Älkää antako lapselle kummallisia nimiä, kiusataan
Kiusataan koulussa ja muualla, jos nimi on kovin erikoinen tai outo.
Osta undulaatti ja laita sille nimeksi joku pölö.
Kommentit (43)
Ärsytti kun samalla luokalla oli parhaimmillaan viisi Minnaa. Olin yksi heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pikkusisaruksen nimi on Tiger, eikä häntä ole tietääkseni ikinä kiusattu nimensä vuoksi.
Eiköhän ne kiusaamishommat ole aina siellä kiusaajan omassa päässä, kyllä kiusaaja aina keksii jotain kiusattavaa oli nimi sitten Eino tai Asmira.
Ei varmasti ole Tiger, valehtelet.
Miten niin?
Määrittele sitten kummallinen nimi. Monet pitää esimerkiksi minun nimeäni outona, vaikka se on tyyliä Leona.
Koulun ajaksi voi ottaa jonkin tavisnimen, ja sitten aikuisena käyttää oikeaa nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini pikkusisaruksen nimi on Tiger, eikä häntä ole tietääkseni ikinä kiusattu nimensä vuoksi.
Eiköhän ne kiusaamishommat ole aina siellä kiusaajan omassa päässä, kyllä kiusaaja aina keksii jotain kiusattavaa oli nimi sitten Eino tai Asmira.
Ei varmasti ole Tiger, valehtelet.
Dvv mukaan Suomessa on Tiger nimisiä noin 40-50 henkilöä.
No jaa. Mulla on erikoinen nimi ja mua kyllä kiusattiin siitä. Mutta kiusattiin sitten muustakin, ja veikkaan että oltaisi kiusattu, vaikka nimenä olisi ollut mikä tahansa. Aikuisena ei ole kukaan enää naureskellut, ja itse ihan pidän nimestäni. Se jää yleensä hyvin ihmisten mieliin!
Vierailija kirjoitti:
Kerropa nimi mistä ei löydy mitään kiusattavaa.
Ahmed tai Muhammed
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti kun samalla luokalla oli parhaimmillaan viisi Minnaa. Olin yksi heistä.
Luokallani olleita Minnoja kiusattiin myös nimestä, vaikka se oli ihan tavallinen.
Nimeni on Heather, eikä kukaan ole koskaan kiusannut minua nimestäni.
Ei se tavallinen nimi miltään suojaa. Muistan yläasteajalta nimestä kiusatut Essin ja Elinan. Että jos vain opetettaisiin lapsia, että ketään ei kiusata, ei nimestä eikä muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua kutsuttu Eetteriksi? Vähintään opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettakaa ne lapsenne ettei kiusata. Sitä on monenmoista outoa ulkomaalaistakin nimeä nykyään.
Vieläkin on olemassa aikuisia, jotka ovat ihan suu auki kun jollakulla on tavallisuudesta poikkeava nimi. Työpaikalla työkaveri on sellainen ihmettelijä, jota saa aina hävetä. Hänelle naisen nimi Leona Suomessa oli liian vaikea ymmärtää ja ihmetteli, miksei naisen nimi ole Leijona? No, Leo -> Leona, Martti -> Martina, Lauri -> Laura. Hänellä lyö päässä tyhjää aina kun nimet menevät liian vaikeiksi hänen mielestään.Hän kiusaa myös työkaveria vääntämällä hänen nimensä koko ajan ja monta kertaa päivässä toiseksi nimeksi. Antaa kyllä huonon kuvan henkilöstä. Luultavasti tuollaiset juuri ovat niitä, jotka opettavat omat lapsensa kiusaamaan muita lapsia nimen vuoksi. Itse kyllä huolehtii omien lastensa nimien olevan vuoden suosituimpien nimien
Mulla on ihan tavallinen nimi. Oli 11. suosituin syntymävuonna. Koko v..n lapsuuden jouduin selittämään täti ja setäihmisille, että kyllä, se on ihan oikeasti minun nimi, eikä lempinimi. Ei, aina väänsivät joksikin muuksi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin. Näitä pikku kullanmuruja, joilla on varsin erikoiset nimet, todellakin kiusataan koulussa ja viimeistään yläkoulussa.
Ai että "se on oikeutettua"?
Tavallisuus on tylsää. Jos koko maailma olisi täysin "normi", niin sen huomaisivat lähes kaikki ihmiset täällä.
MIKÄÄN ei oikeuta kiusaamista missään tilanteessa. Ei edes leikillä".
Meillä viisi lasta, joilla erilaiset nimet. Ei ole kiusattu mistään, missään vaiheessa. Ovat nyt nuoria aikuisia.
Tiedä sitten työelämästä, kun joutuu palstamammojen armoille.
Olen ollut opettaja sekä yläkoulussa että alakoulussa parikymmentä vuotta, ja en muista yhtään kertaa kuulleeni että oppilasta olisi kiusattu nimen takia. Nykyisin on niin monenlaista nimeä, että aika vaikea mitenkään erottua joukosta. Kiusaamista on, en sitä kiellä. Kun kiusataan, se on yleensä toisen luonne tai maneerit mihin tartutaan.
Hyvällä itsetunnolla oleva muksu ei kiusaa, eikä tule kiusatuksi.. oli nimi mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua kutsuttu Eetteriksi? Vähintään opettajat.
Ei. Miksi olisi?
Erään tunnetun laulajan lapsen nimi on Apple.
Tyttärelläni on nimi jota ei käytännössä kukaan ole kuullut ennen. Nimessä kuitenkaan ole mitään vaikeaa tai kummallista.
Pojalla taas nimi, jonka kaikki tietävät tarustosta, mutta eivät tunne kaimoja. Parikymmentä samannimistä löytyy Suomesta.
Ei ole kiusattu.
They killed Kenny.