Oletteko te muut nelikymppiset uranne huipulla?
Minä en ole ehtinyt oikein edes aloittaa.. En ole tehnyt päivääkään koulutusta vastaavaa työtä tai edes läheltä liippaavaa, vaan ainoastaan sen tasoisia töitä, joita kuka tahansa yli 10-vuotias pystyisi tekemään. Hävettää ja masentaa.
Kommentit (9)
Olen vasta alussa. Näin koen. Tästä mennään eteenpäin.
Olen urani huipulla nyt 65-vuotiaana kun jäin eläkkeelle ja sain elämäni työn.
Tavallaan, vaikka olen juuri aloittanut urani uudessa ammatissa. Minulla myös samanlainen työhistoria kuin sinulla.
Kolmevitosena nousin keskijohtoon, pari vuotta siitä palasin asiantuntijaksi. Ei todellakaan ollut sen kahden sadan arvoista kuussa palkattomia ylitöitä tuli 300-400 kuussa ja tavoitettavissa piti olla aina - puhelin soi kotiin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin. Nyt työ vaatii silloin tällöin joustamisesta, mutta tunnit saa pidettyä pois tunti tunnista. Moni on ihmetellyt downsiftaamista kun kuulemma pärjäsin niin hyvin. Sen aikainen johtaja ei pitänyt paluusta asiantuntijaksi ollenkaan - piti uhkailla eroamisella, jos en olisi saanut auki ollutta alempaa paikkaa. Hän jopa uhkasi estää tulevaisuuden urakehityksen konsernissa kokonaan - minullahan se vain olisi hyvä, jos näin käy.
40 v vaihdoin vasta alaa ja sain ensimmäisen vakipaikkani 42 v.
Vierailija kirjoitti:
40 v vaihdoin vasta alaa ja sain ensimmäisen vakipaikkani 42 v.
Täällä sama!
Olen mutta valmistuin DIksi 24-vuotiaana niin se on aika luonnollista että kun satuin sillon pääsemään koulutusta vastaavaan työhön, näin 45-vuotiaana on ura parhaimmillaan. Ei toki kaikilla ja muistan kyllä arvostaa tätä!