Kävelylenkkeilijälle kysymyksiä, missä uskallat kävellä pimeällä?
Tai valoisassa. Eri paikkoja vaikka:
-Kaupunki, mikä alue (älä sano liian tarkkaa paikkaa)? Ylikirkkaat katulamput tuntuu olevan, paitsi puskassa ehkä ei.
-Susialueella / karhualue / hirviä, metsä tien vieressä ja peltoa?
-Järvenranta tai muu ranta?
-Maantie jossa ei liikennettä paljon?
-Polku?
-Asuinalue tai kävelytie? Varotko puskia, onko pieni taskulamppu.
-Lähiö? Mitä varot yleensä.
-Ulkomailla?
Kommentit (18)
Tässä kerrostaloalueella ja keskustassa.
Kaupungissa ja uskallan kulkea missä vaan. Eilen juuri lenkilläni tuli yllättäen pururadalla mies fillarilla vastaan ja sangassa roikkui ruokakaupan kassi. Mies kääntyi epäloogiseen suuntaan. Sitten vähän matkan päässä siitä on sellainen retkeilypöytäpaikka eväitten syöntiin. Siinä istui mies selaten kännykkäänsä. Jatkoin matkaani näistä kummastakin huolimatta. Sitten tästä vähän matkaa puistoa, siellä taas penkillä istui nainen tupakalla lenkkivaatteissaan. Enpä tainnut muuta ihmeellistä huomata kun musiikkikin pauhasi kuulokkeissa.
Mä olen hyvässä kunnossa oleva mies, treenaava ja liikkuva
Mä pidän sellasta nyrkkisääntöä, että mä kyllä liikun kaikkialla, mutta jos mä olen iltaisin liikenteessä, niin mä tarkoituksella vältän esimerkiksi nuorisoporukoita.
Tää ei oo sen takia, että mä pelkäisin niitä, vaan sen takia, että mä pelkään itseäni, mitä mä voin tehä jollekkin niistä jos ne alkaa jotain huutelemaan tai tulemaan lähelle. Ja sitähän tapahtuu nykyisin paljon.
Mieluummin pimeässä kuin katuvalojen alla tyrkyllä mutta oikeasti missä tahansa.
Maantiellä liukkailla keleillä saattaa jännittää, varsinkin viikonloppuiltaisin. En välttämättä ihan metsässä ilman valoa ja ääneen laulamista liikkuisi, varsinkin jos tietäisin että siellä on susia. Pitkältihän eläimet välttelevät ihmisiä, mutta riskejä ei kannata ottaa.
Onkin monesti mietityttänyt, kun tehdään kansainvälisiä kyselyitä joissa kysymys muotoillaan jotenkin niin että pelottaako sinua liikkua yksin yöllä? ja siitä sitten tehdään johtopäätöksiä että kaduilla on turvatonta koska pelätään väkivaltaa. Minä ainakin pelkään rattijuoppoja ja tilanteesta riippuen eläimiä, en miehiä.
Ihan kaikkialla tässä lähialueilla. Harvemmin tulee ketään edes vastaan. Toki joskus vainoharhat puskee niin tossu kulkeekin aika nopeasti
Ulkomaat on vähän laaja käsite, mutta kaikissa noissa sitä ennen mainituissa uskallan lenkkeillä. Kaupunkina Helsinki, mutta liikun paljon myös maaseudulla/metsissä muillakin paikkakunnilla. Euroopan länsimaissa uskallan lenkkeillä samoilla periaatteilla. Hämärät kaupunkien sivukujat jätän yksin liikkuessa iltaisin/öisin vähemmälle.
Hyvin uskallan kotikuntamme valaistuilla kevyenliikenteen väylillä.
Missä vain. Ei oo tultu ryöstelemään, eikä v!ttuilemaankaan, paitsi ohiajavasta autosta nuoret pari kertaa ja autolla karkuun. En sen erityisemmin varo mitään. Jos oikeasti olisi paikka, jossa liikkuu paljon karhuja, sitten joutuisi harkitsemaan, mutta ei ole näillä kulmilla.
Kotimaassa missä vain. Asun Hgissä ns. huonomaineisessa lähiössä ja olen kulkenut täällä yksin läpi vuorokauden. Kerran lauma teinareita yritti huudella, huutelin takaisin, että tunnen heidän äitinsä ja kerron asiasta. Loppui siihen. Muuten ei ole koskaan ollut ongelmia. Kulkijoita on - kyllä - myös yöt läpeensä, mutta saa olla rauhassa, jos ei aktiivisesti etsiydy ravintolan oven läheisyyteen tai snagarille jne.
N58 - luot itse omat pelkosi!
Missä tahansa.
Jos jotain tapahtuu, se on sen ajan murhe.
Koti oli elämäni vaarallisin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Mä pidän sellasta nyrkkisääntöä, että mä kyllä liikun kaikkialla, mutta jos mä olen iltaisin liikenteessä, niin mä tarkoituksella vältän esimerkiksi nuorisoporukoita.
Tää ei oo sen takia, että mä pelkäisin niitä, vaan sen takia, että mä pelkään itseäni, mitä mä voin tehä jollekkin niistä jos ne alkaa jotain huutelemaan tai tulemaan lähelle. Ja sitähän tapahtuu nykyisin paljon.
Sinä vai? Juoksisit varmaan lujaa...
Tähän mennessä ei ole mitään sattunut, mutta asun paikkakunnalla, jossa on ollut käsittämätön määrä väkivaltaa.
Harmi, että osa miehistä on täysin sekaisin.
Ei miestä voi R@i$k@t@, Kirjassa sanovat, tiälläpäin sellaasta melekeempä anovat. .
T. Lenkkimies41
Siellä missä liikkuu muitakin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama vika. En pysty hillitsemään itseäni jos kävelen nuoren tyttöporukan ohi. Ja sitähän tapahtuu nykyään paljon.
T. Rakkautta jaettavaksi asti m49
Missä tahansa. Liukkailla keleillä muutan reittiä teiden hiekoituksen yms mukaan sekä valaistuksen. Kävelen töistä kotiin myöhään illalla. Kaikenlaista on tullut vuosien mittaan nähtyä, mutta eniten jännittää kävellä liukkailla teillä.
Missä tahansa