Miksi oikeasti tupakoitsijan pitää saada yhteiskunnan maksamaa hoitoa?
Varmasti on tiennyt vaaroista kokoajan. Ei voi olla jäänyt epäselväksi. Sitten kuitenkin ollaan vaatimassa kalliita hoitoja yhteiskunnan piikkiin.
Kommentit (61)
Meillä on oikeasti yhteiskunnassa ihmisiä, jotaka eivät ole tuottaneet yhtään mitään elämänsä aika. Ainoastaan maksaneet yhteiskunnalle muutaman miljoonan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa voi kysyä minkä tahansa SAIRAUDEN kohdalle, mitä nikotiiniriippuvuus myös on.
Yhteiskunta on sallinut tupakoinnin, vaikka se on haitallista. Samalla tavalla kun meidän yhteiskunta sallii roskaruokaa, rahapelejä, alkoholia jne.
Jos tupakointi olisi ollut kiellettyä yhden kokonaisen sukupolven, niin sitten voitaisiin keskustella asiasta. Mutta tarjotaanhan me narkeillekkin jeesiä, vaikka huumeet on laittomia.
Jaa että oikein sairaus? No sitten se on sellainen sairaus, josta voi parantua, kun tumppaa tupakan eikä sytytä enää seuraavaa. Minä tumppasin vuonna 2004 enkä ole sen jälkeen sytyttänyt. Ehdin polttaa 20 vuotta.
Mä en saa hoitoa enkä pääse lääkäriin mistään syystä koska en suostu lopettamaan tupakointia. Olen polttanut yli viiskymmentä vuotta enkä enää loppuelämääni ala elämään röökin vieroituksessa.
Eipä mulla mitään sairauksiakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on oikeasti yhteiskunnassa ihmisiä, jotaka eivät ole tuottaneet yhtään mitään elämänsä aika. Ainoastaan maksaneet yhteiskunnalle muutaman miljoonan.
Esim minä. Laskun voit lähettää vanhemmilleni, joiden toiminnan seurauksena sairastuin psykoosisairauteen jo yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan tupakoitsija on yhteiskunnan kannalta edullinen henkilö, varsinkin jos tekee töitä. Maksaa paljon veroja ja kuolee ennen eläkeikää.
No ei kyllä ole edullinen henkilö. Saastuttaa syöpää aiheuttavalla savullaan toisten hengitysilmaa ja haisee pahalle. Antaa lapsille huonoa esimerkkiä ja voi vaikuttaa siihen, että lapset ryhtyvät polttamaan. Ovat huonoja työntekijöitä, kun ovat huonossa kunnossa ja pitävät tupakkataukojaan vartin välein.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta koostuu kaikenlaisista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huumeiden käyttäjien pitää saada hoitoa jota he itse eivät maksa?
Koska meidän yhteiskunta ei ole onnistunut kitkemään huumeita pois laittomuudesta huolimatta ja narkomania nähdään mielummin oireena mielenterveyshäiriöön.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Ole Norrback oli ministerinä ja häneltä kysyttiin että miksi tupakan hintaa nostetaan, se sanoi että kyllä niiden hoito tulevaisuudessa maksaa paljon. Eli kyllä tupakoitsijat ovat hoitonsa maksaneet jo vuosikymmeniä. Älä sinä rassaa niitä pieniä aivojasi näin isoilla asioilla.
Tästä on tehty tutkimus, joka osoitti että tupakanmyynnistä tulevat verotuotot eivät kata läheskään tupakan aiheuttamista sairauksista aiheutuvia kustannuksia! Taisivat kattaa vain kolmanneksen sairaudenhoitokuluista.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Esimerkiksi Petteri Orpo ja Jyrki Katainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan tupakoitsija on yhteiskunnan kannalta edullinen henkilö, varsinkin jos tekee töitä. Maksaa paljon veroja ja kuolee ennen eläkeikää.
No ei kyllä ole edullinen henkilö. Saastuttaa syöpää aiheuttavalla savullaan toisten hengitysilmaa ja haisee pahalle. Antaa lapsille huonoa esimerkkiä ja voi vaikuttaa siihen, että lapset ryhtyvät polttamaan. Ovat huonoja työntekijöitä, kun ovat huonossa kunnossa ja pitävät tupakkataukojaan vartin välein.
Luulisin, että lapset saavat sen huonon esimerkin kuitenkin sinulta, arvotat ihmisiä huomoiksi ja hyviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole työnantajan kannalta kun tupakalla käy puolen tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että lapset saavat sen huonon esimerkin kuitenkin sinulta, arvotat ihmisiä huomoiksi ja hyviksi.
Jep. Sellainen, joka tahallisesti ja tietoisesti saastuttaa ja myrkyttää toisten elinympäristöä itsekkäiden motiivien vuoksi, on huono ihminen. Eikö sinustakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Esimerkiksi Petteri Orpo ja Jyrki Katainen.
Et taida olla ihan ajantasalla. Tai sitten puhut eri ihmisistä, joilla sama nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta koostuu kaikenlaisista ihmisistä.
Jep ja monet aiheuttaa töillään vain vahinkoa, kuten tupakkatehtaan, kertakäyttövaatepuljut ym. Noita ei edes veroteta lainkaan samoissa määrin kuin tavislähäriä, päinvastoin.
Läskeiä ei myöskään tartte hoitaa, jos tälle linjalle mennään, ihan itse syöneet
Vierailija kirjoitti:
Läskeiä ei myöskään tartte hoitaa, jos tälle linjalle mennään, ihan itse syöneet
Jep. Miettikääs nyt tukipummia, joka yhteiskunnan varoilla mättää ties mitä naamassa olevaan reikäänsä ja sitten hoidattaa vaivansa taas yhteiskunnan pikkkiin.
Tupakointi lyhentää elämää keskimäärin kymmenen vuotta, joten jos muuten eläisi 80-vuotiaaksi niin kuolee 70-vuotiaana. Se on yhteiskunnalle aika iso säästö, että on nettosaaja 10 vuotta lyhyemmän ajan.
Siksi, että se kuuluu hyvinvointiyhteiskuntaan. Toki voidaaan mennä sellaiseen malliin, että jokainen huolehtii itsestään omin varoin ja omin kyvyin. Valittaisitko sitten jostain?
Vierailija kirjoitti:
Mä en saa hoitoa enkä pääse lääkäriin mistään syystä koska en suostu lopettamaan tupakointia. Olen polttanut yli viiskymmentä vuotta enkä enää loppuelämääni ala elämään röökin vieroituksessa.
Eipä mulla mitään sairauksiakaan ole.
Kyllä sinä lääkärin vastaanotolle pääset, eikä akuutteja sairauksiasi jätetä hoitamatta. Johonkin harkinnanvaraiseen ja etukäteissuunnittelua vaativaan isoon kirurgiseen operaatioon voidaan edellyttää tupakointitaukoa komplikaatioiden ehkäisemiseksi, mutta hätätilanteessa siis ei sitäkään. Älä suotta ole liian pessimistinen puhumattakaan siitä, että et hakeutuisi hoitoon, jos sinulla on jokin vaiva. T. Lääkäri