Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paksu- ja peräsuolen syöpä

Vierailija
27.08.2024 |

Mika Immosella diagnosoitiin paksu- ja peräsuolen syöpä Nyt tuli uusi käänne

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/32ba8d7b-f53c-44bd-a14c-c7aa18b951…

AV:lla syöpään sairastuneita? Miten hoidot sujuvat? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että se oli se rikollinen Immonen

Vierailija
2/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomessa ole immunoterapiaa, vai onko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomessa ole immunoterapiaa, vai onko. 

On toki. Kalliita ja kokeellisia vielä osin mutta lupaavia. 

Vierailija
4/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa syövissä puhutaan aina selkäkivuista. Onko niitä vain nukkuessa vai myös päivällä?

mulla on ollut sellaista alaselkäkipua nyt puolisen vuotta , mihin herään aamulla ja pakko nousta ylös. Kun nousen ylös, helpottaa. Oon luullut että johtuu sängystä. Kakkanäyte tutkittu 3v sitten viimeksi. 

Vierailija
5/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa syövissä puhutaan aina selkäkivuista. Onko niitä vain nukkuessa vai myös päivällä?

mulla on ollut sellaista alaselkäkipua nyt puolisen vuotta , mihin herään aamulla ja pakko nousta ylös. Kun nousen ylös, helpottaa. Oon luullut että johtuu sängystä. Kakkanäyte tutkittu 3v sitten viimeksi. 

Nukkuessa mitä kuullut. 

Vierailija
6/6 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsakipu, ummetus, ripuli, vaihteleva suolen toiminta, veriset ulosteet ja ulostamisvaikeudet ovat yleisimpiä suolistosyövän oireita. On tavallista, että oireita ei osata pitää vakavina. Usein oireet ilmenevät vähitellen, ja niitä on saattanut esiintyä jo vuosien ajan.

Peräsuolen syöpä voi oireilla selkäkivulla, mutta silloin sairaus on jo yleensä pitemmälle edennyt. 

Tyyppioireita ovat verenvuoto peräsuolesta ja suolen toiminnan muutos. Usein esiintyy jonkinlaista peräaukkoalueen ärsytystä tai ulostuspakon tunnetta.

Eksäni sairastui pakusuolen syöpään joka operoitiin.  Jonkun kuukauden joutui pitämään  ulostepussia kun suoli parani ja rauhoittui.  Tästä on nyt nelisen vuotta,  ei ole uusitunut tietääkseni, ainakin  näyttää elävän ja olevan kuten ennenkin.   Riippuu tietysti erittäin paljon missä vaiheessa löydetään ja onko ehtinyt levitä. Paikalllisen syövän ennuste on hyvä.