Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suru nykyisen Suomen tilanteesta

Vierailija
17.08.2024 |

Petteri Orpon hallitus on saanut aikaan kansan kahtiajakautumisen, konkursseja, ulosottoja ja irtisanomisia. Työttömyys on kasvanut ja ostovoima heikentynyt. Oikeistolainen kulttuuri (sama kuin itänaapurissa), Andrew Tate- ja vain vahvat pärjää -tyyppinen ajattelu on vahvistunut pelottavasti.

Kommentit (260)

Vierailija
121/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset, lapset, vammaiset ja muut heikommat lyttyyyn

Eihän eläkeläiset missään lytyssä ole. He ovat varakkain kansanryhmä ja eläkkeet nousee taas automaattisesti 2% vuodenvaihteessa.

Eläkeläisetkö varakkain kansanryhmä? Muistutan keski-eläkkeen olevan alle 2000e brutto.

Kyllä. Kun katsotaan, niin tilastoissa 6575-vuotiaat eläkeläiset on Suomen varakkain ikäryhmä. Yli puolet Suomen varallisuudesta on eläkeläistalouksissa, Harjanne kertoo. Siihen ei sun itkupotkuvastaväitteet auta. Eläkeläisiltä pitää leikata ensimmäisenä.

Jessus sinä olet käsittämättömän tyhmä. Se varallisuus tuolla ikäluokalla o

Niin? Nuoret ei pääse enää käsiksi edes omistusasuntoihin. Taidat olla itse vajakkien kuningas.

Vierailija
122/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan hyvä tilanne. Maailman parhaita maita edelleen. Turha ruikutus nyt pois.

Eläkeläisten onnela, ei muiden.

Kiitos kysymästä, minullakin keskiluokkaisella duunarilla menee ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen odotellut ja ihmetellyt että missä on nyt ne riemusta kiljuvat yrittäjät jotka vaativat että tukien maksamisen pitää loppua ja äänestivät siksi kokoomusta ja persuja. Missä nämä onnelliset nyt ovat? Onko tullut konkurssi vai keikkuvatko siinä rajoilla? Onko myynnit nyt nousseet kun rikkaat sai verohelpotuksia?  Pelkkää ylämäkeä ja kassankilinää? Monellako näin on käynyt?

Vierailija
124/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa ajatella, että seuraaviin vaaleihin on melkein kolme vuotta. Mitä tuhoja hallitus vielä saakaan aikaan!

Pelottaa korkeintaan, että vesittääkö vasemmisto tälläkin kertaa kaikki pienetkin aikaansaadut edistysaskeleet, kuten Sipilän hallituksen jälkeenkin tapahtui.

Keväällä 2023 kansa luotti talouteen, oli emnätystyöllisyys. Ja sitten tuli Orpo ja lietsoi heinäsirkkoja ja sai mitä pyysi.

Valtion velka kasvaa joka vuosi ennätysmäärän, talous nousee vasta kun orpo lähtee. Näin on käynyt jokaiselle kokoomuspääministetille. He säästävät maan kuoppaan. Muistatko stubb, Katainen ja vm orpo? Heidän jälkeen talous ei ole vieläkään nousussa.

Vierailija
125/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äänestätte? Marinin jengi ajoi Suomen lopulliseen konkurssiin, valtiovarainministeri oli kepulainen.

Tämä hallitus muka väittää korjaavansa tilannetta. En usko.

Meininki on sama mikä se on ollut EU: hun liittymisen jälkeen 1995 : tavalliselta kansalta rahat pois. Kohta meidät on kupattu tyhjiin. 

Itse kannan vastuuni niin, etten enää äänestä ollenkaan.

Sunnitelma Pan-Europe. Kuten Usassa Pan-America.

Vierailija
126/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ihan hyvä tilanne. Maailman parhaita maita edelleen. Turha ruikutus nyt pois.

Ei mene kauan, milloin mahdat sisäistää sen.

Vierailija
127/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä konkurssia pelasta enää mikään. Viimeinen ja lopullinen arkku naulaan oli julkisen sektorin itselleen kiristämät suorastaan järjettömän suuret palkankorotukset. Ei niiden maksamista enää pienen vientiteollisuuden ja sen duunareiden selkäranka kestä.

Konkurssin loi orpopurra.

Mutta sitä.purra halusi, eipä tänne kukaan enää tule, kun kansan elintaso on laskettu tarpeeksi alas.

Vierailija
128/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa ajatella, että seuraaviin vaaleihin on melkein kolme vuotta. Mitä tuhoja hallitus vielä saakaan aikaan!

Pelottaa korkeintaan, että vesittääkö vasemmisto tälläkin kertaa kaikki pienetkin aikaansaadut edistysaskeleet, kuten Sipilän hallituksen jälkeenkin tapahtui.

Keväällä 2023 kansa luotti talouteen, oli emnätystyöllisyys. Ja sitten tuli Orpo ja lietsoi heinäsirkkoja ja sai mitä pyysi.

Valtion velka kasvaa joka vuosi ennätysmäärän, talous nousee vasta kun orpo lähtee. Näin on käynyt jokaiselle kokoomuspääministetille. He säästävät maan kuoppaan. Muistatko stubb, Katainen ja vm orpo? Heidän jälkeen talous ei ole vieläkään nousussa.

Ja nyt ulotettiin alvin nosto vesijohtoveteen, siitä se alkaa. 

Vierailija
129/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äänestätte? Marinin jengi ajoi Suomen lopulliseen konkurssiin, valtiovarainministeri oli kepulainen.

Tämä hallitus muka väittää korjaavansa tilannetta. En usko.

Meininki on sama mikä se on ollut EU: hun liittymisen jälkeen 1995 : tavalliselta kansalta rahat pois. Kohta meidät on kupattu tyhjiin. 

Itse kannan vastuuni niin, etten enää äänestä ollenkaan.

JUst tän takia juntit, etenkin akateemiseksi ryhtyneet, on vaarallisia. Ne äänestää.

Vierailija
130/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkainen duunari on hetken päästä.työtön, kun talous on sössitty. Saa 8 viikkoa ansiosidonnaista. Perusturvaa ei siis enää ole.

Tämä päätös aihettaasen, ettei talous nouse. Kukaan ei enää kuluta mihinkään.

Vierailija
131/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii lähteä etsimään parempaa maailmalta. 

Vierailija
132/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä heidän oma taloutensa on noussut varmasti hurjaa vauhtia eli tavoite saavutettu.

Vierailija
133/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinin hallitus jakoi kansan kahtia. Orpo yrittää nostaa Suomen suosta.

Jakoi miten?

Koronapassilla. Nykyhallitus ei ole ainakaan vielä yrittänyt kieltää elokuvissa tai ravintolassa käymistä miltään ihmisryhmältä.

Niin siis nykyhallituksen aikana ei ole ollut globaalia pandemiaa. Ymmärrätkö syy-yhteyden?

viime hallituksen aikaan oli nollakorot eikä inflaatiota.

Kyllä Marinin hallituksen aikana oli inflaatio kaikissa länsimaissa. Siksi se on tärkeä keskustelunaihe myös Yhdysvaltojen presidentinvaalissa, jossa puoluetta ja edellistä presidenttiä mitataan myös inflaatiolla. Fed päättää sitten ohjauskoroista ja tavoite on, että inflaatioprosentti ei ole yli kahden vuodessa. Samoin EU:ssa päättää EKP.

Trump sanoi, että erottaisi Fedin Jeremy Powellin ja laittaisi jonkun omansa sinne Powellin tilanne niin inflaatiota ei olisi. Varmaan lapsenmieliset uskovatkin Trumpin voimafantasiaan. Uskovathan he Armageddon-dokumentin mukaan niin sanotusti Viimeiseen taistoonkin.

Viro ei ole päässyt eroon inflaatiokriisista ja heillä ruoka, kosmetiikka ja elektroniikka on jopa kalliimpaa kuin Suomessa. Vain leipä ja viina pidetään perinteisistä syistä johtuen edullisena. Virossa syntyisi kapina jos myös leipomotuotteiden ja viinan hinta nousisi samalle tasolle kuin muut hyödykkeet. Virossa kukkakimppu maksoi kesällä 25€. Paljonko meillä maksaa market-kukkakimppu? Taitaa maksaa alle 10€ vieläkin. 

Vierailija
134/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan yhteiskuntajärjestelmää, jossa jokainen keskiluokkainen on velvoitettu... veronmaksuja enemmän. Sitten menee vielä paremmin. 🙏 Todellinen voimavara piilee taviksissa!

-eri

Vierailija
135/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli vielä.k3väällä 2023 ja sitten tuli sinimusta hallitus.

No hallituksia tulee ja menee. Mutta ruikutus pysyy.

Vierailija
136/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi piti äänestää perrsuja ja kokkelsbyitä? Olisitte äänestäneet Marinin jatkokaudelle, niin meillä olisi edelleen kasvava työllisyys, ennätysmäärä ulkomaisia investointeja ja luottoluokitus kohdillaan. Nyt on vain uppoava laiva.

Velkaa otettu järkyttävä määrä tälläkin hallituskaudella Kokoomuksen toimesta.

Olisko parempi että lainaa vastaava määrä olisi leikattu?

Olisi. Eläkeläisiltä ja hyvätuloisilta riittää leikattavaa.

No mä olen keskituloinen eläkeläinen. Saan 1850e/kk, siitä veroa 23%. Etten mä oikein tiedä, mitä mun "huipputuloista" vois leikata. Enkä mä ole varastanut rantato

Mä olen tehnyt asiantuntijaduunia yli 40v, siitä mulle on kertynyt tuo 1850e/kk eläkettä. Etten ole persuuksillani makoillut. Enkä makoile vieläkään, töitä voisin tehdä, jos ei toi 70veen kroppa oikuttelisi ja .- joku ottais minut hommiin. Mulla on siis vähän eri tilanne, kuin nelikymppisillä makoilijoilla.

Vierailija
137/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkainen duunari on hetken päästä.työtön, kun talous on sössitty. Saa 8 viikkoa ansiosidonnaista. Perusturvaa ei siis enää ole.

Tämä päätös aihettaasen, ettei talous nouse. Kukaan ei enää kuluta mihinkään.

Laina ei ole asumismeno joten ei tule mitään toimeentulotukea lasten ruokiin.

Joillekin se on niin hemmetin vaikea käsittää.

Vierailija
138/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pian 40-v ja olen elänyt tuilla lähes koko aikuisikäni. En piittaa siitä jos toimeentulotuesta leikataan muutama kymppi. Ei minulla ole elämässä muita tavoitteita kuin hengissä selviytyminen. Olen kuollut henkisesti jo kauan sitten, joten mitä väliä?

Opiskelu ja työnteko on turhaa, koska työssäkäynti ja tavaroiden ostaminen ei lisää omaa onnellisuuttani käytännössä lainkaan. Minulla on jo tavaroita nurkat valmiiksi täynnä.

Suomen kohtalona on kurjistuminen ja luhistuminen, mutta sen me olemme täysin ansainneet. Talouden paikallaan polkeminen johtuu suomalaisten ominaispiirteistä, kuten masennuksesta, eristäytyneisyydestä, epäsosiaalisuudesta ja epäluulosta / vi has ta tuntemattomia ihmisiä kohtaan. Heikko väestönkasvu puolestaan johtuu monista asioista, kuten heikosta kansantaloudesta, arvoista/asenteista ja myös naisten e pä vie hät tä vyy de stä / mies mäi syy des tä.

Vierailija
139/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viestini oli siis tarkoitettu vastaukseksi aikaisempaan viestiin #92, jossa paheksuttiin pum me ja. Toimiiko tällä palstalla lainaukset?

Vierailija
140/260 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että mainostoimistojen mielikuvilla saadaan ihmiset pitämään kokoomusta talousosaajana? Eikö ihmiset ota asioista selvää, vai onko joku hieno puku, kiiltävä mainosjuliste ja hienosti muotoiltu slogan ainoa äänestysperuste? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi