Ajatteletteko ikinä sitä, miksi maailma on olemassa?
Itse ajattelen omasta mielestäni tätä aivan liian usein. Vaikka vastausta ei voi saada, on se tosi mielenkiintoista ajatella tällaisia. Sitten menee ihan pää pyörälle ja tuntuu kuin olisi tulossa hulluksi kun alkaa miettiä sitä, missä avaruus on, miten se on syntynyt "ei-mistään" ja miten joku asia on voinut olla "aina" olemassa.
Kommentit (39)
Tottakai olen jo pentuna, ihan varmasti ekoja asioita mitä on kiinnostanut alkaa pohtimaan.
Joo, typerä mestahan tämä on, kunpa tulis iso komeetta.
Jos kaikkeus on syntynyt, se on syntynyt tyhjästä. Monen on vaikea ymmärtää tätä. Toisaalta tyhjästä syntyminen voidaan välttää sillä ajatuksella, että kaikkeus on ikuinen. Miten jokin voi olla ikuinen? Tätä on vaikea ymmärtää, mutta energian säilymislain mukaan energia on ikuinen asia, sillä sitä ei voida synnyttää eikä tuhota.
Siis mikä on totuus? Totuus on se, että ...
Itse ajattelen usein, että voiko tällainen maailma oikeasti olla olemassa. Onko kaikki vain harhaa? Kenen harhaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mestassa mitään vikaa ole, ihmiskunnassa sen sijaan on ja paljon.
Juu. Ulkomaisen kanavoijan kautta tullut tietoja (ei new age) tai saahan sitä itsekin ajatella.
En muuten mutta usein sitä että ihmiset on kyllä luojan typerin keksintö. Mutta täällä ollaan ja koetan oman osani tehdä luonnon hyväksi kun niin iso osa ei siitä välitä. Pieniä tekoja vain.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ulkomaisen kanavoijan kautta tullut tietoja (ei new age) tai saahan sitä itsekin ajatella.
Hyvä asia! Lopetin jo itsekin palstalla opettamisen, ei jaksa enää yhtään. Seuratkaa vain mitä ihmiset puhuvat. Niin teen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikkeus on syntynyt, se on syntynyt tyhjästä. Monen on vaikea ymmärtää tätä. Toisaalta tyhjästä syntyminen voidaan välttää sillä ajatuksella, että kaikkeus on ikuinen. Miten jokin voi olla ikuinen? Tätä on vaikea ymmärtää, mutta energian säilymislain mukaan energia on ikuinen asia, sillä sitä ei voida synnyttää eikä tuhota.
Totuus on se, että se energia ja koko universumi itsessään on se jumalaksi kutsuttu perimmäinen entiteetti. Se on myös se jokaisessa syvällä oleva kokemus "minä olen". Kaikki on yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Some say a comet will fall from the sky
Followed by meteor showers and tidal waves
Followed by fault lines that cannot sit still
Followed by millions of dumbfounded dipshits
Me käydään täällä vaan kääntymässä ja sitten palataan kotiin. Eläimet myös, energia ei voi tuhoutua ja eläimilläkin on selvästi jonkinlainen persoona/sielu, miksi nyt haluaa kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on se, että se energia ja koko universumi itsessään on se jumalaksi kutsuttu perimmäinen entiteetti. Se on myös se jokaisessa syvällä oleva kokemus "minä olen". Kaikki on yhtä.
Tuo oli filosofi Spinozan ajatus, että Jumala=kaikkeus, ja tutkimalla kaikkeutta, opimme ymmärtämään Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Me käydään täällä vaan kääntymässä ja sitten palataan kotiin. Eläimet myös, energia ei voi tuhoutua ja eläimilläkin on selvästi jonkinlainen persoona/sielu, miksi nyt haluaa kutsua.
Joo, mä en edes näe ihmisiä elollisina olioina, vain eläimet, jotka eivät ole kusipäitä.
Tässä keskimäärin on vielä noin 40-50v jäljellä (jos) pitkään elää. Kituuttamista vielä siis edessäpäin. Isoimpana voimavarana on osallistuminen heikkojen ja avuntarvitsijoiden auttamiseen. Rikkaus ei tyydytä mitään, se on turhaa mutta ei siitä haittaakaan ole. Uskossa olen ja aina valmis lähtöön, kun Herra kutsuu. Loppuun asti Häntä palvellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en edes näe ihmisiä elollisina olioina, vain eläimet, jotka eivät ole kusipäitä.
Niin jos ajattelee vaikka koiria, niillähän on jotenkin sellainen puhdas energia, vähän kuin ihan pienillä lapsilla, mutta ne koirat ei vaan menetä sitä puhtautta kasvaessaan.
Mietin usein sitä nukkumaan mennessä
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen usein, että voiko tällainen maailma oikeasti olla olemassa. Onko kaikki vain harhaa? Kenen harhaa?
Do you wish to take the red pill or blue pill?
Mieti sitäkin, että ihan kaikki sinussa on ollut aina olemassa. Ja tulee aina olemaan. Tämä johtaa melkoisiin oivalluksiin elämässä.