Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi itkun itku, ei tästä järjestelystä tule mitään!

Vierailija
06.02.2007 |

Mulla on oma firma, jonka nimissä teen projektiluontoisia töitä. Välillä menee hyvin ja välillä on hiljaisempaa. Asun kolmen lapsen kanssa ja lasten isä muutti syksyllä toiselle paikkakunnalle työn takia. Tosin oltiin eroamassa jo muutenkin, että tuo työ taisi olla vain viimeinen niitti.

No, mikä tässä nyt ei näytä onnistuvan, on työn ja lasten sairastamisen yhdistäminen. Eli lapset 2v, 4v ja 5,5v aloittivat päiväkodin syksyllä ja ovat sen jälkeen sairastaneet vuorotellen lähes taukoamatta. Töillä olisi aikarajat, projekten pitäisi olla tiettyyn päivään mennessä kasassa ja mitä minä teen? Kykin kotona yhden tai kahden lapsen kanssa ja hilaan kolmatta päiväkotiin. Maksan täydet hoitomaksut ja silti, jotta saan töitä tehtyä, pitää maksaa hoitaja kotiin viikonloppuisin. Olisko sittenkin järkevämpää yrittää vielä kotihoidontuella kotona ja palkata firmaan työntekijä? Toisaalta joudun kuitenkin tekemään paperihommia yms pakollista, vaikka siellä olisi sata työntekijää.

Mitään pelastavaa mummia ei ole ja anoppikin on kuollut. Mies olis valmis ottamaan lapset joka toinen viikonloppu ja jopa useammin, mutta yleensä joku on sairaana sitten viikonloppunakin. Taudit ei nyt mitään kummoista ole, vatsatautia, flunssaa, vesirokko jne mutta kun ne kiertää kaikki kolme aina vuorotellen. Hyviä ideoita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tällainen sairastuskierre voi jatkua?

ap

Vierailija
2/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä myös isä voi hoitaa sairaita lapsia niin saavat lapset kokea isän huolehdintaa toisella tavalla ja isä vanhemmuuden kaikkia puolia. Voisitko myös saada kotiapua? Voimia ja toivottavasti kaikki järjestyy! ps. syöttehän maitohappobakteereja vastustuskyvyn lisäämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen järjestely mulla oli alkuun exän kanssa.

Vierailija
4/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalle tai että joutuisi matkustamaan sairaana. Aika tuskaista esim vesirokossa istua autossa puolitoistatuntia. Ihan tavallisessa flunssassa on kyllä olleet isänsä luona, mutta yleensä ainakaan pienempi ei edes halua lähteä jos on kuumetta ja sairas olo.

Tuo kotiapu on todennäköisesti maksullista? Mistä sitä voi kysellä?

Maitohappobakteereja? Ei ole tullut mieleenkään. Pitääkin ottaa heti käyttöön. Sopiiko ne 2-vuotiaallekin?

ap

Vierailija:

Minun mielestä myös isä voi hoitaa sairaita lapsia niin saavat lapset kokea isän huolehdintaa toisella tavalla ja isä vanhemmuuden kaikkia puolia. Voisitko myös saada kotiapua? Voimia ja toivottavasti kaikki järjestyy! ps. syöttehän maitohappobakteereja vastustuskyvyn lisäämiseksi.

Vierailija
5/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa erottiin hiukan riitaisissa merkeissä ja en häntä ihan hirveän mielelläni haluaisi tänne pyörimään. Onhan tuo kuitenkin yksi vaihtoehto jos mies siihen vain suostuisi. Pitänee ottaa puheeksi.

ap

Vierailija:

Jospa isä tulee teille?

Sellainen järjestely mulla oli alkuun exän kanssa.

Vierailija
6/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. joku opiskelija voisi olla kiinnostunut töistä, joissa aikataulu ja tehtävät ovat joustavia.

Ja voithan palkata kotiapua ihan suoraan, siitä saa ainakin kotitaloustyövähennyksen!

Tsemppiä, sairastelu loppunee sitten kuin nuorin on about 8-9vuotias

Vierailija
7/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pitkässä matkassa se ex asustaa?

Miksei ex ota sairaita lapsia luokseen? Sinä otat kaikki huonot puolet lapsista ja ex kerää kermat?

Minä tekisin näin:

Säännöllisesti sovitut tapaamiset lapsien ja isän kanssa ja jos lapset ovat silloin sairaana, niin isä hoitaa ainakin pari päivää sitten kotona yli sen viikonlopun. Sama juttu, jos on viikkotapaamisia, niin ne päivät on sitten exän heiniä hoitaa lapsia.

Sitten jos yksi lapsi on kipeänä, niin kaikki pois hoidosta, niin eivät ole enää lisätauteja päiväkodista hakemassa.

Mikäli sä et pysty olemaan kotona, niin sitten palkkaat kotiin hoitajan kaikille lapsille. MLL:tä voi saada helpotusta. Tiedän kyllä, ettei se yh:n talous nyt niin hyvä varmaan ole, mut toisaalta ei sekään hyvää taloudelle tee, jos yrittäjä ei saa töitään tehtyä. Voisit yrittää neuvotella myös, että ex osallistuisi mahdollisiin hoitokuluihin elatusmaksujen ohella. Eihän lapsien sairastamiset saa yksistään sun kukkaroa keventää vaan samoin kuin muutkin lapsen menot, niin niiden pitäisi olla yhteisiä.

Sitten ensi syksynä haet vaikka lapsille influenssarokotukset, niin vältytte ainakin siltä kaikista pisimmältä taudilta. Ja sitten päiväkodista tultaessa aina pestään saippualla hyvin kädet ja jos kiertää vatsatautia, niin käsidesi eli desifiointiaine kehiin.

Mitä tuohon tulee, että kauanko kestää, niin kauan kestää immuniteetin muodostuminen. Keskimäärin päiväkotilapset sairastavat noin 100 päivää vuodessa. Tietty siitä osa on vain nuhaa, jonka takia ei tartte töistä olla pois, mut silti.

Tsemppiä!