Mitä helpommin ihminen suuttuu, sitä vähemmän älykäs ihminen oikeasti on
Kannattaa pitää se mielessä. Mulla ennen mun henkistä heräämistä, mä olin ihan samanlainen kuin kaikki muut, mä kokoajan otin itseeni, jos mä näin ihmisten esim internetissä laukovan asioita, mitkä ei osunut mun omaan maailmankuvaan. Mä aina jollain tapaa halusin napauttaa takaisin. Mä tein sitä myös aika paljon
Mut mun henkinen matka ja herääminen ja siitä seurannut tietoisuuden kasvaminen näytti mulle totuuden ja tää toiminta loppui automaattisesti. Sä alat ymmärtämään itseäsi niin hyvin, että sä et enää triggeröidy mistään.
Kannattaa miettiä omalla kohdalla, esim täällä palstalla.
Otatko sä kaiken itseesi? Ja lähdetkö sä aina mukaan jokaiseen aloitukseen haukkumaan muita, jos joku sanoo asioita eri tavalla kuin mihin sä uskot. Koska jos sä teet niin, sä et ole älykäs ihminen.
<3
Kommentit (26)
Ap:n varsinainen teksti vaikuttaa vähän hörhöltä, mutta sinänsä kyllä allekirjoitan otsikon.
Eli jos ihmisestä tulee jostain syystä (esimerkiksi masennuksen takia) vähemmän helposti suuttuva, niin se tarkoittaa että hän myös muuttuu älykkäämmäksi?
Joo ja ei. Jossain kohtaa alkaa ymmärtää, että kaikki siis aivan kaikki asiat voi ja pitää kyseenalaistaa. Myös ne omat ennen niin ehdottomat ajatukset. Siitä alkaa se oikea ymmärrys ja vapaus.
No jos ottaa itseensä aivan kaikesta, mikä ei istu omiin mieltymyksiin tai omaan maailmankuvaan, niin silloin taustalla luultavasti on jotain kognitiivisten toimintojen heikkoutta. Mutta älykkäälläkin ihmisellä voi ärsytys- tai suuttumiskynnys laskea esimerkiksi stressin tai sairauden vuoksi. Jos ei tunne tällaista helposti ärtyvää ihmistä entuudestaan, voi olla vaikea erottaa sitä, johtuuko alituinen pinnan napsuminen tilapäisistä stressitekijöistä vai vaikeuksista ymmärtää asioita ja tilanteita. Toki muun käytöksen perusteella voi tehdä joitain päätelmiä siitä, minkälainen ihminen on kyseessä.
Mistä tuo ap oikein ammentaa nuo vouhkauksensa?
Bullshit, luonne ja elämän laatu/menneisyys vaikuttaa.
Jos sä niinku painat mutkassa liikaa kaasua niin sä huomaat että pito lähtee ja sä meet ojaan.
Oletko ap sitä mieltä, että sinun älykkyytesi on yhtäkkiä lisääntynyt, kun muutit käytöstäsi? Et ole älykäs, vaan tyhmä.
Siskoni ex oli Mensan jäsen ja huippuälykäs. Uskomaton tosikko, joka joskus suuttui miehelleni aiheesta onko Suomessa 200000 asukkaan kaupunkeja... Tämän älykkään mielestä EI ollut koska missään ei ollut tasan 200000 asukasta? Toisen kerran veti herneen nenään jossain maataloustukia koskeneessa väittelyssä.
Harvoin olen törmännyt yhtä outoon hahmoon. Ja olen tehnyt töitäkin hyvin kansainvälisissä ympyröissä ja siis henkilökohtaisesti tavannut elämäni aikana tuhansia ihmisiä.
Sun henkisyydellä ja älykkyyllä ei ole tekemistä keskenään.
Minä olin nuorempana melko herkkä suuttumaan, ottamaan itseeni ja pitämään mykkäkouluakin. Nyt vanhempana nuo ominaisuudet ovat huomattavasti lieventyneet. En enää viitsi suuttua pikkujutuista ja jäädä turhasta mököttämään.
Enkä usko, että sillä on mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Tuskin älykkyyteni on jotenkin mystisesti lisääntynyt viimeisen 15 vuoden aikana. En vain yksinkertaisesti enää piittaa ihmisistä ja asioista niin paljon, että viitsisin turhasta suuttua.
Henkisyys ja älykkyys eivät korreloi keskenään.
Kyllähän se itsehillintä aika paljon kertoo ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ex oli Mensan jäsen ja huippuälykäs. Uskomaton tosikko, joka joskus suuttui miehelleni aiheesta onko Suomessa 200000 asukkaan kaupunkeja... Tämän älykkään mielestä EI ollut koska missään ei ollut tasan 200000 asukasta? Toisen kerran veti herneen nenään jossain maataloustukia koskeneessa väittelyssä.
Harvoin olen törmännyt yhtä outoon hahmoon. Ja olen tehnyt töitäkin hyvin kansainvälisissä ympyröissä ja siis henkilökohtaisesti tavannut elämäni aikana tuhansia ihmisiä.
Olen täysin varma, että kerrot väärin tämän 200 000 asukkaan -jutun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se itsehillintä aika paljon kertoo ihmisestä.
Mutta kertooko nimenomaan älykkyydestä? Kyllä siihen menneisyys vaikuttaa aika paljon, miten on tullut kohdelluksi, ihmisen persoona jne. Ihminen voi olla älykäs ja hankala ja äkkipikainen, tai levollisen tyyne ja rauhallinen, muttei kovin älykäs. En siis näkisi että nämä asiat korreloivat kovin voimakkaasti.
Ei ne korreloi keskenään.
Voi olla kirjanlukeneita henkilöitä jotka eivät kestä yhtään häiriötekijöitä eivätkä minkäännäköistä vitsiä vaikkei se edes liittyisi mihinkään. Vetävät vielä hirveät pultit pienestäkin häiriöstä.
Japanilaiset viisaat osaavat käsitellä stressiä mut suomessa se on tuntematon käsite.
No osa lähtee laduille raivoamaan.
Muuten hyvä, mutta temperamentti ja älykkyys ovat suhteellisen pysyviä ominaisuuksia, eikä kiivas temperamentti tarkoita matalaa älykkyyttä. Siinä on ihan muut asiat taustalla.
Ja aivan puppua.