Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, mies hoitaa työnsä, mutta käyttää runsaasti alkoholia. Uskalletteko mennä avioon tämän kanssa?

Vierailija
13.08.2024 |

Rakastuin mieheen joka jo opiskeluaikana käytti paljon alkoholia. En mennyt hänen kanssaan naimisiin, kun ajattelin, että hän ei jatkossa pysty hillitsemään/vähentämään alkoholin käyttöään. Teinkö oikein?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirustakos tuon tietää. Itse mennyt aina tunne edellä, eikä järki, ja en tied olenko ollut oikeassa vai väärässä. Omaa miestä rakastanut aina vaan, virheineen kaikkineen.Juopotteleehan tuo, on pettänytkin, mutta niin minäkin olen. En vaihtaisi.

Vierailija
2/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/1 Olen kanssasi samaa mieltä, mutta itse en ole pettänyt.

Riippuu vähän tilanteesta. Itse olen antanut rukkaset miehelle mutta syy ei ollut pelkästään epäily alkoholin liikakäytöstä vaan pelissä oli muutakin. Eri juttu pettää kun on jo avioliitossa ja molemmat sitten petää kuin että tulee petetyksi orastavassa rakkaussuhteessa sillä siinähän ajattelee että ei meidän suhde ole se ainoa ja kestävä vaan on muitakin. Eli mitä sotkuja siihen alkonkäyttöön ja mieheen muuten liittyy ratkaisee eikä pelkkä alkonkäyttö.

Voi olla että ne joilla ollut runsasta alkonkäyttöä on iäkkäänä kaikki sisäelimet haisuna vai miten on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Säästyit paljolta harmilta ja surulta. 

Vierailija
4/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en halua alkoholiongelmaista puolisoa. En edes itse juo alkoholia.

Vierailija
5/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kanssa ei pysty raitis ihminen elämään.

Vierailija
6/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein, tekisin samoin. Ja nyt vaikka olen ollut saman miehen kanssa miltei 20 vuotta ja se alkais ryyppää paljon nii lähtisin.

Vierailija
7/21 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään menisi avioon tai edes avoliittoon runsaasti alkoa käyttävän miehen kanssa (tai edes naisen). Se on ihan dealbreaker: jos ei osaa elää elämäänsä ilman kännien vetämistä, niin tiedän etten jaksa sellaista katsella, joten turha olisi edes yrittää.

Vierailija
8/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on paljon alkoholia?

Vierailija
9/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin sairas maailma tunkeutuu koko perheen arkeen. Miksi Jeppe juo, pitäisi selvittää ensin. 

Vierailija
10/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan se hoitaa työnsä,siitä on kyse.

Vierailija
11/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Käyttömäärät kasvavat. Kaikki vapaa-aikaa ollaan juovuksissa. Töissä käynti ei ole mitta millekään.

Vierailija
12/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Alkoholismista paranee vain pieni osa, jos paranee. Paranemiset on hetkittäisiä, mutta useimmiten ratkeaa uudelleen. Jos/kun itse olet selvä ja alkoholi-ongelmaton, niin teistä ei saa paria millään. Se ei lohduta, että on "muuten hyvä tyyppi". Kuka tahansa voi olla alkoholisti; tohtori, rehtori, pappi jne. Ryyppyputket voi olla viikkojen mittaisia, mukaan tullee partavedet, Lasolit, käsidesit jne.

Vierailija
13/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Alko voittaa aina kaiken. Raitis mies paras mies ja jos ei alkotonta miestä löydy, yksin pärjää paremmin. 

Vierailija
14/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lupasi lopettaa alkohokin käytön, kun menemme naimisiin. Raittiutta kesti 4 kuukautta, Sen jälkeen alkoi liiallinen juominen.

Vierailija
15/21 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäävästä tai edes tissuttelevasta poikaystävästä harvemmin saa raitista aviomiestä. 

Vierailija
16/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä kukaan ei tiedä mikä on hänen mainitsema "opiskeluaikana käytti paljon alkoholia."

Esim minä join viikonloppuisin pe / la, joskus jopa ke opiskeluaikoina. Voisipa sanoa, että nyt olen absolutisti, juon ehkä 5-10 vuoden välein. En osta saunakaljoja / siidereitä. Tarvitsen jonkun syyn / tapahtuman, että juon. Ei kiinnota muuten vaan juoda, ei sillä ei minulle tule edes krapulaa vain veltto olo seuraavana päivänä.

Vierailija
17/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä on alkoholisti. Hoitaa työnsä, mutta tinttaa kaikki viikonloput ja lomat. Emme asu, emmekä tule asumaan yhdessä. Mitään tukeahan tuollaisesta ihmisestä ei ole mihinkään, lupauksia en ota kuuleviin korviini ollenkaan, mutta kevytsuhteiluna menee. En tiedä jaksaisinko enää näin toisella kierroksella kovin tiivistä seurustelua edes.

Vierailija
18/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin vastaavanlaisen miehen kanssa naimisiin, olimme 10 vuotta yhdessä. Noin kolmekymppisenä mies oli hyvässä asemassa työssään, mutta joi alkoholia kaikki vapaa-aikansa. Yhteiselosta ei enää tullut mitään. Ei enää koskaan. 

Vierailija
19/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on alkoholisti eikä muuksi muutu, oli mies tai nainen. Älkää sitoutuko millään tavalla alkoholistiin. Pitäisihän tuosta olla jo jokaisen tuttavapiirissä sen verran näyttöä, ettei tuollaista tarvi edes kysellä.

Vierailija
20/21 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on alkoholisti, niin vaimokin alkaa helposti käyttämään liiaksi alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä