Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sellainen vaiva että haju jää "päälle" nenään?

Vierailija
24.08.2024 |

Esimerkiksi: olen tänään käynyt tankkaamassa, ja siellä siis haisi bensa,  niin nyt tuntuu että se bensa haisee koko ajan nenässä. Minulla on siis usein tällaista että joku tietty haju jää päälle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskenut bensaan ja tämä haisee? Kyllä haju tarttuu vaatteisiin. Öljy haisee monta viikkoa kun on säilyttänyt vaatteita sellaisessa tilassa jossa on öljyä.

Vierailija
2/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskenut bensaan ja tämä haisee? Kyllä haju tarttuu vaatteisiin. Öljy haisee monta viikkoa kun on säilyttänyt vaatteita sellaisessa tilassa jossa on öljyä.

Kyse ei ole siitä. Tuo oli vaan esimerkki. Voi tulla ihan mistä tahansa hajusta tuo, vaikkei olisi koskenutkaan. Ihmettelen tätä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan herkempi hajuaisti. Olkoon haju mikä hyvänsä niin kyllä se jää joksikin aikaa kiinni vaatteisiin tai mihin tahansa.

Ihmiset ovat kyllä hassuja otuksia kun eivät ymmärrä olevansa eläimiä ihan niin kuin koirat ja apinatkin. 

Vierailija
4/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja täällä hei. Tuo on tuttu ongelma kun on ollut siivoilemassa virtsan tmv asunnossa, esim vanhuksen luona. Vaikka käy suihkussa, niin jollei pese sieraimia jollain tuoksusaippualla niin se haju käryää nokassa. Samaa ovat hoitajat kertoneet jotka ovat vanhusten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
5/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mekanismista tarkemmin, mutta sitä kutsutaan eideettiseksi hajuksi tai tuoksuksi.

Vierailija
6/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ajatellut että mulla on vaan super herkkä hakuaisti. Töissä vanhusten parissa ja jos joudut jotain tosi pahanhajuista siivoamaan. Haisee se nenässä pitkään sen jälkeen kun muut ei haista enää mitään ihmeellistä 

Vierailija
7/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla jos kyse ei ole mistään sairaudesta eikä ole päässäkään vikaa. Ap

Vierailija
8/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa nenäkarvoja ja pese nenä.

Vierailija
9/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kyllä hassuja otuksia kun eivät ymmärrä olevansa eläimiä ihan niin kuin koirat ja apinatkin. 

;D

Vierailija
10/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona?

Vierailija
11/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsankarkailu. 

Vierailija
12/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä entisessä työpaikassani oli paha sisäilmaongelma ja välillä todella voimakas homeen haju. Kun lopulta sain toisen työpaikan ja pääsin sieltä pois, haistoin nenässäni homeen hajun vielä viikkokausia. Ehdin jo pelätä, että kodissani ja uudessa työpaikassanikin olisi samat ongelmat, mutta lopulta se haju onneksi haihtui nenästä. 

Vierailija
13/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haju tarttuu nenän reseptoreihin jotenkin.

Vierailija
14/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nenässä olisi tulehdusta tai kuivuutta, voi olla hajunenä. Kosteutustipat. Mutta onko sun tuoksu nokassa tuoksujälki aivoissa vai partikkeleita tarttunut mukaan? Vai joku muu mekanismi. Entä mielikuva tuoksusta. Entä herkkä hajuaisti.

Vierailija
15/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos se tarttuu voideltuun ihoon, hiuksiin ja vaatteisiin. Tuoksupartikkelit tai muuta. Tuleeko käteen bensiiniä kahvasta. Kasvoliina?

Vierailija
16/20 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen vaiva, että hajuaisti välillä tulee ja välillä menee kokonaan? Illalla hajuaisti oli, mutta aamulla ei. Tää alkoi, kun oli korona. Hajuaisti välillä tulee ja välillä menee. 

Vierailija
17/20 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nenässä olisi tulehdusta tai kuivuutta, voi olla hajunenä. Kosteutustipat. Mutta onko sun tuoksu nokassa tuoksujälki aivoissa vai partikkeleita tarttunut mukaan? Vai joku muu mekanismi. Entä mielikuva tuoksusta. Entä herkkä hajuaisti.

Eikö hajunenä tarkoita sitä, että nenä haisee muille? 

Vierailija
18/20 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaistilla on aisteista pitkäikäisin muisti.

Vierailija
19/20 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä näen tv:ssä jonkun polttavan tupakkaa, mä haistan sen!  Pelottavaa. Samoin, jos katson kuvia kellareista, haistan homeen hajun. Olen kyllä tosi tarkkanenäinen, mutta tästä en tykkää.

Vierailija
20/20 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajun mielikuva jää, se on ihmisen puolustustusmekanismia, ulostehajut tyypillisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä