Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies etsii perheasuntoja, meillä ei lapsia - miksi?

Vierailija
20.08.2024 |

Mies tosiaan etsii naapurikaupungeista vain perheasuntoja eli isoja omakotitaloja/rivitaloasuntoja (120-175m). Emme ole muuttamassa eikä meillä ole lapsia. En ymmärrä mitä tässä nyt tapahtuu. Asunnot ja talot ovat aika erilaisia kuin mistä itse pidän ja samoin kaupungit (Uusimaa).

Ystäväni veikkasi, että "mies on lähdössä yksinhuoltajan matkaan ja lapset pitää saada mahtumaan jonnekin". Oikeasti?

Onko tätä nyt ihan naurettavaa pohtia ja pitäisikö antaa asian olla? 

Mitä tehdä?

Vaihtoehdot

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa omaa tilaa. Pelihuone, tilaa isolle terraariolle uusine lemmikkeineen,  joku muu harrastushuone jne.

Vierailija
2/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa omaa tilaa. Pelihuone, tilaa isolle terraariolle uusine lemmikkeineen,  joku muu harrastushuone jne.

Plus se toinen nainen ja hänen lapset ja/tai tulevat yhteiset lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus m 😊

Vierailija
4/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

m2 

Vierailija
5/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tilalle aina käyttöä löytyy jos sitä tilaa on ja varaa maksaa siitä.

Vierailija
6/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun vaikka kysyä tätä mieheltä? 

Vierailija
7/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta

Jos miehesi olisi etsimässä kotia uudelle naiselle ja hänen lapsillee/itselleen niin sinä et varmasti tietäisi talon etsinnästä yhtään mitään. Kaipaa enemmän tilaa ympärilleen mahdollisesti

Vierailija
8/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän haluaa nimenomaan ok-talon tai rivarin niin ne nyt kyllä useimmiten on perheasuntoja. Alle 100 neliön talot on yleensä jotain korjausvelkaisia rintsikoita, ellei ala itse rakennuttaa. 

Vierailija
9/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehen näkökulmasta

Jos miehesi olisi etsimässä kotia uudelle naiselle ja hänen lapsillee/itselleen niin sinä et varmasti tietäisi talon etsinnästä yhtään mitään. Kaipaa enemmän tilaa ympärilleen mahdollisesti

Monesti miehet luulevat olevansa ovelia, mutta kyllä sitä tietoa löytää, kun vaan viitsii etsiä.

Vierailija
10/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hämmästyttää tää miten jotkut pariskunnat ei ilmeisesti kommunikoi keskenään ollenkaan. 

Vierailija
11/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä. Se aikoo tehdä lapsia sun kanssa tai ottaa koiria? Paljonko itse jaksat siivota?

Vierailija
12/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meillä, tilaa lähemmäs 200 neliötä. Kahden aikuisen talous, kumpikaan ei halua lapsia ja iän puolesta ne vuodet on onneksi jo ohikin, mutta omat harrastustilat ja työhuoneet (etätyötä kun kumpikin pääsääntöisesti tekee) on kivat. 

Tosin ihan yhdessä päätettiin tämän kokoisen asunnon hankkimisesta, ei päätöstä tehnyt kumpikaan osapuoli yksin.

Vierailija
13/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa enemmän tilaa sekä mahdollisesti ajattelee tulevaisuutta että jos teille tulee lapsia jossakin vaiheessa niin on tilaa valmiina eikä sitten tarvitse alkaa muuttamaan.

Vierailija
14/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

et osaa avata suutasi ja kysyä mieheltäsi, sen sijaan alat heti epäillä pettämistä koska ystäväsi sinulle sellaista veikkaa ja sitten tulet palstalle kysymään muiden mielipidettä?

Vierailija
15/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan missään nimessä kannata kysyä mieheltä, vaan nimen omaan kannattaa toimia täältä saatujen ohjeiden mukaan.

Vierailija
16/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla hän niitä etsii? Mä kattelen oman kunnan ja naapurikaupungin asuntoja, vaikka en ole muuttamassa.

Vierailija
17/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli ekana mieleen että miehesi haluaa lapsia

Vierailija
18/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. 

Vierailija
19/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hämmästyttää tää miten jotkut pariskunnat ei ilmeisesti kommunikoi keskenään ollenkaan. 

Olen samaa mieltä, mutta esimerkiksi lapsettomuus voi olla vaikea aihe itsellekin käsitellä, ja se saattaa oirehtia kummallisilla tavoilla

Vierailija
20/26 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hän haluaa nimenomaan ok-talon tai rivarin niin ne nyt kyllä useimmiten on perheasuntoja. Alle 100 neliön talot on yleensä jotain korjausvelkaisia rintsikoita, ellei ala itse rakennuttaa. 

Juuri näin. Me ollaan lapsettomana pariskuntana haeskeltu pientä omakotitaloa, jossa olisi kuitenkin oma iso tontti. Ei sellaisia ole kuin lähinnä jotain syrjäseudun mummonmökkejä. Tyypillisin alle 200 tonnin tarjokas on noin 120 neliötä ja kaikenlaista päivitystä vailla.