Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!

Vierailija
12.08.2024 |

Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään. 

Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.

Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...

Kommentit (348)

Vierailija
261/348 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhaun epätoivo näkyy linkkarissa. Muutosneuvotteluja on ollut ja on menossa paljon, avoimia työpaikkoja (myös niitä piilopaikkoja) on vähän; firmat ei juuri palkkaa ketään tällä hetkellä; Suomi on seisahduksissa.

Vierailija
262/348 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu töissä oleva IT ammattilainen jolla on paljon työkokemusta sellaisista asioista joita listataan avoimissa työpaikoissa alalla totesi minulle että on lähettänyt 12 hakemusta, saldo: 1 haastattelukutsu (ko rekryssä ties kuinka monta haastattelu-testi kierrosta ennen loppuhaastattelua). Hakee uutta paikkaa sen takia että on tota työmatkaa aikalailla ja tuli firmaan toimistopakkopäiviä liiankin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/348 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se oma työpaikka ollutkaan niin fantsu (mitä ei enää ole), kun ei näy näitä suklaalevyn postaajia :D.

Vierailija
264/348 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on tullut hoidettua muutama työasia ja olen aktiivisesti seurannut firman Slack kanavia.

Vierailija
265/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä Headhunterit antavat ohjeitaan miten tehdä hyvä cv ja työhakemus. Ja jos et ole onnistunut tekemään noita headhunterin toivomalla tavalla, niin ei mitään saumaa päästä edes haastatteluun. 

Vierailija
266/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni piiri pyörii.

Pershäröiset markkinataloshuorat siinä hyörii.

Vierailija
267/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan jumalaton myötähäpeä noita tohkeissaan Linkedinissä työhon liittyviä asioita kommentoivia kohtaan. 

Oksettavana lisänä henkilökohtaisista vastoinkäymisistään sankaritarinoita rakentavat.  

Vierailija
268/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan jumalaton myötähäpeä noita tohkeissaan Linkedinissä työhon liittyviä asioita kommentoivia kohtaan. 

Oksettavana lisänä henkilökohtaisista vastoinkäymisistään sankaritarinoita rakentavat.  

Henkilökohtaiset sankaritarinat ovat mun elämäni suola 😂 Parhautta on painonpudotus-storyt LinkedInissä! Myös lukion jälkeen hylkiöksi ja sitten INSINÖÖRIKSI - tarinat rulettaa!

Vierailija
269/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaiset sankaritarinat ovat mun elämäni suola 😂 Parhautta on painonpudotus-storyt LinkedInissä! Myös lukion jälkeen hylkiöksi ja sitten INSINÖÖRIKSI - tarinat rulettaa!

Siis onko tonne tullut oikeasti joku storyt-osio kuten Instassa? LinkedIn:iin? 😳

Vierailija
270/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin IT-alalla työntekijät palkataan LinkedIn:stä. Ei tarvitse edes postata mitään, vaan riittää että on alustalla mukana ja kontakteja löytyy muutama sata. Hölmöt poliittiset postaukset ja omakehut voi hyvin skipata.

Vierailija
271/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toisaalta Linked inissä ei tule vastaan törkyä jota täällä keskustelupalstalla on joka toinen aloitus. Keskustelupalstan uskottavuus tätä kautta täysi nolla.

Vierailija
272/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta Linked inissä ei tule vastaan törkyä jota täällä keskustelupalstalla on joka toinen aloitus. Keskustelupalstan uskottavuus tätä kautta täysi nolla.

Miten sen nyt ottaa. Linkkari on narsistinen, ja tätä myötä hyvin valheellinen itsekehualusta. Rehellisyyttä ei nimeksikään. Paha sinne on mennä lykkäämään että pershäröinen tunnevajakki tässä terve - ihan dg löytyy takataskusta! Viime viikkoina olen hämmästyksekseni törmännyt Linkkarissa uskonnolliseen (!) vuodatukseen ammattipätemisen ohessa. Onko tämä jokin uusi trendi?

Vierailija
273/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkedinnissä keskustellaan työasioista.

Älä mene sinne, jos kiinnostaa mikään siitä sisällöstä mitä tiktokissa tai facebookissa on.

Vierailija
274/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkedinnissä keskustellaan työasioista.

Älä mene sinne, jos kiinnostaa mikään siitä sisällöstä mitä tiktokissa tai facebookissa on.

Miten painonpudotus, ortodoksisuus (!) tai veteraaniurheilijuus liittyvät työasioihin?

Vierailija
275/348 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei edes kaikki työkaverit hyväksyneet siellä. Ovat livenä mielinkielin, mutta asemani työpaikalla ei tainnut olla tarpeeksi hyvä, jotta olisivat kohdanneet hyväksyä kontaktiksi. Tekopyhää.

Saatan olla työkaverisi- olen käynyt viimeksi LinkedInissä noin puoli vuotta sitten. En ole kovin aktiivinen siellä koska en hae töitä ja olen verkostoitunut kasvotusten. Anteeksi, hyväksyn pyyntösi kun joskus menen sinne.

Vierailija
276/348 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää olevan postauksia tyyliin:

työsuhteeni purettiin koeajalla ihan koeajan lopussa - ei kerrottu syytä ... näitä näkyy paljonkin; monessa tapauksessa todellinen syy on varmaan tuotannollis-taloudelliset mutta sitä ei työantajan kannata laittaa syyksi.

Vierailija
277/348 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina niin paskainen myyjiä myöten kuin lattiat hyllyt .  Ei siis enää likainen vaan oikein paskanen. 

Vierailija
278/348 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopellejen Facefook. 

Vierailija
279/348 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on linkedin vain sitä varten että olisin kilpailullisesti edullinen, koska monet työpaikat vaativat linkediniä. En itse kuitenkaan koskaan laita sinne yhtään mitään. Käytän sitä työkaluna pelkästään työnhakuetuna, en missään muussa. Harmittaa kuitenkin paljon se kuinka tietoja siellä voidaan käyttää tekoälyn kehittämiseen. Häivyn heti kun olen saanut muutaman vuoden työkokemuksen ja päässyt ovesta sisään työelämään kunnolla.

Vierailija
280/348 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei edes kaikki työkaverit hyväksyneet siellä. Ovat livenä mielinkielin, mutta asemani työpaikalla ei tainnut olla tarpeeksi hyvä, jotta olisivat kohdanneet hyväksyä kontaktiksi. Tekopyhää.

Minua taas ärsyttää hyväksyä kaikkia samasta firmasta. Teen heillä vasta sitten jotain, jos vaihdan työpaikkaa ja uudestakin työpaikasta tulee tarve lähteä

Jos suurin osa linkedin kontakteista on samasta firmasta, en myöskään näe kuin oman työnantajan juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi