Jee. Meillä vapautuu kotona seinänpätkä sisustukseen. Laittaisiko lipaston vai sellaisen lattiasta kattoon olevan taulugallerian
Lipaston ylle ehkä peili ja/tai muutama taulu tai sitten mun mielessä jo pitkään ollut koko seinän taulugalleria. En ole vain ihan varma osaanko yhdistellä tarpeeksi hyvin eri kehyksellisiä tauluja. Ettei näytä sotkuiselta.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Tuki se kotis niin täyteen kun vaan ikinä sopii.
Olipa outo kommentti. No olisiko sulla vaikka vinkkejä miten tulllainen galleriaseinä kannattaa toteuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa outo kommentti. No olisiko sulla vaikka vinkkejä miten tulllainen galleriaseinä kannattaa toteuttaa?
Ja mitä tauluja sulla olisi? Ootko itse tehnyt jotain vai mitä? Mä harrastan itse piirtämistä ja vähän maalaamista mutta mitään taulugalleriaa mulla ei ole. On vain sängyn yläpuolella muutamia nakukuvia kivoissa raameissa eri korkeudella ja sitten pari muuta. En kestäisi katsella. Miten ajattelit kiinnittää ja minkäkokosia tauluja? Jos pieniä koko noin A3 niin voit ostaa ihan kevyitä mustia/valkoisia tavisraameja vaikka Ikeasta hintaan 6 e / kpl ja helppo kiinnittää.. Toimii ihan hyvin mutta muovilasista tarttee irrottaa muovikelmu mitä ei meinaa huomata. Sitten sijoittelet niitä tauluja eri korkeuksille niin että näyttää hyvältä. Tasapainoon miltä näyttää vaikuttaa myös se mitä taulussa on eli taulun sisäinen tasapaino. Kyllä sille seinälle mahtuu piironkikin kunhan pidät kaiken kovin 'yksinkertaisena'. Minkälainen seinä - ei ole hyvä jos pikkutaulujen takia joutuu oikein poraamaan reikiä seinään? Siis kerro vähän tarkemmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tauluja sulla olisi? Ootko itse tehnyt jotain vai mitä? Mä harrastan itse piirtämistä ja vähän maalaamista mutta mitään taulugalleriaa mulla ei ole. On vain sängyn yläpuolella muutamia nakukuvia kivoissa raameissa eri korkeudella ja sitten pari muuta. En kestäisi katsella. Miten ajattelit kiinnittää ja minkäkokosia tauluja? Jos pieniä koko noin A3 niin voit ostaa ihan kevyitä mustia/valkoisia tavisraameja vaikka Ikeasta hintaan 6 e / kpl ja helppo kiinnittää.. Toimii ihan hyvin mutta muovilasista tarttee irrottaa muovikelmu mitä ei meinaa huomata. Sitten sijoittelet niitä tauluja eri korkeuksille niin että näyttää hyvältä. Tasap
Kirppareilta/vanhaintavaraliikkeistä ostettuja erikokoisia maalauksia/printtejä erilaisissa raameissa. Muutama Audubon-tyylinen lintuprintti. Jotain isovanhempien perujakin. Ei siis mitään arvomaalauksia. Seinään ruuveja ja niihin laitan, poraaminen ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tauluja sulla olisi? Ootko itse tehnyt jotain vai mitä? Mä harrastan itse piirtämistä ja vähän maalaamista mutta mitään taulugalleriaa mulla ei ole. On vain sängyn yläpuolella muutamia nakukuvia kivoissa raameissa eri korkeudella ja sitten pari muuta. En kestäisi katsella. Miten ajattelit kiinnittää ja minkäkokosia tauluja? Jos pieniä koko noin A3 niin voit ostaa ihan kevyitä mustia/valkoisia tavisraameja vaikka Ikeasta hintaan 6 e / kpl ja helppo kiinnittää.. Toimii ihan hyvin mutta muovilasista tarttee irrottaa muovikelmu mitä ei meinaa huomata. Sitten sijoittelet niitä tauluja eri korkeuksille niin että näyttää hyvältä. Tasap
Siis lisäys vielä! Ei voi olla yhdellä seinällä erilaisilla raameilla vaan tarttee olla yhtenäistä. Tuskin sulla sellaisia arvotauluja on jotka on kehystetty raamiliikkeessä ja raamit arvokkaampaa käsityötä kun itse maalaus tai mikä se nyt ikinä sitten on mitä olet laittamassa raameihin. Ikean raameihin saat ihan itse laitettua kaiken. Huonokin 'taidetyö' voi näyttää hienolta kun siihen laittaa hienot raamit. Toisin päin on harvinaisempaa eli että työ on jopa parempi ilman raameja ja sellaiseen työhön tarttee laittaa mahdollisimman neutraalit raamit.
Kirppareilta/vanhaintavaraliikkeistä ostettuja erikokoisia maalauksia/printtejä erilaisissa raameissa. Muutama Audubon-tyylinen lintuprintti. Jotain isovanhempien perujakin. Ei siis mitään arvomaalauksia. Seinään ruuveja ja niihin laitan, poraaminen ei haittaa.
Ap! Tämä ei tule toimimaan. Laita lipasto ja peili ja ehkä jokunen taulu ja jos eri raamit niin todella kauas toisistaan. Onko niissä sellaiset paspartoutkin eli valkonen osa ikäänkuin teoksen ympärillä? Noi lintuprintit kuulostavat tarpeellisen yhtenäisiltä - laita ne kaikki samanlaisiin raameihin jos samankokoisia.
Tietysti kaikki riippuu siitäkin minkälainen koti sulla muuten on - moderni vai mitä? Oletko mies vai nainen vai onko kämpässä molempia? Jos laitat jotain seinälle niin muista että luultavasti joudut katsomaan sitä päivät pitkät ja ei sulla galleria voi olla kotona. Galleriassakin vaihtuvat kaikki seinälle ripustettu. Vaihtokamaa sulla tuskin on!
Missäpäin asut? Minkälaisia raamiliikkeitä? Saatko samanlaiset raamit kaikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tauluja sulla olisi? Ootko itse tehnyt jotain vai mitä? Mä harrastan itse piirtämistä ja vähän maalaamista mutta mitään taulugalleriaa mulla ei ole. On vain sängyn yläpuolella muutamia nakukuvia kivoissa raameissa eri korkeudella ja sitten pari muuta. En kestäisi katsella. Miten ajattelit kiinnittää ja minkäkokosia tauluja? Jos pieniä koko noin A3 niin voit ostaa ihan kevyitä mustia/valkoisia tavisraameja vaikka Ikeasta hintaan 6 e / kpl ja helppo kiinnittää.. Toimii ihan hyvin mutta muovilasista tarttee irrottaa muovikelmu mitä ei meinaa huomata. Sitten sijoittelet niitä tauluja eri
Siis lisäys vielä! Ei voi olla yhdellä seinällä erilaisilla raameilla vaan tarttee olla yhtenäistä. Tuskin sulla sellaisia arvotauluja on jotka on kehystetty raamiliikkeessä ja raamit arvokkaampaa käsityötä kun itse maalaus tai mikä se nyt ikinä sitten on mitä olet laittamassa raameihin. Ikean raameihin saat ihan itse laitettua kaiken. Huonokin 'taidetyö' voi näyttää hienolta kun siihen laittaa hienot raamit. Toisin päin on harvinaisempaa eli että työ on jopa parempi ilman raameja ja sellaiseen työhön tarttee laittaa mahdollisimman neutraalit raamit.
Makuasioitahan nämä mutta minusta voi ihan hyvin olla erityylisiäkin kehyksiä siinä seinällä, ihan kivoja esimerkkejä mm täällä https://www.sunset.com/home/decorating/gallery-wall#vintage-art-gallery…
Vierailija kirjoitti:
Ap! Tämä ei tule toimimaan. Laita lipasto ja peili ja ehkä jokunen taulu ja jos eri raamit niin todella kauas toisistaan. Onko niissä sellaiset paspartoutkin eli valkonen osa ikäänkuin teoksen ympärillä? Noi lintuprintit kuulostavat tarpeellisen yhtenäisiltä - laita ne kaikki samanlaisiin raameihin jos samankokoisia.
Tietysti kaikki riippuu siitäkin minkälainen koti sulla muuten on - moderni vai mitä? Oletko mies vai nainen vai onko kämpässä molempia? Jos laitat jotain seinälle niin muista että luultavasti joudut katsomaan sitä päivät pitkät ja ei sulla galleria voi olla kotona. Galleriassakin vaihtuvat kaikki seinälle ripustettu. Vaihtokamaa sulla tus
Jatkan vielä... Sun tarttee huomioida sekin että onko ne maalaukset vai mitä ne nyt ovatkaan PYSTY- vai VAAKASUUNNASSA... niitäkö sitten laitat sikin sokin koko seinän? Se tehtävä menee ihan matikan puolelle että tulee hyvännäköistä. Levitä kaikki työt lattialle ja suunnittele niiden yhteensopivuus toisiinsa sisällön ja suunnan suhteen. Sitten melkeen menee ihan mittaushommaksi ja miten sitten saat siirrettyä ne oikeisiin kohtiin sinne seinälle? Ei ole ihan helppoa sille joka ei tee tätä joka päivä. Sellaisella joka harrastaa mm piirustusta voi olla niin tarkka silmä että ihan oikeasti näkee 1 mm-kin eron silmillä eli ei tartte mitään mittausta. Sun tarttee saada semmoisia raameja joissa samassa raamissa on mahdollista laittaa pysty- tai vaakasuuntaan. Kaikki noi Ikean raamit ovat sellaisia. Kamalaa puhua jostain IKEAn raameista mutta totuus on että ne eivät ole sen kummosempia oikeastaan muuallakaan. Tiedän vaan yhden kunnollisen ja oikeasti tasokkaan raamiliikkeen ja se oli muinoin Tukholmassa Tegnergatanilla. Ei varmaan ole enää ja jos on niin porukat on varmaan toiset. Siellä tehtiin käsityönä ihan mielttömiä raameja mutta oli niillä hintaakin. Siis semmoisia että oikeastaan raamit olivat niitä taideteoksia - vaikka ihan yksinkertaisia - mutta puun käsittelytaito jotain ihan huippua... Mutta juuri missään ei taida olla niin tasokkaista maalauksia sun muita että eivät jäisi raamien varjoon... siis raamintekijät parempia taiteilijoita kun 'taiteiljat'... Yksi kiva mahdollisuus voisi olla että ostat vaikka jostain kierrätyskeskuksesta jotain vanhoja raameja jotka sopii sun töihin ja maalaat nuo kaikki vanhat ja toivottavasti krumeluuriraamit kaikki samalla värillä ja vaikka ovat erikokoisia ja erimallisia niin sopisivat yhteen. Kokeile! Lauttasaaressa on Kaken kehys Lauttasaarentiellä - muista en tiedä! Jos testaat IKEAn raameja niin et ole menettänyt mitään ja ei todellakaan ole mikään kustannuskysymys - saat laitettua niihin valokuviakin ja niitähän voi suurentaa aika isoiksi jos vaikka löytyy jotain vanhoja ja tosi kivoja - musta-valikoisia? Hyvät valokuvat ovat myös hyviä sisustuselementtinä. Mulla on seinillä muuta jotka kertoo omista ihmisistä - ei mitään mitä vain kuvia. Palaan asiaan jos vielä tulee mieleen jotain. Kivoja hetkiä taideasioiden ja -ripustusten parissa! Toivottavasti seinästäsi tulee hyvä.
Lipaston, jonne saa muutakin tavaraa. Mulla on olohuoneen lipastossa astioita, paperit kansioissa ja vanhat valokuvat. Tai onko se nyt lipasto vai senkki sitten. Lipaston päällä on pari kasvia ja seinällä maalaus.
Vierailija kirjoitti:
Lipaston, jonne saa muutakin tavaraa. Mulla on olohuoneen lipastossa astioita, paperit kansioissa ja vanhat valokuvat. Tai onko se nyt lipasto vai senkki sitten. Lipaston päällä on pari kasvia ja seinällä maalaus.
Meillä on kyllä ihan hyvin säilytystilaa mutta toki sisustuselementtinä kiva se lipasto. Pöytävalaisimen saisi sen päälle, niitä meillä on ylimääräisenä kaapissa.
Riippuu kuinka pitkä pätkä seinää, mitä muita huonekaluja huoneessa on. Mahtuu varmaan sekä lipasto että tauluja. Tauluja voi sommitella ensin lattialla ryhmiksi jos pelottaa ettei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä tauluja sulla olisi? Ootko itse tehnyt jotain vai mitä? Mä harrastan itse piirtämistä ja vähän maalaamista mutta mitään taulugalleriaa mulla ei ole. On vain sängyn yläpuolella muutamia nakukuvia kivoissa raameissa eri korkeudella ja sitten pari muuta. En kestäisi katsella. Miten ajattelit kiinnittää ja minkäkokosia tauluja? Jos pieniä koko noin A3 niin voit ostaa ihan kevyitä mustia/valkoisia tavisraameja vaikka Ikeasta hintaan 6 e / kpl ja helppo kiinnittää.. Toimii ihan hyvin mutta muovilasista tarttee irrottaa muovikelmu mitä ei meinaa huomata. Sitten sijoittelet niitä tauluja eri
Ei tarvitse olla samalla seinällä samanlaisia raameja jos on sisustussilmää. Joskus ihan oudotkin yhdistelmät toimivat.
Nyt on kyllä tullut kaikenlaista neuvoa joilla pääset rohkeasti alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuinka pitkä pätkä seinää, mitä muita huonekaluja huoneessa on. Mahtuu varmaan sekä lipasto että tauluja. Tauluja voi sommitella ensin lattialla ryhmiksi jos pelottaa ettei osaa.
Seinänpätkä on pikkuisen päälle 2m mutta käytettävä tila on noin 150cm. Ihan perus olohuoneen huonekaluja on ympärillä, nojatuoleja, sohva, sohvapöydät, tv-taso jne. Juu lattialla olen monesti sommitellut kun on pitänyt tauluja ripustaa.
Tee seinälle esim maalarinteipillä "kehikko", jonka sisälle ripustat haluamasi taulut. Tämän jälkeen poista teippi.
Vierailija kirjoitti:
Tee seinälle esim maalarinteipillä "kehikko", jonka sisälle ripustat haluamasi taulut. Tämän jälkeen poista teippi.
Ihan hyvä idea.