Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset eivät tajua, että on olemassa sellainen, kuin liikenteen rytmi?

Vierailija
24.08.2024 |

Jos nopeusrajoitus on 50km tunnissa ja kaikki muut ajaa mittarivirheen takia sen 55 km/ tunti, niin aina neljän ruuhkassa  sinne vasemmalle kaistalle jumittaa joku tunari, joka ajaa sen mittarin mukaan 50 km/ tunti. Ja aina tosiaan vasemmalla kaistalla. Eikö sitä voi ajaa oikealla ja samaan tahtiin muiden kanssa? Mikä siinä on niin helkkarin vaikeaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa jättää AP ajaminen muille jos tuo stressaa liikaa.

Vierailija
2/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmissähän on tärkeintä että vilkut on synkronoitu ja että renkaiden pyörimisnopeus on sama. Maanopeudella ei ole mitään väliä ellei ajeta korttelirallia, jossa kierrosnopeudet pitää harmonisoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä kannattaa unohtaa kiire ja varata aikaa niin ettei tarvi stressata muiden ajamisesta.

Vierailija
4/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se rytmi sekoaa siksi, kun joukossa on näitä puikkelehtijoita, jotka vaihtavat kaistaa heti, jos toinen jono vetää sekunninkin ajan vähän paremmin. Kun minun pitää päästä, miulla on oikeus, minä haluan ensin. Siksi syntyy liikennekaaoksia, kun mennään oransseilla valoilla risteysalueelle, joka on jo valmiiksi tukossa, niin kukaan ei lopulta pääse mihinkään suuntaan. En ole ikinä kokenut ongelmaksi sitä, että viidenkympin alueella ajetaan rajoitusten mukaan. Niissä nopeuksissa mittarivirhe ei ole 5 km/h, vaan paljon vähemmän, on nimittäin tullut mitattua useammallakin autolla. Ongelmallista on se, että alhaisilla rajoituksilla ajetaan paljon kovempaa, kuin 55 km/h, yleensä se on lähempänä 60.

Vierailija
5/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota sakkoja minkään "rytmin" tai muun keksityn typeryyden takia.

Eilen rampilta tulija yritti ängetä kylkeeni. En väistänyt vasemmalle kaistalle, koska se on paitsi laitonta, myös tarpeetonta. Hän tuli kolmion takaa, en minä. 

Vierailija
6/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Jo Paavi on ilmoittanut, että rytmimenetelmä on luotettava.

Lisää rytmiä elämään.

Vierailija
7/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen rampilta tulija yritti ängetä kylkeeni. En väistänyt vasemmalle kaistalle, koska se on paitsi laitonta, myös tarpeetonta. Hän tuli kolmion takaa, en minä. 

Itse sain jopa töötin tällaiselta. Hän sai minulta keskisormea.

Oli tosin sellainen ramppi, jossa hänen kaistansa jatkui suoraan ajaville ja minä olin pyrkimässä sille kaistalle vilkku oikealla ja hän yritti liittyä minun kaistalleni. Hänellä oli väistämisvelvollisuus, vaikka ehti varoituskolmionsa ohi juuri ajaa. Se väistämisvelvollisuus nimittäin jatkuu sen jälkeen ja tätä monet eivät vain ymmärrä. Luulee varmasti edelleen minun tehneen virheen, vaikka hän oli se joka äänimerkin olisi ansainnut.

M

Vierailija
8/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas kuski auttaa rampilta tulijaa joko lisäämällä nopeutta tai vähentämällä nopeutta.

Vierailija
9/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntymässä seuraavasta risteyksestä vasemmalle eikä halua saada sakkoja?

Vierailija
10/10 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne minkään mittarivirheen takia aja 55 km/h, vaan sen takia, että perinteisesti ei saa sakkoja, jos ajaa vain 10% sallittua kovempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi