Saako koululaiset enää kaupoista tai pankista lukujärjestyksiä?
Me ysärillä kierrettiin keräämässä lukujärjestyksiä ja oli kivaa. Ei taida enää saada?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein keräämässä...
Epäiletkö?
Tein tätä 70-luvulla ja kivat muistot jäi! Ja tosiaan kerättiin iso kasa eri paikoista. En kyllä enää ymmärrä, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukkarit ovat netissä. Kuka mitään paperipaskaa haluaa enää.
Niin, että aina kun tahtoo vilkaista lukujärjestystä, pitää avata joku digilaite?
No yleensä puhelin on aina mukana. Paperinen seinällä ei ole.
Paperi on tosiaan kätevämpi kuin digilaite. Lapsilla ruutuaikaa on myös rajattu.
Netissä on paljon kivoja lukujärjestyspohjia. Niitä me on printattu. Ekoilla ope jopa printtasi niitä valmiiksi koululaisille.
Ei kai säästölippaitakaan enää virallisesti saa. Olin saanut asuntolainan neuvoteltua ja nimet olivat papereissa. Pankkivirkailija avasi takanaan olevan kaapin, aikeissa antaa minulle pankin kalenteri. Mutta minä näin säästöpossut kaapissa ja kysyin saisinko mieluummin possun. Virkailija antoi minulla säästöpossun ja sanoi että ei näitä enää valmisteta eikä lapsille anneta mutta muutama on jäänyt kaappiin. Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin säästöpossuni lukko on mennyt rikki. Joudunko ottamaan uuden asuntolainan että saan uuden säästöpossun vai millä tekosyyllä pääsen pankin konttoriin sisään?
Ei tarvinnut käydä keräämässä, kun tuntui että niitä oikein pursusi postista lehtien välissä, koulusta sai..silloin ennen 80-90- luvuilla
Ei niitä enää tarvita, meidän ala-astelaisen luokassa ei ainakaan näin ensimmäiseen kahteen vuoteen ole noudatettu mitään lukkareita. Vain koulun aloitus- ja lopetusajat tarvitaan, ne on sentään selkeästi ope päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada? Lukkarit on wilmassa tms.
Ei alakolulaiset pääse omaan wilmaansa mitään katsomaan, ainakaan Espoossa ei pääse. Vasta yläkouluun avataan oppilaalle omat tunnukset. Ja jos puhelimet kielletään koulussa, miten sitä wilmaa vaikka kesken koulupäivän edes seuraat?
Onhan se hyvä olla heti esillä eli jääkaapin ovessa. Netistä koulun lounas ettei samaa ruokaa tee.