Työttömät, kouluttautukaa hoitsuiksi, niitä tarvitaan lisää. Väestö vanhenee kovaa vauhtia.
Suomessa on hoitajia yli 2 kertaa enemmän kuin EU-maissa keskimäärin, mutta niitä tarvitaan koko ajan lisää. Meillä on kova hoitajapula.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut lähihoitaja kouluun pari kertaa mutta en päässyt.
Niinpä. Lähärikouluun on kovat testit, kuukauden kestävät oli ainakin Tampereella.
Kymmeniä hakijoita putosi pois, vaikka oli mielestäni ulkoisesti melkein kaikki ihan yhtä hyviä kun muutkin hakijat.
Mutta ei kaikista vaan ole hoitajiksi. Itseasiassa alalla on liian paljon epäsopivia hoitajia jo nyt, ovat kyllästyneitä, lopenuupuneita ja siksi hyvin ilkeitä niin potilaille kun toisille hoitajillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin eilen 58. Ei oikein kannata.
Miten niin ei kannata? Sinulla on vähintään 7 vuotta eläkeikään! Lähihoitajaksi voi opiskella parissa vuodessa.
Eläkeläisetkin voivat olla aktiivisia keikkalaisia. Ainakin kymmenen vuotta voisi tehdä.
Keikkatyö ei välttämättä ole sama asia kuin työ terveydenhoitoalalla. Keikkatyö on muuten toiselta nimeltään osa-aikatyö.
Vierailija kirjoitti:
Opinnot kestää kaksi vuotta, joten vähintään sen ajan yhteiskunta maksaa työttömän kaikki kulut.
Ei maksa. Opiskelu pitää rahoittaa opintolainalla. Hullukaan ei ota lainaa nyt kun alan työpaikkoja vähennetään.
Ap voi olla niin hullu/tyhmä. Näytä mallia, tanokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut lähihoitaja kouluun pari kertaa mutta en päässyt.
Niinpä. Lähärikouluun on kovat testit, kuukauden kestävät oli ainakin Tampereella.
Kymmeniä hakijoita putosi pois, vaikka oli mielestäni ulkoisesti melkein kaikki ihan yhtä hyviä kun muutkin hakijat.
Mutta ei kaikista vaan ole hoitajiksi. Itseasiassa alalla on liian paljon epäsopivia hoitajia jo nyt, ovat kyllästyneitä, lopenuupuneita ja siksi hyvin ilkeitä niin potilaille kun toisille hoitajillekin.
Lähäriksi ei muuten sovi päihdeongelmaiset. Potkut tulee, lentää koulusta ulos ja tulee ammattikielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kannata? Sinulla on vähintään 7 vuotta eläkeikään! Lähihoitajaksi voi opiskella parissa vuodessa.
Eläkeläisetkin voivat olla aktiivisia keikkalaisia. Ainakin kymmenen vuotta voisi tehdä.
Keikkatyö ei välttämättä ole sama asia kuin työ terveydenhoitoalalla. Keikkatyö on muuten toiselta nimeltään osa-aikatyö.
Ja: nollatuntisopimus. Ei kannata kun se 300 egen suojaosuus poistettiin.
Tämä aloitus on ihan yhtä rakentava kuin Purran menkää töihin aivopieru. Nuo ovat sellaisen ihmisen sanoja, jolla ei ole minkäänlaista rakentavaa ja kehityskelpoista ideaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
HUS aloittaa yt:t. Hoitajat pihalle?
Eipä kannata hoitsuksi opiskella, kohta heitä on 1000 työttömänä. Liika on liikaa (en kyllä yhtään ymmärrä). Mitähän tästäkin tulee?
Ei kannata. Valmistun kohta, olen priimus koulussa, mutta edes haastatteluun ei tule kutsua, vaikka opettajat vannoivat että vuoden opiskelujen jälkeen kaikki revitään töihin. Bull shit.
En läpäise pääsykriteereitä opiskelemaan alan tutkintoa. En myöskään sovellu töihin. Saan heti potkut ilman omaa syytä.
Ajattelin keskeyttää opinnot koska kiitettävistä arvosanoista huolimatta ei saa töitä. Hakenut olen jopa naapuripitäjästä töitä. Valetta että niitä töitä olisi. Hoitsuja on Suomi pullollaan, ja loput tuodaan filippiineiltä, tai sanotaanko että suurin osa ainakin vanhushuoltoon.
En ole luonteeltani empaattinen, mukava enkä kiltti. Rikon muiden avioliitot. Tasa-arvon vuoksi hoitajiksi voisi rakentaa mieskiintiöt, miehiä enemmän alalle miesten mallia näyttämään miespotilaille!
En hae niiden lakimuutosten myötä. Niiden, joissa voidaan pakottaa töihin. Ei mitään tuollaisia aloja. Enkä myöskään luovuta munasoluja, kun en sitä täysin anonyymisti voi tehdä.
Voi voi kun en sovellu työyhteisöön kun olen ho mo aeksuaali. Taidankin jäädä tästä sairaslomalle kun ho mo us on kuulema sairaus!
Jokainen ei ole sopiva alalle. Ja ei ole sitä tyyppiä. Jos joku on niin hienoa. Pitää olla aika tervekin fysiikalta ja kestää psyykkisesti se kuorma. Hoksata vaaratilanteet tai tilan paheneminen iäkkäällä ajoissa. Myös kaikki laitossäännöt ei ole asukkaille hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin elossa oleva oleva ikäluokka on 1983 syntynert
Niin? Se on 20 vuotta ja tuo ikäluokkakin alkaa jo tarvita enenevissä määrin näitä vanhuspalveluita ja hoitoa terveysongelmien takia. Nykyiset keski-ikäiset on fyysisesti huonommassa kunnossa mitä edeltävä ikäluokka ja elintasosairauksien määrä on suorastaan räjähtänyt eli osa ei tietysti ole enää hengissäkään 20 vuoden päästä.
Olen kuulema liian hienohelma kermaperse ja rikon muiden avioliitot! En sovellu työyhteisöön, minulla on vääränlainen kampaus ja enkä kuulema puhu normaalisti vaan puhun tolleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin elossa oleva oleva ikäluokka on 1983 syntynert
Niin? Se on 20 vuotta ja tuo ikäluokkakin alkaa jo tarvita enenevissä määrin näitä vanhuspalveluita ja hoitoa terveysongelmien takia. Nykyiset keski-ikäiset on fyysisesti huonommassa kunnossa mitä edeltävä ikäluokka ja elintasosairauksien määrä on suorastaan räjähtänyt eli osa ei tietysti ole enää hengissäkään 20 vuoden päästä.
Ikäluokat pienenee. Fysioterapeutti on kova sana kun kännykkä sukupolvi tajuaa seuraukset. Peukalo ja selkän on rikki joka toisella. Loput kuukahtaa ylipainon tuomien sairauksien myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo nyt selkävaivainen synnynnäisen vian vuoksi.
Hoitajapula loppuu heti, kun alalla saadaa työolosuhteet ja palkkaus kohdilleen. Ei sitä pulaa työttömät ratkaise, vaan työnantajat.
t. työtön sairaanhoitaja
Urpon ja Riikkulin unelma. Julkinen terveydenhuolto ajetaan kokonaan alas. Kavereiden pörriäisiin sitten erikoisosaajat kehitysmaista 8 euron tuntipalkalla.
Minä lopetan sinä päivänä verojen maksamisen jos julkiselta puolelta ei saa edes erikoissairaanhoitoa.