Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

av-raati paikalle

Vierailija
07.02.2007 |

Saako opettaja sanoa ala-asteen oppilaalle " Seli, seli." tai " järkeä saa käyttää"

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulis merkkiä ja jälkkää

Vierailija
2/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanominen jää vähäiseksi, mutta jos palaute opettajalta on jatkuvasti tätä luokkaa niin epäilisin opettajan pätevyyttä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kotona ihmetelty useampaan otteeseen. On niin nipo. Varmaan entinen koulukiusaaja

-ap

Vierailija
4/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi muuten vähän tarkemmin ilmaista lapsen ikä. Alakoulussa kun on aika monenikäistä vipeltäjää.

Vierailija
5/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalle ujolle lapselleni opettaja sanoisi noin, hän ei varmasti sanoisi viikkoon enää mitään.

Vierailija
6/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten tehtävä on siellä kasvattaa ja puhaltaa peli poikki, jos tilanne niin vaatii. Itse olen turhiin selittelyihin sanonut usein, että höpö höpö, mietippäs uudelleen. Ihan selvästi osa lapsista on tottunut tarjoamaan koulussa opettajille ja avustajille samoja koottuja selityksiä, joilla ehkä kotona pääsevät hankalista tilanteista yli. Vai mitä itse sanoisitte jatkuvasti tappeluihin hankkiutuville oppilaille, muita tahallaan ärsyttäville/haukkuville, läksyjään alati tekemättä jättäville jne oppilaille, jotka selittelevät sitten asioita vaikka millä verukkeilla ja yrittävät siten päästä vastuustaan omalle huonolle käytökselle? Eikö silloin ole ihan syytäkin muistuttaa, että käytäppäs vähän järkeä ja mieti asia uudelleen. t. ope

Vierailija
7/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään toistuva lause se ei saa opettajaltakaan olla.

Mun mielestä opekin saa näyttää tunteet ja mielipiteen miltä tuntuu aina kuunnella samantyylisiä selityksiä:en se minä ollut ja toi alotti...

Mut jos ope on aina ja kaikissa tilanteissa heti tuolla kannalla, niin puhutelkaapa opea tai rehtoria. Asioihin pitää tarttua!

Vierailija
8/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui hassusti tuo viestini tuon nimittelyviestin jälkeen ja voi siis tulla väärinkäsityksiä, jos ajattelee viestini olevan jatkumo edelliselle.;o)

Vierailija
9/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti eikä tarkoita pahaa. Ehkä ope ottaa lapset isompina kuin ovatkaan? Tuo " järkeä saa käyttää" kuulostaa juuri samanlaiselta kuin " ai jussi teki ensin? jos jussi hyppää kaivoon, hyppäätkö perässä?" . Henk. koht. inhoan molempia tapoja ilmaista asia.

Vierailija
10/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin ärsyttää se että opettajalla on jo valmiiksi sellainen asenne, että oppilas valehtelee (seli seli) Muutenkin ärsyttää tollaset netti-ilmaisut

Vierailija
11/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sanoisi koskaan kenellekään noin, enkä haluaisi lastenikaan sanovan.

Vierailija
12/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella asiatonta käytöstä ja todellakin toisen loukkaamista. en hyväksy.

Vierailija
13/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkänahkaisia. Kuulutteko kenties uuteen kasvavaan opettajien kiusaajavanhempien porukkaan. Sääliksi käy nykyajan opettajia, kun syyte uhkaa pienimmästäkin sanomisesta. Nimittelyähän tuo ei mielestäni ole ja tälla lailla yhteydestä erotettuna on vaikea kommentoida.

Vierailija
14/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kouluavustajana ja kyllä ala-asteenkin ylimmillä luokilla rupeaa juttu ja asenteet olemaan sitä luokkaa, että niihin ei voi paljon muuta kun Seli seli sanoa.

Todellakin siis tapauskohtaista, väärinkin noita sanontoja toki voi käyttää, sen takia vaikeeta tuomita suuntaa tai toiseenkaan.

Vierailija
15/15 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajien keinot on aika vähissä jos kaikki vanhemmat ajattelee noin.

iettikääpä sitten sitä kun se teidän lapsi on kiusan kohteena ja opettaja ei saa edes seli seli sanoa kiusaajalle joka valehtelee ja kiusaa muita oppilaita? Kysymykseni siis kuuluu: mitä teidän lapsille saa sanoa ja miltä tuntuu jos tässä tilanteessa oma muksu on kiusattuna???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi