Voiko poskiontelotulehdus parantua itsekseen?
On kova nuha ja kumartaessa tuntuu poskissa painetta. Kauankohan uskallan seurailla tätä rauhassa? Ei huvittaisi mennä lääkäriin eikä syödä antibioottikuuria.
Kommentit (9)
En kyllä tuota otsajuttua haluaisi uudestaan. Luin jostain, että se saattaa aiheuttaa sokeutta!
ap
Sillä kun huuhtelet poskionteloita alkuun monta kertaa päviässä laihalla, kädenlämpöisellä suolavedellä, niin saatat hyvinkin välttyä antibiooteilta ja punkteeraukselta.
Niitä saa apteekeista, on sellainen tummansininen sarvikuonon sarven muotoinen muovikapistus.
Se toimii loistaasti myös nuhien ennaltaehkäisijänä ja lyhentäjinä :) Antibiooteista ei välttämättä ole mitään apua, kivuton kotihuuhtelu tai lääkärissä vähän ikävämpi punkteeraus parempia!
Onkohan siitä apua enää, kun olen ollut kipeä jo melkein viikon? Painetta poskissa on tuntunut eilisestä alkaen.
ap
Voi olla pelkkää limakalvoturvotustakin, jos pelkkää paineen tunnetta.
Minulla poskiontelon tulehdus sekä keuhkoputken tulehdus. En syönyt antibioottia vaan höyrhengitin ja käytin keuhkoja laajentavaa astma sparytä. Paranin n 3 viikossa eli kesti kauan mutta tauti lähti. En syö antibiootteja koska vatsani ei kestä niitä. viimeksi sain colitiksen ja mulla on muutakin häikkää vatsan kanssa joten joudun usein sairaalaan antibiootti kuurin jälkeen.
Siitä voi olla apua alkavassa poskiontelotulehduksessa. Toki jos olo jatkuu huonona, sitten lääkäriin. Minulla alkava poskiontelotulehdus menee ohi nenähuuhtelulla ja siivouksella (pölyallergia).
Harvoin siihen lääkekuuria tarvitaan.
Poskissa on kyllä painetta edelleen. Voi olla että menen huomenna lääkäriin, etten joudun viikonloppuna päivystyksen jonottamaan.
En muista, että minulla olisi ollut mitään kovin erityistä oiretta otsaontelotulehduksessa. Mutta tosi kipeä olin silloin, kova nuha, päänsärkyä ja kasvosärkyä.
ap
Nyt otsaontelotulehdus ja kaksi kertaa punkteerausta takana...suosittelen lääkäriä:)