Pidetäänkö minua sekopäänä jos ilmoitan isännöitsijälle että kuulen seinän takaa tyhjästä asunnosta lasten ääniä?
Asunto on tyhkä,ei verhoja ikkunoissa eikä huonekaluja. Mutta silti eilen noin klo 19 kuulin lasten juoksevan portaissa.
Sama kävi pari päivää sitten,lasten ääniä.
Jos joku olisi käynyt vain katsomassa asuntoa lasten kanssa ei ääniä kuuluisi monena iltana.
Tämä on siis rivitalo ja viereinen asunto päätyasunto.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos odottamaan poistuuko sieltä joku. Onko toisella puolella sen ikäisiä lapsia, tai jos on useampia kerroksia?
Minäkin lievänä kerrostalokyttääjänä hengaisin talon edessä ja kysyisin uteliaana niiltä kävijöiltä, että ovatko he asunnon uudet omistajat. Onneksi meidän talossa on yksi asukas, joka hoitaa ensikäden utelut. Minä kysyn sitten häneltä. 🤣
Sanot isännöitsijälle että kuulostat varmasti ihan hullulta, mutta ihan kuin naapuriasunnossa olisi joku. Voi siellä olla joku kämpänvaltaaja tms asiaton ihan oikeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Ne äänet tulevat muualta. Taloissa on putkia yms. rakenteita, joiden kautta äänet voivat kulkeutua siten, että ne kuulostavat tulevan ihan eri suunnasta kuin niiden todellisesta lähteestä.
Ketä varten taloon oltaisiin putkat tehty? Laivoiss sellaiset kylläkin on häiriköitä varten.
Älä sano siitä isännöintiin tai viralliselle taholle, kyllä pitävät hulluna. Katso käykö siellä ketään. Jos ei käy, niin ehkä kanavoit jotain tilaa tai aikaa. Joskus se on omassa päässä tai joku taajuus. Alkoholi lisää myös tätä ym. Shamaanit ja näkijät tietävät nämä asiat. Toinen vaihtoehto on että se kuuluu talosta muualta tai naapuritalo, putkisto kantaa ääntä tai materiaalit.
Nyt on kyttääminen vasta aloittelijan asteella, jos pitään pelkästään audiohavaintoon luottaa. Kyllä pitäisi olla joku väline myös visuaalisten havaintojen tekemiseen.
Haittaako lasten äänet jotain? Kuuntelen itse paljon mieluummin lasten ääniä kuin juopporemmin ölinää. Lasten äänet on elämän ääniä, juoppojen mölinä on kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen asuntoon ja täällä kummittelee. On kovia pamauksia, itsetään liikkuvia esineitä, itsestään sulkeutuva ovi ja selkeästi näkyviä utuisia hahmoja.
Eihän ne selkeästi näy, kun ne ovat utuisia!
Mun naapuri teki just tuota, hänen mielestään asuntoni oli airbnb-käytössä ja se häiritsi häntä valtavasti, melusta tuli toistuvasti valitusta. Lopulta isännöitsijä ja huoltomies meni poliisin kanssa sisälle ja siellä oli ihan tyhjä asunto, ei edes huonekaluja. Siihen mennessä olin jo saanut kaksi varoitusta ja antanut isännöitsijälle luvan mennä kämppään, kun seuraava soitto metelistä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Haittaako lasten äänet jotain? Kuuntelen itse paljon mieluummin lasten ääniä kuin juopporemmin ölinää. Lasten äänet on elämän ääniä, juoppojen mölinä on kuolemaa.
Paitsi jos ne on kuolleita kummituslapsia. Sitten ne ovat kuolemaa.
Menet naapurin oven taakse ja soitat ovikelloa. Jos joku tulisikin avaamaan, kerrot vaan olleesi utelias.
Ettei ovi ole jäänyt lukitsematta ja taloyhtiön pennut riekkuu siellä?
Katsoit ikkunasta mutta kokeilitko ovea?
Jos ne äänet ovat todellisia, pystyt äänittämään ne kännykällä. Voit myös pyytää jonkun kaverin kylään ja kuunnella yhdessä. Silloin ei niin kannata olla huolissaan, vaikka asunto olisi tyhjä, äänet voivat kantautua jostain muualta.
Mutta jos vain sinä kuulet ne, eikä niitä pysty äänittämään, niin kannattaa huolestua. Ole yhteydessä terveysasemalle.
Jos lapset ei melua, eikä riko mitään, niin miksi siitä pitäisi ilmoittaa isännöitisijälle. On mahdollista, että asuntoa on käyty katsomassa ja lapset on olleet mukana, ueampanakin iltana. Jos sinua asia kovasti häiritsee, niin istu ikkunan ääreen ja katso ketkä siellä kulkee.
Isännöitsiä ei usko sinuun tuon jälkeen. Isännöitsijää ei kiinnosta. Kun joku tekee sinusta valituksen niin isännöitsijällä on jo käsitys sinun asumisesta.
Kerrotko vielä, miksi isännöitsijälle pitäisi kertoa siitä, että yhdessä rivitaloasunnossa käy kääntymässä joku lapsiperhe? Mikä rikos siinä tapahtuu? Joku ihminen omistaa sen asunnon ja on hänen asiansa, kuka siellä saa käydä. Hohhoijaa.