Nuorena olin aina vähän leveä peppuinen mutta normaalipainoinen ja nyt sitten aikuisena
kiloja oli tullut sen verran lisää (BMI oli maximissaan 28) niin vyötärö sai lisää senttejä ja näytti sopusuhtaisemmalta. No nyt olen pikku hiljaa pudotellut noita pois niin että BMI on vieläkin tosin 25 mutta nyt ne sentit katoaa taas vyötäröltä ja se lantio alkaa näyttämään leveämmältä eikä niin sopusuhtaiselta kuin aikaisemmin.
Miten saan tuon lantion päärynämallin muuttumaan vai pitääkö BMI vetää ihan pariinkymppiin? Musta jopa silloin oli nuorena se lantiolinja silmiinpistävä...
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset mitat sulla sitten on? Ja kehonkoostumus? (Luita on vaikea kaventaa)
En ole kehonkoostumuksessa käynyt ikinä, viimeksi kun mittasin ry 96, vy 76, lantio 104
Eipä tuo erityisen leveältä edes kuulosta. Ehkä näet itsesi jotenkin väärin?
No kyllä mulle on yksi entinen poikaystäväkin huomautellut leveästä takapuolesta ja tuolloin olin varmaan BMI 20 jos sitäkään. Mutta siis huomaan sen kyllä itsekin ettei enää ole yhtä sopusuhtainen kuin aikaisemmin.
Ikävää. Tuollainen on hyvä tiedostaa.
Keskity muuhun kuin kehoon. Kuulostat terveeltä ja sopusuhtaiselta naiselta.
Vatsalihaksia voi ruveta treenaamaan. Keskivartalo pakettiin. Se myös tukee selkää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jos haluaa olla sopusuhtainen, niin aika matala rasva tarvii olla.
Mä oon mallia omena ja bmi on 19.
Mä huomasin jo nuorena, että vyötärö ei oo haluamasi mallinen ja sairastuin anoreksiaan.
Siitä toivuttuani ahmin monta vuotta ja bmi nousi sinne 26 paikkeille ja pyllyä ei ollut yhtään vaan kaikki mahassa ja rinnoissa.
Nyt oon oppinut rakastamaan itseäni ja elämään terveys edellä ja nyt oon aika sopusuhtainen ja vatsa on litteä. En mä omenalta näytä, kun ei ole rasvaa paljoa, mutta vyötärö on 69, eikä se sen vähempää mun keholla normaalissa painossa voi edes olla. Lantio on 93, eli aika suora olen, eikä vyötärö erotu edukseen.
Painavampana lantio oli 100cm ja vyötärö 85, eli pienemmän painon myötä vyötärön ja lantion suhde on kasvanut.
Toimii varmasti kaikilla kehotyypeillä.
Siis haluamani mallinen, automaattisenen tekstinsyöttö.
Mitä väliä lantion leveydellä on? Syöt puhtaasti ja treenaat lihaksi niin elät todennäköisemmin terveempänä. Se riittää.
Et millään muuta päärynää omenaksi. Opettele hyväksymään itsesi ja keskity muihin asioihin, kun et enää nuorikaan ole (joilta voi odottaa kaikenlaista outoa murehtimista).
Olet päärynä ja pysyt sellaisena alipainossakin. Et voi muuttaa asiaa. Hyväksy se. Leveä lantio ja iso peppu on sitä paitsi ollut muotia viimeiset 10 vuotta.
Olet siis mies, koska et halua itsellesi naisellista päärynämuotoa?
Miksi kukaan haluaisi omenavartalon? Jos olet nainen, niin päärynävartalo on terveellisempi.
Päärynä täällä moi! Vartalon mallia ei valitettavasti voi muuttaa. Itse nuorena hoikkana inhosin leveää lantiotani ja se erottui todella voimakkaasti kun vyötärö oli niin hoikka. Istuvia vaatteita oli todella vaikea löytää ja yläosa oli aina kokoa tai kahta pienempi kuin alaosa.
Nyt päälle nelikymppisenä hormonitoiminta alkaa hieman muuttua ja rasva alkaa selvästi kerääntyä enemmän takapuolesta vyötärölle. Edelleen minulla on erottuva vyötärö, mutta tätä nykyä housut istuu paremmin kun hieman tuota vatsaa. Joten jotain hyvää tästä ikääntymisestäkin.
Parasta on kuitenkin iän myötä tullut hyväksyntä itseä kohtaan...
Jaha, miksi halusit jakaa tämän tiedon, ap?
En kiinnittäisi mitään huomiota miesten heittämiin kommentteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset mitat sulla sitten on? Ja kehonkoostumus? (Luita on vaikea kaventaa)
En ole kehonkoostumuksessa käynyt ikinä, viimeksi kun mittasin ry 96, vy 76, lantio 104
Ideaali vyötärö/lantio suhde on 0,7 ja sinulla on 0,71. Lantiosi ei ole mitenkään poikkeuksellisen leveä verrattuna vyötäröösi. Joko näet itsesi väärin tai kyse on enemmänkin muodosta kuin koosta.
Mikäli ahdistut omasta päärynä-mallisuudesta niin suosittelen aloittamaan kuntosalit treenin. Käyt vetämässä yläbartalo-treenin 1-2 krt viikossa. Erityisesti alatalja ja ylätalja liikkeet leventää hartialinjaa. Näin saat rakennettua tiimalasin sen sijaan että olisit päärynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideaali vyötärö/lantio suhde on 0,7 ja sinulla on 0,71. Lantiosi ei ole mitenkään poikkeuksellisen leveä verrattuna vyötäröösi. Joko näet itsesi väärin tai kyse on enemmänkin muodosta kuin koosta.
Mikäli ahdistut omasta päärynä-mallisuudesta niin suosittelen aloittamaan kuntosalit treenin. Käyt vetämässä yläbartalo-treenin 1-2 krt viikossa. Erityisesti alatalja ja ylätalja liikkeet leventää hartialinjaa. Näin saat rakennettua tiimalasin sen sijaan että olisit päärynä.
Voi se olla todella leveä, jos takapuoli on ihan littana.
Minäkin olen päärynä ja jopa lapsena sain kuulla leveästä lantiosta ja isosta takapuolesta. 70- ja 80-luvulla ei isot perät tosiaan olleet muotia. Olen hyvin hentoinen yläkropasta (näin totesi työfysioterapeuttikin) eikä lihaksia ole kertynyt eikä hartialinja leventynyt vaikka harrastin nuorempana uintia ja monenlaista liikuntaa, kiipeilyäkin. Nyt en enää olkapäävaurioiden takia voi edes yrittää saada lihaksia. On ollut vain pakko hyväksyä se, että päärynänä pysyn.
Mä taas oon iloinen, kun myös lihosin ja vyötärö katosi ja nyt huomaa että kun tiputtaa rasvaa niin heti se lähtee, katson tyytyväisenä. Kaikkihan haluaa kapean vyötärön, en ymmärrä ihmistä joka haluaa olla mieluummin kun mies. 🙂 Jos laihdut, et voi mitenkään näyttää isommalta.
Tiimalasimallia saat myös jos treenaat yläselkää ja hartioita. Jos siis haluat olla mieluummin tiimalasi kun päärynä
Onko siitä lantiosta jotenkin haittaa, esim työssäsi?
Mikäli ongelma on turhanpäiväinen ja korviesi välissä, niin kehotaan unohtamaan koko jutun ja kehittämään itseäsi jotenkin muuten. Tähtää vaikka parempaan palkkaan, uuteen taitoon tmv.
Elämä on lyhyt ulkonäön miettimiseksi. Olet mitä olet.
Minulla on myös aina ollut leveämpi lantio kuin vyötärö ja tyytyväinen vain olen. Tosin olen tiimalasi, en niinkään päärynä. Hartialinja on sama kuin lantion, sekä isohkot rinnat, vaikka muuten olen pieni. BMI 19, joten ei se lantiokaan ole kuin sen 88cm, vyötärö sitten 62cm. Eikä ole mitenkään negatiivisesti kommentoitu ikinä, päinvastoin. Miehet etenkin kehuu.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös aina ollut leveämpi lantio kuin vyötärö ja tyytyväinen vain olen. Tosin olen tiimalasi, en niinkään päärynä. Hartialinja on sama kuin lantion, sekä isohkot rinnat, vaikka muuten olen pieni. BMI 19, joten ei se lantiokaan ole kuin sen 88cm, vyötärö sitten 62cm. Eikä ole mitenkään negatiivisesti kommentoitu ikinä, päinvastoin. Miehet etenkin kehuu.
Onpa poikkeuksellista että lantio on leveämpi kuin vyötärö. Todella harvinaista.
Jotkut ovat vaan pötiköitä, niin kuin esim. minä.
Kyllä jos haluaa olla sopusuhtainen, niin aika matala rasva tarvii olla.
Mä oon mallia omena ja bmi on 19.
Mä huomasin jo nuorena, että vyötärö ei oo haluamasi mallinen ja sairastuin anoreksiaan.
Siitä toivuttuani ahmin monta vuotta ja bmi nousi sinne 26 paikkeille ja pyllyä ei ollut yhtään vaan kaikki mahassa ja rinnoissa.
Nyt oon oppinut rakastamaan itseäni ja elämään terveys edellä ja nyt oon aika sopusuhtainen ja vatsa on litteä. En mä omenalta näytä, kun ei ole rasvaa paljoa, mutta vyötärö on 69, eikä se sen vähempää mun keholla normaalissa painossa voi edes olla. Lantio on 93, eli aika suora olen, eikä vyötärö erotu edukseen.
Painavampana lantio oli 100cm ja vyötärö 85, eli pienemmän painon myötä vyötärön ja lantion suhde on kasvanut.
Toimii varmasti kaikilla kehotyypeillä.