Onko pianonsoitto ok harrastus aikuisella miehellä?
Kommentit (22)
No jos on homo ja vegaani eikä ole ajokorttia.
Tietenkin on. Mikä siinä ei sopisi aikuiselle miehelle?
Totta kai on, ja 95% suuremmalla todennäköisyydellä deittailisin miestä, joka soittaa pianoa, kuin miestä, joka ei soita. Olen siis nainen.
Tietenkin. Musiikki, soittaminen ja laulaminen on aina hyväksi niin mielelle, tunteille kuin elämän mielekkyydelle. Lisänä positiivinen vaikuts kongnitioon ja motoriikkaan.
Harrastuksena, mutta en jaksaisi jos mies on perfektionisti päällepäsmäri joka sitten kritisoi ja kommentoi omaa soittoani. Eli jos ymmärtää olevansa harrastelija eikä mikään ammattimuusikko (jos ei siis virallisesti ole sellainen).
Mua kiinnostais toi pikkareiden pyörimismieli. Että pianoimallako lähtis pöksyt?
Ainoa huono puoli on se, että naapurit joutuvat kärsimään, jos asut kerros tai rivitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa huono puoli on se, että naapurit joutuvat kärsimään, jos asut kerros tai rivitalossa.
Ei kärsi jos on sähköpiano ja kuulokkeet
Miksi olisi huono harrastus? Ammattimuusikot ja säveltäjätkin otetaan edelleen vakavammin jos ovat miehiä, ja mies ei sitten voisi aloittaa pianoharrastusta koska se olisi ilmeisesti epämiehekästä? Sama juttu kun se että huippukokit ovat usein miehiä mutta silti joillekuille on ollut ja on edellleen ongelma jos mies kokkaa?
Riippuu kai missä soittaa, mitä soittaa, miten soittaa, laulaako. Kerrostalo tai naapurille ei ole se paras paikka, voi kuulostaa arkkusoitoilta. Tosin kuulokekosketinsoittimia löytyy erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai missä soittaa, mitä soittaa, miten soittaa, laulaako. Kerrostalo tai naapurille ei ole se paras paikka, voi kuulostaa arkkusoitoilta. Tosin kuulokekosketinsoittimia löytyy erikseen.
Myydäänhän noita elektronisia pianoja joihin saa kuulokkeet
Mun sukulaismies, jo kuusikymppinen, on soittanut pianoa koko elämänsä. Opiskeli pianonsoittoa, jätti kesken, mutta jäi soittamaan pianoa ja johan tuo on soittanut pianoa monta kymmentä vuotta.
Kysytkö yhteiskunnallisessa, kognitiivisessa vai pikkareidenpyörimismielessä?