Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentoaseman turvatarkastaja sai potkut juuri ennen eläkeikää

Vierailija
14.08.2024 |

Helsinki-Vantaa lentokentan entisen työntekijän näkemyksen mukaan hän sai potkut, koska hänen työkykynsä oli todettu alentuneeksi. Avarn joutuu maksamaan yli 40000 euron korvaukset.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010627441.html

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myös potkut samasta syystä toisesta työstä.  Työantajan mukaan olin muka myöhästellyt töistä. Oikeudessa  kuitenkin todistajat kertoi että olin tullut töihin aina  15-30 minuuttia ennen työajan alkua. Työnantaja selitteli että olin myöhästellyt 14 kertaa. Minä en myöhästy töistä. Olen kerran 25 vuoden aikana myöhästynyt töistä ja sekään ei ollut minun vika vaan bussi oli myöhässä. Sain korvauksia 44000 euroa.

Vierailija
2/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus potkut. Työkkäri väitti tahallisiksi potkuiksi joten ne antoi karenssi minulle ja 40% tuen menetys 6 kuukaudeksi. Jouduin kuseen enkä voinut maksaa laskuja. Haastoin työnantaja oikeuteen ja voitin, Haastoin myös työkkärin ja voitin. Kela joutui maksaa tuet takautuvasti  10 kuukauden ajalta korkojen kanssa joka teki  8700 euroa ja lisäksi se joutui maksaa perintään menneet laskut 2200 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö mitä? Minä olin aikanaan työssä 4 eri työpaikassa 43 vuotta ja niistä viimeisessä 33 vuotta. En ollut päivääkään työttömänä, enkä saanut yksiäkään potkuja. Arvaapas miksi?

Vierailija
4/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutun ja kyllähän siinä vahvasti haisi se, että työnantaja oli pitkään etsinyt keinoa irtisanoa ko. työntekijä. Kalliiksi tuli ja hyvä niin!

Vierailija
5/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä? Minä olin aikanaan työssä 4 eri työpaikassa 43 vuotta ja niistä viimeisessä 33 vuotta. En ollut päivääkään työttömänä, enkä saanut yksiäkään potkuja. Arvaapas miksi?

Olitko viimeiset 33 vuotta jossakin julkishallinnon suojatyöpaikassa, niistä ei saa potkuja?

Vierailija
6/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiallinen syy" riittää jatkossa.

Vierailija
7/7 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuulua liittoon.