Muistetaanko teidän työpaikalla mitenkään työntekijää, joka saa vauvan, täyttää vuosia, jää eläkkeelle tai muuten vaihtaa työpaikkaa?
Onko tapana tehdä rahakeräys kyseisille työntekijöille, eli muistetaanko vaikka rahalahjalla tai vaikka vaan kakkukahveilla?
Kommentit (16)
Työnantaja maksaa. Ei tarvitse itse kerätä kolehtia.
Meillä työnantaja tuo kakkua kun joku täyttää pyöreitä (50 ja siitä ylöspäin), saa lapsen tai jää eläkkeelle. Työpaikkaa vaihtavat normaalisti tuo itse jotain tarjottavaa kiitoksena.
Ei muita kuin eläkkeelle jääviä. Miksi pitäisi muistaa?
Toisia muistetaan kunnolla ja toisia pienesti.
Vain eläkkeelle jääviä. Eikä muuta kaivatakaan.
Yleensä lähtijä tuo jotain pullaakakkua ja jos on saanut kavereita työpaikalla niin se porukka kerää lahjan. Kaikkia ei muisteta ja työnantaja ei muista ketään.
Osaa muistetaan, osaa ei. Tasavertaisesta kohtelusta puhutaan paljon mutta käytännössä se - monessakin asiassa - loistaa poissaolollaan. Täältä myös moni jää kiusaamisen takia pois. Ja työsuhde päättyy jos on esimiehen kanssa eri mieltä, asiasta mistä tahansa vaikkei se edes liittyisi työhön. Vaikeata on kun esimies ja sen oikea käsi ovat itsekin kiusaamisessa mukana.
Yks meistä jäi just tänään eläkkeelle 71-vuotiaana. Mies. Mukava oli. Se on päivä toimintaa, joskus on työtoimintaakin. Siitä tekijät saavat pientä työosuusrahaa, 7 €/koko PV, 3 €/puolipv. Eikä perjantaista makseta mitään kun silloin otetaan vähän rennommin. Ja jos joku tekee, siitä ei makseta mitään. Ja se olen yleensä mä, ei juuri koskaan kukaan muu. Palkatta ei kukaan tee mitään töitä. Aina joutuu tekemään eniten ja saa vähiten työosuusrahaa. Olin viime viikon (ei tämä VK) lakossa sen takia. Siellä mm metelöidään turhan paljon joka PV. Eikä siihen puututa ollenkaan. Siellä on liian vähän niitä NS ohjaajia, jotka kukaan ei ole ammattilaisia. Mikä ei ollut uutinen. Senhän näkee kuka tahansa, ettei ne ole ammattilaisia. Eli, kyllä siellä juhlitaan. Usein vähän liikaakin......kukaan ei onneks käytä siel alkoholii yms. Se on kielletty sen käyttö siellä.
Ei. Enkä katso edes tarpeelliseksi.
Yhden kerran mua on muistettu sekä työnantajan että työtekijöiden puolesta.
Riippuu tapauksesta. Työnantaja ei käsittääkseni enää muista kuin eläköityviä jotenkin, ennen sai 50 vuotta täytettyään jotakin roinaa. Itseään nostattavia narskuja tietenkin juhlitaan oikein suuresti milloin minkäkin syyn takia ja käytetään työnantajan tiloja. Joillekin on keräyksiä esim. porsimisen johdosta, itse en olen niihin osallistunut. Ei mielestäni kuulu työpaikalle tuollainen.
Mitä siitä tulee jos keskitytään kaikenlaisiin merkkitapahtumiin ja lahjojen miettimisiin? Johan tuota joka viikko saa olla järjestämässä jotain keräystä ja ostamista ja juhlintaa. En minä ainakaan jaksa. Aina ärsyttänyt kaikki tuollanen.
Kyllä muistetaan, firma maksaa. Ei kolehteja.
Varhaiskasvatuksessa kun työskentelin kolehti kiersi ryhmiä harva se viikko. Oli kyllä niin rasittavaa ja sitten, kun en osallistunut kyräiltiin selän takana ja katsottiin kuin mielipuolta. Lopetin nuo työt aika nopeasti.
Joo, muistetaan