siitä plus 25-v kun noita biisejä tuli hoilailtua mukana.

Vierailija
133/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdotonta saada lippuja tuonne. Yritetty on, mutta ei tästä tule mitään.

Kuvaavaa kyllä miten suosittu bändi on tuolla.

No jospa tulisi Euroopan kiertue myöhemmin.

Vierailija
134/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin kyllä bändin nähdä, siitä ei ole kyse, mutta tuo koko hässäkkä lippujen saamisesta johonkin britteihin ja lennot ja majoitus päälle, niin liian kalliiksi ja hankalaksi menee. Varsinkin nämä ensimmäiset paluukeikat kiinnostaa niin suurta porukkaa, että pakko vaan toivoa että tulisi lisää keikkoja ja mielellään lähemmäs. 

Vierailija
135/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut onnekkaat saivat lippunsa jo perjantai-illan ennakkomyynnissä. Daily Mail kertoo, että vain minuuteissa näitä lippuja oli laitettu jälleenmyyntisivustoille huimaan hintaan. Jotkut pyysivät lipusta jopa 10000 puntaa, eli noin 11870 euroa."

Ja menee kaupaksi silti.

https://www.is.fi/viihde/art-2000010667236.html

Vierailija
136/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin kyllä bändin nähdä, siitä ei ole kyse, mutta tuo koko hässäkkä lippujen saamisesta johonkin britteihin ja lennot ja majoitus päälle, niin liian kalliiksi ja hankalaksi menee. Varsinkin nämä ensimmäiset paluukeikat kiinnostaa niin suurta porukkaa, että pakko vaan toivoa että tulisi lisää keikkoja ja mielellään lähemmäs. 

Meinasin itsekin hankkia liput (tai siis yrittää), mutta kun mietin sitä säätöä majoitusten ja lentojen kanssa aloin epäröimään ja jätin väliin. Nyt kun katsoo miten hotellien hinnat on ampuneet ylös keikkapäivinä niin taisin tehdä ihan oikean ratkaisun. Vaikka kyllähän tuo vähän harmittaa.

Vierailija
137/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kokonaisuuden kruunasi aikoinaan se täysin hälläväliä asenne mitä näillä oli. Phil Collins on tilittänyt vuosia jälkeenpäin kun Noel Gallagher sanoi häntä musiikin antikristukseksi. Vastaavia heittoja on veljesten suusta tullut vuosikymmenten ajan mutta ovat hieman pehmentyneet muusikkojen arvostelun suhteen.

Vierailija
138/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mahdotonta saada lippuja tuonne. Yritetty on, mutta ei tästä tule mitään.

Kuvaavaa kyllä miten suosittu bändi on tuolla.

No jospa tulisi Euroopan kiertue myöhemmin.

Bändi on nimenomaan todella suosittu Brittisaarilla. Niiden ulkopuolella, noh, sillai melko suosittu. Mutta ei huippu-.

Vierailija
139/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
140/160 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei oikein tajuta sitä "juttua" joka Oasiksessa oli/on. En nyt puhu pelkästään musiikista, vaan ylipäänsä siitä kulttuurista josta se tulee ja jonka osa se on. Siihen liittyy osasia luokkayhteiskunnasta jalkapalloon ja edelleen musiikkiin ja tyyliin ja onpahan erikoinen kattaus. Itse olen aina tykännyt musiikista ja meiningistä, tunnen jonkin verran paikallista meininkiä kun olen siellä paljon ravannut. Ymmärrän toki senkin, että tavalliselle suomalaiselle se on aika etäistä ja pelkän parin täällä tunnetun hittibiisin moni ihmettelee hässäkkää.

Toisin sanoen siihen liittyy paljon kouluttamattoman r*skaväen r*sistista alakulttuuria.