Mikä kantoreppu hyvä yli 1-vuotiaan kantamiseen?
Laitoin saman kysymyksen tarvikkeisiin, mutta täällä ymmärtääkseni kantamisesta tietäviä?
Eli: Kantoliina jäi hankkimatta, asia joka kaduttaa, mutta nyt tajusin ettei ehkä ole liian myöhäistä aloittaa kantamista. Kannattaisi varmaan hankkia kantoreppu eikä enää liinaa? Mikä on hyvä? Netistä on niminä tuttuja Ergo ja Patapum, mutta kaipaisin apua valintaan. Tai onko ylipäätään järkeä hankkia, kun tyttö täyttää lauantaina vuoden. Painoa on onneksi vain noin 8,7 kg eli ehkä ainakin mies jaksaisi vielä kesälläkin tyttöä kantaa.
Kommentit (5)
Minulla on Vitmi, Didymos, Hug-a-bub ja Ergo. Minusta Ergo alkoi olla parhaimmillaan vasta kun lapsi täytti vuoden. Jaksoin viime kesänä vaelluksella kantaa 12-kiloista siinä 7 kilometriä.
Unohtui mainita, että lapsi oli siis viime kesänä jo 2-vuotias.
Ei ole mielestäni yhtään myöhäistä hankkia kantoreppua.
Eilen oltiin hiihtoretkellä ja 3-v. oli isällä kannettavana Ergossa. Hyvin jaksoi isä (en tiedä olisinko itse jaksanut!) noin 6 km lenkin hiihtää tyttö selässään.
Mielestäni Taapero-Patapum on turvallisempi isommalle lapselle korkeamman selkäosan vuoksi. On myös Ergoa halvempi. Jos taas kantoreppua on tarkoitus käyttää myös alle vuoden ikäisellä, niin valinta olisi Ergo. Muuten annan pojoni taapero-Patapumille! On myös kauniimpi kuin Ergo ;)
Moi,
suosittelen Ergoa, toisaalta Patapumista minulla ei ole kokemusta. Minulla on vanhan mallinen Ergo (niitä muuten on ainakin joskus käytettynä myynnissä mm. babyidean kirpparilla ja huuto.netissä) ja se on yksi tärkeimmistä/viisaimmista hankinnoista, joita tein! Lapseni oli vielä 2-vuotiaana siinä kyydissä tosi usein. 1,5 vuotiaana nukahti aina päiväunille Ergoon, kun ei suostunut enää vaunuihin nukahtamaan. Eli vielä ei ole ollenkaan liian myöhäistä. Lisäksi se oli aina meillä vaunujen kyydissä esim. kaupungilla ja jos vaunukyyti ei miellyttänyt, niin reppukyyti kyllä. Useat kauppareissut tehtiin myös sen kanssa. Voin suositella lämpimästi!