Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS On surullista, että lapsenlapsemme eivät tunne meitä isovanhempia

Vierailija
18.08.2024 |

Nämä isovanhemmat ovat tehneet tai sanoneet jotain todella typerää. Muuten ei isovanhempiin välit katkea. 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010634889.html

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät? Tunnetko heidät? Ja entä sitten?

Vierailija
2/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat voi olla tungettelevia, ahdistavia tai laukoa suustaan mitä sattuu. Osa jopa vaarallisia lapselle. Osaa ei kiinnosta omat lapsenlapset.

Onneksi on myös ihania isovanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lapsenlapset altistaa esim persuilulle? Meidän isovanhempi on kuin palstan persutrolli eikä mielessä pyöri juuri mitään muuta kuin mv-lehden lainauksia niin miksi tapailisin sellaista henkilöä itse saati antaisin hänen vaikuttaa lapsiini?

Vierailija
4/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni ei saanut aikoinaan tavata lapsiaan kuin valvotusti. Mitäpä lottoat antaisinko lapseni hänelle hoitoon? Hän nimittäin ihmettelee itse

Vierailija
5/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisikaan olla joku erillinen suhde lapsenlapsiin jos on monin tavoin tehnyt heidän vanhempiensa elämän vaikeaksi, tarkoituksella. 

Vierailija
6/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö lapsenlapset altistaa esim persuilulle? Meidän isovanhempi on kuin palstan persutrolli eikä mielessä pyöri juuri mitään muuta kuin mv-lehden lainauksia niin miksi tapailisin sellaista henkilöä itse saati antaisin hänen vaikuttaa lapsiini?

No mieluummin tuo kuin komukka jonka puheet perustuu valheille. Persut ovat kuitenkin suomalaisten puolella.

Vierailija
7/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti. On surullista kun et hyväksynyt kumppaniani. On surullista kun kävelit aina yli. On surullista kun pahoitit mielemme niin monta kertaa. On surullista kun valitsit olla ilkeä. On surullista kun kuvittelit että sinulla on kaiken jälkeen oikeuksia meidän rakkaisiin lapsiimme. 

Vierailija
8/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Mutta hys, tästä ei saa puhua palstalla.

Vierailija
9/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Hesari on hitaampi, ja kommentointi menee helposti tukkoon, koska siellä on olevinaan moderointi. Not.

Vierailija
10/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on mieleltään niin epävakaa, etten voi altistaa lapsiani hänen käytökselleen. Hän esim. saa silmittömiä raivokohtauksia mitättömistä asioista kenelle tahansa.

Omasta mielestään hän ei ole koskaan tehnyt mitään väärin. En yhtään ihmettelisi, vaikka olisi yhden näistä Hesarin kirjoituksista takana.

Vierailija
11/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä poistettiin edellinen keskustelu, kun siinä alettiin puhua siitä, että välien katkominen ja isovanhempien eristäminen voi johtua myös vanhemman narsismista ja siitä, että perhe pyörii vanhemman tunnetilojen mukaan.

Vierailija
12/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapsenlapsemme etsivät meidät sitten, kun voivat itse päättää asioistaan.

Niinpä, äitinsä (tai isänsä) voi sitten miettiä mitä tuli tehtyä.

Vierailija
13/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. Hesari on hitaampi, ja kommentointi menee helposti tukkoon, koska siellä on olevinaan moderointi. Not.

Yksi ketju aiheesta poistui jo tänään.

Vierailija
14/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhempien kanssa lapsella on läheiset välit ja tuntevat toisensa. Minun isäni kanssa lapsella oli tutut välit, äitini kanssa ei ole. En ihmettele että on jäänyt vieraammaksi mummiksi. Äiti on kaikkea muuta kun helppo ihminen. 

Vierailija
15/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmilla on se ajatus, että omistavat lapsensa ja että heillä on hallussaan absoluuttinen totuus asioista, niin silloin kyllä jatkavat mahdollisesti edellisen sukupolven toimintatapaa, josta kuvittelevat olevansa eroamassa.

Vierailija
16/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mieluummin tuo kuin komukka jonka puheet perustuu valheille. Persut ovat kuitenkin suomalaisten puolella.

Hahahah, ei helevata, meillä on siis oikeasti vielä jossain niin zaatanallisen tyhmiä ihmisiä, että ne edelleen uskoo perssaastan olevan suomalaisten puolella yhtään sen enempää kuin nuo komukatkaan ovat? No ei kai siinä, eihän sitä voi kauhalla ammentaa, jos on lusikalla annettu. Mutta on se vain uskomatonta, että edelleen tässä tilanteessa, kun persut on sekoomuksen kanssa tuhoamassa Suomen taloutta ja tulevaisuutta, romuttamassa suomalaisten duunarien työehtoja ja työn turvaa sekä ovat saaneet jo romutettua niin pahasti suomalaisten luottamusta, että se kyselykin pitää lopettaa kun tieto on kiusallista, niin jotkut edelleen kuvittelevat persujen olevan suomalaisten "puolella". Jessus. Joiltakin ei ne silmät ilmeisesti millään avaudu.

Vierailija
17/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jos vanhempi alkaa lapselleen perustella isovanhemmista eristämistä omilla tunnekokemuksillaan tai jopa terapiassa saamillaan oivalluksilla, niin eikä vanhempi juuri silloin toimi rajattomasti ja asetu itse lapsen asemaan. Osittain samaa toimintaa, mitä jotkut harrastavat avioeron jälkeen kun yrittävät vierottaa toisesta vanhemmasta ja alkavat jakaa "aikuisten asioita".

Vierailija
18/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini muisti kertoa joka välissä, että hän ei sitten minun lapsiani hoida, koska hän on omansa hoitanut. Tuli katsomaan esikoista, kun hän oli 2,5kk vanha (isäni kävi heti synnärillä, vanhempani ovat parisuhteessa). Ei vieraillut meillä muutenkaan, emme olleet tervetulleita heille (edes kerran vuodessa). Kun kieltäytyi tulemasta esikoisen rippijuhliin totesin, että saa olla. En ole ollut yhteydessä sen jälkeen. Häneltä kesti 5 vuotta huomata, että en oo ottanut yhteyttä. Nyt ikääntyneenä vaikeraa hirveää tytärtään, mutta olkoon niin. Mä en jaksa.

Vierailija
19/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen haluaa suojella lastaan niiltä kokemuksilta mitä itse koki lapsena. Joten jotain vahingollista on heidän suhteessan tapahtunut kasvuvaiheessa. Toki voi kyse olla myös tietoisesta eristämisestä esim. puolison puolelta. Onhan näitä vahingollisia ihmisiä, jotka haluavat eristää toisen muiden piiristä. Totuutta ei tiedä kukaan. Ehkä joku asia on triggeröinyt jossain isovanhempi -lapsi tilanteessa, ja tuonut muistot pintaan.

Vierailija
20/28 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä on tosi vaikea ulkopuolisen sanoa mitään. Monesti välit katkeavat ihan perustelluista syistä. Joskus sitten taas ei. Esimerkiksi tiedän sellaisen tapauksen, että tyttären - siis ala-asteikäisten lasten vanhemman - elämä meni leskenä ihan raiteiltaan kun tapasi uuden miehen, joka olikin aikamoinen päihdeongelmainen veijari. Miehen kautta tämä keski-ikäinen nainen (joka oli siihen asti elänyt ihan normaalia elämää) päätyi itsekin omituisiin päihdeporukoihin. Välit naisen vanhempiin katkesivat siitä syystä, etteivät he suostuneet antamaan ennakkoperintöä rahoittamaan tätä uutta elämäntyyliä. Kostoksi ei annettu enää tavata lapsenlapsiakaan, jotka toki kärsivät tämän kaiken keskellä. Voiko tässäkin tapauksessa muka syyttää vanhempia koko sirkuksesta? Vai voisiko tuo mitenkään olla ollut naisen itsensä (ja uuden miehen) vika?

Ja tiedän tuon tapauksen nimenomaan naisen omista kertomuksista, koska hän haki sympatiaa kaikilta vanhoilta tuttavilta. Valitettavasti hänen stoorinsa ei ollut kyllä tippaakaan sympaattinen. Olisi halunnut vielä vähän rahaakin lainaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi