Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian vastuullinen työ

Vierailija
13.08.2024 |

Vinkkejä kaipaan, miten selvitä määräaikaisesta duunista, joka on aivan liian vastuullista ja palkka huono. Melkein jokaisessa työtehtävän vaiheessa on iso riski tehdä iso virhe pienellä klikkauksella. Töissä valtiolla siis .Ylitöitä teen ihan sikana ja työmäärä kaatuu päälle. Alkuvaiheessa heräsin keskellä yötä aina tekemään listaa mitkä asiat on pakko tehdä pikaisesti. Tässä menee terveys.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, missä saat valtiolla tehdä sikana ylitöitä? Meillä ei saa vaan ne tulee ottaa saldovapaina (ja niitäkin saa pitää määrän x) tai lyhennettyinä päivinä. Ylitöistä ei makseta. Oletko saanut riittävän perehdytyksen? Toisaalta taas, ei kaikista ole valtiolle töihin, vaikka yleinen mielipide onkin, että siellä saa vaan käsiä heilutella. 

Vierailija
2/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, uutta työtä hakemaan. Kuinka paljon pätkää on jäljellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, missä saat valtiolla tehdä sikana ylitöitä? Meillä ei saa vaan ne tulee ottaa saldovapaina (ja niitäkin saa pitää määrän x) tai lyhennettyinä päivinä. Ylitöistä ei makseta. Oletko saanut riittävän perehdytyksen? Toisaalta taas, ei kaikista ole valtiolle töihin, vaikka yleinen mielipide onkin, että siellä saa vaan käsiä heilutella. 

Okei kirjoitin väärin, ei ne varsinaisia ylitöitä ole, mutta pakko jäädä töihin kun hommat on pakko saada tehtyä. Saldotunteja kertyy siis huimasti. En mä osaa itse sanoa onko ollut riittävä perehdytys, ei varmaan omasta mielestä kun liikaa opittavaa samalla kertaa. Siis aivan hlvetisti.

Vierailija
4/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei kirjoitin väärin, ei ne varsinaisia ylitöitä ole, mutta pakko jäädä töihin kun hommat on pakko saada tehtyä. Saldotunteja kertyy siis huimasti. En mä osaa itse sanoa onko ollut riittävä perehdytys, ei varmaan omasta mielestä kun liikaa opittavaa samalla kertaa. Siis aivan hlvetisti.

Saldotunteja ei saa kertyä huimasti, siihen pitää jo esihenkilön puuttua. Vaikea ottaa kantaa, kun en työnkuva tiedä. Tuleeko odotukset ulkopuolelta vai sinulta itseltä? Itse olen ainakin joutunut opettelemaan sen, että yksinkertaisesti sellaista tilannetta ei ole eikä tule olemaan, että kaikki hommat olisi tehty. Sitten pitää priorisoida. Pyytää perehdytystä ja neuvontaa. Kertoa esihenkilölle, että odotukset ovat liian kovat. Alussa toki onkin paljon asiaa opittavana. 

Vierailija
5/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista tärkeimmistä, päivittäin vaikka. Ne ensin. Sitten toiseksi tärkeimmät ja seuraavat. Älä silti tuijota liikaa sitä listaa tai juurikaan, vaan mieluummin keskittyy tehtävä kerrallaan. Ja tauotus ja tauot. Paitsi jos monitoroi siitä vaikea lähteä. Sano pomolle jos uskallat että työmäärä on melkoisen suuri ja olisi tärkeää saada joku toinen jakamaan (vai usea), koska se on vastuullinen tehtävä. Jos siellä tehdään jotain epäinhimillistä, ettei ole hyväksi ihmisille, sitten on kai sama jos ei pitkään ole. Ehkä hakee jo muuta. Voiko siellä myös niputtaa jotain samaan? Vai erikseen sitä tätä.

Vierailija
6/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saldotunteja ei saa kertyä huimasti, siihen pitää jo esihenkilön puuttua. Vaikea ottaa kantaa, kun en työnkuva tiedä. Tuleeko odotukse

No, kyllä mä siitä mainitsin ja kuulemma ei ole ongelma vaikka yläraja ylittyisi. Syy miksi töihin on "pakko" jäädä, on et laki sanelee määräajat. Voishan sieltä tietty normipäivän jälkeen lähteä mut kohtelu olisi sitten aika tuskaisaa. Kaikkihn siellä tekee liian pitkiä päiviä.

Vierailija
7/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, uutta työtä hakemaan. Kuinka paljon pätkää on jäljellä? 

Vuoden loppuun saakka.

Vierailija
8/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saldotunteja ei saa kertyä huimasti, siihen pitää jo esihenkilön puuttua. Vaikea ott

Toki meilläkin on määräajat, mutta resursointi on ylätason hommia. Jos kaikki venyy koko ajan niin todellinen resurssien tarve jää huomaamatta. Siinä työntekijä tekee karhunpalveluksen itselle ja muille. Teidän järjestelyistä en tiedä, mutta meillä ne ylimääräiset tunnit leikkautuu pois, jos niitä ei ehdi pitää pois. Eli esihenkilöön yhteys. Jos taas muut pääsee tuloksiin ja osa ei niin silloin työ ei taida olla oikea. 

Vierailija
9/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on homma mennyt surkeaksi kun säätiö lopetettiin. Nykyään taotaan voittoa ja se kyllä näkyy. Kaikki lääkäri-, hammaslääkäri-, terapia- ym.ym palvelut ajettu alas ja kaikki saadaan nykyään laskutettua veronmaksajilla. Kun ennen päästiin koko yksikön voimin kauppaan säätiön autolla, mennään nykyään omilla taksikorteilla (jokainen omillaan). Viisaimmat yksilöt ramppaa päivittäin kaupassa koska voi "ilmaiseksi" ajella omalla taksikortillaan.

Ennen oma hammaslääkäri, nykyään jokainen käyttää oman kuntansa palveluja. Samoin lääkärit jne...

Kunnon vihervasemmistopaskapaikka, joka ajoi kaiken upeasti saavuttamansa alas. 

Itse nostin kytkintä 23v palveluksen jälkeen kun oksetti tuo ennen niin upean paikan muuttuminen rahaa takovaksi ja kaiken toiminnan veronmaksajilla maksattavaksi kaatopaikaksi. YÖK. 0/5 tähteä.

Vierailija
10/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saldotunteja ei saa kertyä huimasti

Juuri esihenkilö sanoi että ei leikkaannu tunnit kun asiasta kysyin :D En tiedä sanoisiko kukaan vaikka olisi 100h saldoja.

Vierailija
11/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Juuri? Siis teetkö töitä tähän aikaan ja merkkaat tunnit vai satuitko kysymään tuota? Joka tapauksessa teillä ei kuulosta olevan esihenkilökään olevan ajan tasalla, jos hänestä on ok, että työntekijät tekee jatkuvasti liian pitkiä päiviä. 

Vierailija
12/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena edell. viestiin (ei toimi lainaukset): Tarkoitin tuolla "juuri" -sanalla tätä kevättä 😅 Aika vilisee vain silmissä kun ei muuta tee ku oo töissä tai kotona hätäseen nukkumassa.

Vierailija
13/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla koeaika on/oli?

Vierailija
14/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli oli, mut syy miksi en voinut lähteä, oli se että muut olisivat joutuneet ihan hlvetilliseen työtilanteeseen ja lisäksi se että ton tyyppisestä työstä ei lähdetä vain niin että ilmoittaa ettei tule huomenna.

t. tunnollinen työntekijä

Vierailija
15/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintsaa vähänkään turhemmat palaverit, joiden muistiosta voit lukea oleellisimmat asiat ja tee se hetki rästissä olevia töitä. Kieltäydy kaikesta, mikä ei suoraan liity sun työnkuvaasi ja mitä ei just nyt ole pakko tietää tai oppia. Kerro esihenkilöllesi, että töitä on liikaa tai jos työssäsi on jotain, mitä et osaa tai ehkä voisi tehdä helpomminkin, pyydä apua. Koita hyväksyä se, että maailma ei tule tänään valmiiksi ja tämänkin kautta opit jotain uutta itsestäsi.

Vierailija
16/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä olet hidas? Tai hidas oppimaan? Vuoden loppuun jaksat helposti.

Vierailija
17/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli oli, mut syy miksi en voinut lähteä, oli se että muut olisivat joutuneet ihan hlvetilliseen työtilanteeseen ja lisäksi se että ton tyyppisestä työstä ei lähdetä vain niin että ilmoittaa ettei tule huomenna.

t. tunnollinen työntekijä

Tuosta ei tule pidemmän päälle mitään. Olen itsekin todella tunnollinen ja joutunut opettelemaan rajoja. Ensinnäkin, sinä et ole korvaamaton. Työntekijöitä menee ja tulee. Toki hyvistä työntekijöistä halutaan pitää kiinni, mutta omaa elämää ja terveyttä ei tule uhrata työlle. Ja niistä määräaikaisista sopimuksista voi lähteä, vaikka työ olisi mikä. Olet kuitenkin ilmeisesti rivityöntekijä? Kun työn luonne on sellainen, ettei ikinä ole valmista, on opittava sietämään keskeneräisyyttä. Se ei tarkoita sitä, että tekisi työnsä huonosti. 

Vierailija
18/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saldotunteja ei saa kertyä huimasti, siihen pitää jo esihenkilön puuttua. Vaikea ott

Lisään tähän, että jos työmäärä on liian suuri, ei siihen saisi negatiivisesti puuttua vaan resurssit pitäisi miettiä uusiksi. Siksi tuo tuskainen vastaanotto ei kuulosta oikealta tavalta toimia. 

Vierailija
19/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuttu tunne, itse menen alaikäisenä suureen kaupan varastoon 1vk, kaikki lähti saikille seotessaan ja kipeytyessään ja pyöritin sitä yksinään 7v, kunnes itsekin meinasin seota

Vierailija
20/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Irtisanouduin. Olisin sairastunut aivan varmasti. Perheeni kärsi, kuten minäkin. 

Vuoden loppuun jaksat kyllä, mutta lähde silloin. Tilanne ei tule työpaikallasi muuttumaan, älä kuluta itseäsi loppuun.

Käytkö töissä, että voisit elää? Vai elätkö, että voisit käydä töissä? Niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan