Helsingin asuntomarkkinaa tuntevat apua!
Olen omistanut yksiön kuutisen vuotta. Asunto on ollut vuokrattuna. Pikaratikan itäpäähän on kilometri, metroasemalle 200 metriä.
Vuokralainen irtisanoutui. Olen ollut ajatuksessa, että jos vuokralainen lähtee, niin laitan asunnon myyntiin, mutta sehän tapahtuikin aikaisemmin kuin ajattelin.
En ole itse helsinkiläinen enkä tunne kovin hyvin markkinaa. Mitä tällä hetkellä olisi järkevää tehdä? Löytyykö yksiöihin enää vuokralaisia? Kauppa vissiin ei ainakaan käy asiallisilla hinnoilla.
Olisiko helsinkiläisiä asiantuntijoita paikalla?
Kommentit (7)
Jos et tarvitse rahaa juuri nyt, niin etsi vain uusi vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos et tarvitse rahaa juuri nyt, niin etsi vain uusi vuokralainen.
Tähän alan itsekin kallistumaan. Toisaalta olisi kiva päästä asunnosta eroonkin, mutta ei ole nyt halua ottaa kymppitonnia tai paria takkiin.
-ap
Ensimmäinen kysymys on että miksi olet ensinkään hankkinut sijoitusasunnon Helsingistä. Kuusi vuotta omistaa sijoitusasunto on todella lyhyt aika.
Et missään nimessä saa sitä nyt myytyä. Vuokraaminen on sinulle ainoa vaihtoehto. Ehkä et helpolla edes löydä vuokralaista siihen. Tai jos löydät, niin sehän voi hajottaa paikat. Muuta itse siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen kysymys on että miksi olet ensinkään hankkinut sijoitusasunnon Helsingistä. Kuusi vuotta omistaa sijoitusasunto on todella lyhyt aika.
Siksi, koska jälkikasvuni tarvitsi sen muutamaksi vuodeksi opiskeluidensa takia, ja mulla oli mahdollisuus se silloin ostaa. Sen jälkeen on ollut ulkopuolisella vuokralla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Et missään nimessä saa sitä nyt myytyä. Vuokraaminen on sinulle ainoa vaihtoehto. Ehkä et helpolla edes löydä vuokralaista siihen. Tai jos löydät, niin sehän voi hajottaa paikat. Muuta itse siihen.
En ikimaailmassa haluaisi asua helsingissä yksiössä, eli se ei todellakaan ole vaihtoehto :D
-ap
Varmasti täältä löytyy tämänkin alan asiantuntijoita?
-ap