Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen näkymätön. Kohtalotovereita?

Vierailija
08.08.2024 |

Koen olevani näkymätön ja muutun vuosien varrella koko ajan enemmän näkymättömäksi. En ole edes erityisen ujo tai hiljainen. Jostain syystä vaan tuntuu yhä enemmän ja enemmän, että olen näkymätön.

Esittämäni ajatukset ohitetaan ja keskusteluissa sanomiseni menevät aina keskustelun "läpi" ilman että kukaan tarttuu niihin. Aina minuun ei edes katsota. Ihmiset eivät muista sanomisiani.

Olen n. 30v. Opiskellut ammattikorkeakoulussa ja työllistynyt opiskelemaani ammattiin, töissä arvostettu asiakkaiden keskuudessa. Sinkku. Hiukan ylipainoinen ja siksi koen ajoittain epävarmuutta. Pidän itseäni ihan fiksuna ja keskustelukykyisenä ihmisenä. Viihdyn paljon itsekseni, mutta porukoissa olen ainakin ollut "esillä" ja juttelevainen, nykyään vähemmän kun minua ei huomata.

Miksi olen näkymätön? Onko paikalla muita? 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa olla näkyvä? Ihme tarve, mulle sopisi hyvin olla näkymätön.

Näkymätön tuo itselle mieleeni myös sen, että tulee tahtomattaan yksinäiseksi. - Ihminen tai ainakin useimmat ihmiset ovat laumaeläimiä, jolloin on tärkeää, että voi olla yhteydessä toiseen tai toisiin ihmsiin.

Kyse ei siis ole vain siitä, että tulisi nimenomaisesti nähdyksi, vaan siitä, että voi kokea, olevansa muita, jotka huomioivat sinut. Että on heitä, jotka   kuuntelevat, mitä sanot tai vastaavasti haluavat kertoa sinulle (oma-aloittesesti) mitä heillä kerrottavanaan. Kysyvät sinun mieilipidettäsi. Osoittavat haluaan jakaa aikaansa sinun kanssasi, jolloin voidaan puhua mutta myös olla välillä vaikka ihan hiljaa.Moni kaipaa myös ihan toisen vierellä oloa; joko tietoisesti tai tiedostamattaan toisen ääntä, hajua ja kosketusta unohtamatta.

Olennaista lienee tunne siitä että voi kokea, että toinen välittäisi ja huomioisi tai tai olsi vain rinnallasi (vastavuorosiesti) läsnä ja vierellä, jolloin voi oikeastaan aika yhdentekevää sekin, miltä näytät,  

Toki sekin voi eriatvoin ilahduttaa ja antaa hyvän mielen ja tunteen siitä, ettei ole tosielle vain näkymätön jos toinen osoittaa huomanneensa, miten hyvältä näytät nyt kun sinulla on ylläsi tuo tai tämä paita, joka voi olla aivan uusi siksi kiva tai siksi, että tuo paita ylläsi tuo hänelle vaikka mieleen, jonkun mukavan yhteisen muiston, jolloin sinulla oli mahd sama paita ylläsi. - Jotkut meistä voivat saattavat saada tietysti nautintoa siitä, että voivat pikkasen esimerkiksi provosoida pukeutumisellaan tai vaikka siitä, että saavat toiset paitsi kuulemaan mitä heillä on sanottavanaan niin vielä erityisesti, jos onnistuvat saamaan ihmiset hymyilemään tai jopa nauramaan. 

Joskus myös tuntuu sille, että joillakin ihmisillä on myös tarvetta lähes aina olla asiasa vastaan tai vain saada oma äänensä kuuluviin silloinkin kun heillä ei ole yhtään mitään sanottavaa tai jotka haluavat -tiedostaen tai tiedostamattaan- osoittamaan oman ylemmyytensä, silloinkin kun siihen ei ole mitään aihetta tai syytä - onko sitten niin, että kokevat joko tiedostaen tai tiedostamattaan, että hyökkäys on heille paras puollustus; hyökkäävät jottei heitä vastaan hyökättäsi tai mitä pahinta jätettäsiin yksin ja huomaamatta.

Uskovainen mies

.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi