Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on kai myrkyttänyt mieleni, voinko enää koskaan toipua?

Vierailija
07.08.2024 |

Ehkä vähän radikaali otsikko. Mutta olen nyt neljä vuotta (alussa ei tietenkään ollut tällaista) elänyt miehen kanssa joka näkee kaikessa vaan negatiivista ja mikään ei tunnu koskaan olevan hyvin tai mukavaa. Luulen että olen itsekin menettänyt värit elämästä ja alkanut ajatella samoin, "totta, eipä tuokaan juttu nyt niin kummoinen loppupeleissä ole". Lisäksi empaattisuuteni on vähentynyt miehen kanssa sillä hän ei tunne ollenkaan empatiaa paitsi kuulemma vasta sitten jos on itse kokenut täysin saman asian ja tietää miltä joku tuntuu. En itsekään ole koskaan ollut mitenkään yltiöempaattinen mutta tuntuu että olen muuttunut kylmemmäksi kun en itsekään ole saanut sitä enää kokea.

Lisäksi kaikki romanttisuuteni on kadonnut, nykyään kaikki romanttinen tuntuu naurettavalta vaikka ennen haaveilin sellaisesta ja järjestin jotain miehelle. Mutta koska hän ei koskaan arvostanut mitään tai juurikaan edes ollut huomaavinaan mitään niin olen oppinut siitä pois. Pelkään sitä jos joskus tapaan jonkun miehen tai ikinä enää pystyn suhteeseen traumojeni takia niin en osaakaan enää nauttia mistään romanttisesta vaikka ennen sellaista olisin arvostanut ihan todella paljon.

Kaikki omasta mielestä hauskat videot tai kuvat joita näytän tai lähetän miehelle, niin hänen mielestään niissä ei ole mitään hauskaa tai ei "ymmärrä" sitä. "Niin, mitä tossa nyt oli, mitä tohon olisi pitänyt sitten muka vastata". No ei kai mitään, ajattelin että tämä olisi ollut sinustakin hauska ja olisimme voineet yhdessä nauraa. 

Lisäksi minusta on ehkä tullut sitoutumiskammoinen ja yli-itsenäinen, joskus olisin luokitellut itseni enemmän läheisriippuvaiseksi. Nyt toisen läsnäolo vaan ärsyttää ja olen mielummin yksin ja teen asioita yksin. Pystynkö koskaan enää edes läheisyyteen vai onko minusta tullut huonojen kokemusten myötä täysin erakko? 

Sitten se seksipuoli, siitäkin saan kuulla miten minun olisi parempi elää yksin kun olen estynyt ja ei-seksuaalinen ihminen kuulemma, ei kannattaisi kenenkään kanssa enää alkaa parisuhteeseen. Tätäkin mietin että onko todella näin? Myönnän etten pariin vuoteen ole ollut kovinkaan halukas tuon miehen käytöksen takia ja viimeisen vuoden oikeastaan täysin haluton. Olen sanonut että johtuu siitä miten hän puhuu ja kohtelee minua, kuulemma ei pitäisi vaikuttaa että sitä halua toista kohtaan on jos on ja yleensä seksuaalisilla ihmisillä sitä halua nimenomaan on sitä toista ja toisen kehoa kohtaan. Olen kuulemma omituinen..

No näitä esimerkkejä riittäisi. Hyvä jos joku jaksoi edes nämä lukea. Mietin vain että voinko enää toipua takaisin omaksi itsekseni? Vai onko tämä uusi minä? Enkä enää koskaan kykene  normaaliin parisuhteeseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika lähteä eri teille? 

Vierailija
2/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toksinen ihminen, miksi pysyä yhdessä tuollaisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kannattaisi etsiä niitä iloisia asioita muualta kuin videoista. jo ihan se vituttaa, kun puolisolla on kännykkä liimattuna naamaan jatkuvasti. koko elämä on somen tuijotusta. vituttaa koko some, jota pitää jatkuvasti vahdata. siksi ei kiinnosta sekään, kun puoliso esittelee somesta jotain mielestään hauskoja videoita. ehkä ne olisi hauskoja, jos olisi muutakin elämää kuin some, mutta nyt niitä ei vaan kiinnosta katsoa.

Vierailija
4/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis. Mielessäni olenkin jo eronnut, käytännössä en. Toisaalta en ymmärrä miksei mies jätä minua kun selvästikin noin kärsii, varsinkin seksin puutteesta. Ap

Vierailija
5/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit. Tapaa vaan mukavia ihmisiä. Tee asioita, joista nautit. 

Vierailija
6/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta tämäkin oli alussa mukava, kaikin puolin. Miten voin niistä kaikista aluksi mukavista tietää, kuka on mukava myös myöhemminkin? Ap

Vierailija
7/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja keskity itsesi hoitamiseen. Älä heti mieti uusia suhteita. Niitä tulee, kun saat elämäsi takaisin. 

Vierailija
8/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jotenkin toipuu. Ja tulee oma itsesi takaisin. Usein vaan tuolla on joku muu asia tai ihminen joka yrittää myös laskea ihmisten värähtelytaajuuden matalaksi, katalin keinoin. Ellei irrota niistä jotenkin, jos voi. Sitä en tiedä voiko luottaa tai ottaa miestä. Ellei ole joku muista poikkeava, hyvis. Se on tarkkaa hommaa.

Vierailija
9/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paskat fiilikset liian usein niin varmaan parempi katsella uuteen suuntaan elämässä. Niinhän sanotaan että sinusta tulee sellainen kuin 5 lähintä ihmistä, joiden kanssa vietät eniten aikaa.

Vierailija
10/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin eroat, jos et ole eronnut jo. Tuollainen suhde opettaa, millaista kohtelua kannattaa sietää ja herkistää varhaisessa vaiheessa näkyville red flageille. Voit uskoa, että tuollaisen jälkeen et suostu edes treffeille negatiivisen ihmisen kanssa

Ja totta kai palaudut takaisin omaksi itseksesi, ajan kanssa. Mies roskikseen ja siivoamaan kotia, elämää, mieltä

Vierailija
11/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis. Mielessäni olenkin jo eronnut, käytännössä en. Toisaalta en ymmärrä miksei mies jätä minua kun selvästikin noin kärsii, varsinkin seksin puutteesta. Ap

Koska tietää, että sinkkumiehen on vielä vaikeampi saada. Sinulta voi sentään vongata ja sinuun voi purkaa pahaa oloaan, sinkkuna hänellä ei olisi noillekaan mitään kohdetta

Vierailija
12/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta tämäkin oli alussa mukava, kaikin puolin. Miten voin niistä kaikista aluksi mukavista tietää, kuka on mukava myös myöhemminkin? Ap

Ymmärrän tuskasi. Myrkyllisen suhteen jälkeen ihmisiin luottaminen on vaikeaa. Mutta nyt sinulla on kokemus taustallasi, joka auttaa näkemään paremmin. Negatiivisen ihmisen voi tunnistaa kyllä pienistäkin vihjeistä. 

Vierailija
13/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aina jonkun muun vika.

Vierailija
14/14 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutuin kamalaksi narsistieksän kanssa. Sisimmissäni tiesin, etten halua olla sellainen ihminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi