Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukuvuosi alkaa = Lapselle koulun aloituslahja

Vierailija
08.08.2024 |

Uusi lukuvuosi alkoi taas tänään niin mitä olette hommanneet lapsillenne koulun aloituslahjoiksi? Pitäisi keksiä 14-vuotiaalle pojalle joku lahja ja olen ihan pulassa sen kanssa. Mietin aluksi rahalahjaa, mutta onko se hieman tylsä ja/tai onko esimerkiksi satanen liian vähän? Parhaat ideat kehiin!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti kampaamoon tai kahvilaan yläasteikäiselle? Meidän tytär sai uuden michael korssin laukun

Vierailija
22/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjana saa keppiä berberille. Neltoistavee on just pahimmassa änkyräiässä, että kepitys on ihan käypä lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjana saa keppiä berberille. Neltoistavee on just pahimmassa änkyräiässä, että kepitys on ihan käypä lahja.

Ei saisi olla ilkeä siltikään, varo pahaa sossupossua. Räyh.

Vierailija
24/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vaan siltä piltiltä itse osaa kysyä mitä haluaisi? Jos sä multa kysyt,niin satanen on liian vähän. Ainakin 200 000e, minimissään.

;)

Vierailija
25/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston aloittavalle voi ostaa kunnon läppärilaukun, muut ei tarvi yhtään mitään. 

Vierailija
26/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituslahja? Meillä riittää, että saa kaiken tarpeellisen kouluvuotta varten.

Koulun loppuessa ostetaan kyllä aina joku lahja, jos on hyvä todistus ja vuosi mennyt muutenkin hyvin.

Vierailija
27/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis mieleenkään ostaa mitään lahjaa. Uudet kouluvaatteet yms. on mun homma vanhempana ostaa, kuuluu asiaan ja saa riittää.

En palkitse siitä, mikä kuuluu tehdä. Jos saa kokeesta kympin voi saada vähän lisää viikkorahaan sillä viikolla, mutta koulussa kuuluu käydä ilman lahjomisia. En maksa kotitöistäkään. Minä ostan kaiken minkä lapset tarvii ja viikkorahan saa ilman temppuja, koska se nyt vaan on vanhempana mun duuni kustantaa lasteni elämä. 

Vierailija
28/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna semmonen lahja, että huolehdit koululaisen säännöllisestä ruoka- ja unirytmistä, tarkistat onko läksyt tehty, tiedät missä koululaisesi kulkee ja mitä puuhailee, rajoitat jämäkällä kädellä puhelinaikaa, olet asiallinen ja kiinnostunut yhteistyössä koulun kanssa, muistat vanhempana olevasi vastuussa lapsesi kasvatuksesta, käyttäydyt itse kauniisti malliksi koululaisellesi jne.

29/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan koulunaloituslahjoja. Lukuvuoden alkaminen oli aina hirveää, pieni lahja olisi tuonut hyvää mieltä. Itse olisin toivonut lahjaa joka ei liity suoraan kouluun. Esim. uusi vaate olisi ollut kiva, uusi reppu ei.

Vierailija
30/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄH? Oletko tosissasi?

Vierailija
31/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko sä ukoltas nolon push baby-lahjan 😅

Vierailija
32/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna semmonen lahja, että huolehdit koululaisen säännöllisestä ruoka- ja unirytmistä, tarkistat onko läksyt tehty, tiedät missä koululaisesi kulkee ja mitä puuhailee, rajoitat jämäkällä kädellä puhelinaikaa, olet asiallinen ja kiinnostunut yhteistyössä koulun kanssa, muistat vanhempana olevasi vastuussa lapsesi kasvatuksesta, käyttäydyt itse kauniisti malliksi koululaisellesi jne.

Materiaaliton lahja = ei lahjaa

Vierailija
33/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämänhän kuuluisi olla täysin luonnollista eikä mikään lahja. On myös muistettava että kaikki eivät ole aina niin yhteistyökykyisiä vaikka kuuluisi olla. Yhteydenpito tulisi oikeasti tapahtua koululta huoltajiin päin eikä suinkaan toisin päin ellei ole jotakin erityistä. Tuli nyt mieleeni kun teette lastensuojelun kanssa näitä yhteistöitä ja marisette kaikesta. Muistakaa ottaa hieman vastuuta omistakin toimista. :)

Vierailija
34/35 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin uudet kouluvaatteet, reppu ja penaali

Vierailija
35/35 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin uudet kouluvaatteet, reppu ja penaali