Hammaslääkäri kypsyi verorahojen tuhlaukseen "Onko heille kerrottu, ettei kantaväestö saa ilmaista hoitoa?"
Nimimerkin suojissa Helsingin Sanomien mielipidesivuille kirjoittava hammaslääkäri ihmettelee, miksi kymmenet turva_paikanhakijat jättävät jatkuvasti tulemattaheille varattuun ja verorahoista kustannettavaan hammashoitoon.
Yksityisellä hammaslääkäriasemalla Helsingissä työskentelevän lääkärin mukaan jopa kolmannes turva_paikanhakijoista jättää tulematta vastaanotolle sovittuunaikaan.
Lääkärin mukaan tilanne on jatkunut samankaltaisena jo pitkään.
Kommentit (203)
No nyt tilanne on pahentunut. Minulla olisi paljon enemmän erilaisia tarinoita kuin tuo.
T. sairaanhoitaja
Kerro ihmeessä niitä tarinoita tänne! Minua kiinnostaa, ja varmaan muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Husin tulkkikulut on aivan järkyttävät, sillä summalla saisi varmasti pidettyä töissä monta nyt irtisanomisuhan alla olevaa. Vaikka ihminen olisi ollut 10 vuotta Suomessa, aina vain maksetaan kalliit tulkkaukset.
Siellä on paljon väkeä jotka olleet jopa 20 vuotta täällä ja aina tulkki...muutenkin jättävät tulematta ajoille ja vaativat ties mitä erityiskohtelua, nähty on. Tästä ei tietenkään saisi puhua. T. Sairaanhoitaja
Kyllä. Tulkkaaminen vie aivan järjettömästi aikaa, eikä siltikään mene perille. Lisäksi L-idästä tulleet eivät usein sitoudu hoitoon eivätkä syö lääkkeitä. Lisäksi heillä on todella paljon erilaisia erikoisvaatimuksia, kuten että vain tietyt verinäytteet saa ottaa. En jaksa heitä. Jos heidän määränsä lisääntyy, vaihdan julkiselta pois kalliiseen privaan. Josk
Olen hammaslääkäri, ja olen todella väsynyt L-idän ihmisiin. Lapsilla suu aivan hirveässä kunnossa eikä vanhemmilla mitään käryä vastuusta, möllöttävät vain kun sanon ettei lapselle saa antaa karkkia ja makeaa jatkuvasti ja ne hampaat pitää ihan oikeasti pestä. Lastensuojeluilmoituksia saa tehdä tuon tuosta.
Ovat niin kipuherkkiä ja käyttäytyvät kuin kakarat. Eivät sitoudu hoitoon, laiminlyövät omahoitoa mutta kyllä vain jaksetaan vaatia epäesteettisen paikkojen korjaamista.
Jos nainen on vastaanotolla, mukana tulisi usein myös lapset ja joskus jopa mies. Olen potkinut kokonaisia laumoja vastaanotolta, koska en voi keskittyä työhöni jos huoneessa riehutaan.
Aivan järkyttävää porukka.
Ehkä avustajatäti tilaa kaikille ajan vaikka mitään akuuttia tarvetta ei olisikaan.