Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät olet koskaan saaneet taloudellista tukea sukulaisilta tai vanhemmilta eivätkä tule myöskään saamaan perintöjä?

Vierailija
05.08.2024 |

Kyllähän se vähän vetää katkeraksi kun useat tutut vaurastuvat perimällä tai ainakin saavat hyvän pesämunan sijoittaa tai säästää. Asuntokin oli toisten helppo ostaa, lainaa sai kun oli takaajat valmiina. No, tasan ei mene nallekarkit. 

t: vuokrakämpästään kirjoitteleva köyhä

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisen perheen vesana olen ymmärtänyt kouluttautua keskituloiseen melko varmasti työllistävään ammattiin. Lainaa en ottanut vaan lukion ja yliopiston kirjoja lainasin kirjastosta ja kävin iltaisin tekemässä rappusiivousta ja henkilökohtaisen avustajan työtä. Onnekseni sain valmistuttuani vakipaikan enkä ole joutunut olemaan työttömänä.

Ei minun lapseni minulta paljon tule perimään, mutta puolet omakotitalosta kyllä, ja tietenkin tuen häntä opintojen aikana parhaani mukaan, samoin ensiasunnon hankkimisessa aikanaan. Ei tarvitse hänen miettiä yksinään sähkösopimuksia, kotivakuutuksia ja pesukoneen liitäntöjä.

Vierailija
22/24 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut tukea, yleensä järkevinä synttäri-, joulu- ja tuparulahjoina, lasten syntyessä jne. Eli kalliimpia huonekaluja, astiaston osia, lastentarvikkeita... Mutta myös henkistä tukea, rahankäytön oppia, muuttoapua, lastenvahtiapua jne.

Jatkan ilman muuta samaa rataa omieni kanssa.

Tunnen muutamia nuoria aikuisia jotka on peruskoulun jälkeen lähteneet opiskelemaan eikä mitään apua saa kotoa. Aikuisuuteen iso opintolaina niskassa, ilman talousosaamista. Koittanut näille olla sitten tukena ja oppaana josko pääsisivät jaloilleen, irti velkakierteestä, ehkä säästöjä/sijoituksia. Osa haluaa oppia ja oppii. Osa pitää hyvänä kotoa saamaansa mallia että kyllä yhteiskunta elättää eikä lainoja tarvi maksaa takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverillani äitinsä vei jopa valmistujais lahjarahat. Kaveristani tuli arvatenkin mielisairas. Jos jollakin menee huonosti perhesuhteissa, niin ne menee ihan hurjan huonosti. 

Vierailija
24/24 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut tukea, yleensä järkevinä synttäri-, joulu- ja tuparulahjoina, lasten syntyessä jne. Eli kalliimpia huonekaluja, astiaston osia, lastentarvikkeita... Mutta myös henkistä tukea, rahankäytön oppia, muuttoapua, lastenvahtiapua jne.

Jatkan ilman muuta samaa rataa omieni kanssa.

Tunnen muutamia nuoria aikuisia jotka on peruskoulun jälkeen lähteneet opiskelemaan eikä mitään apua saa kotoa. Aikuisuuteen iso opintolaina niskassa, ilman talousosaamista. Koittanut näille olla sitten tukena ja oppaana josko pääsisivät jaloilleen, irti velkakierteestä, ehkä säästöjä/sijoituksia. Osa haluaa oppia ja oppii. Osa pitää hyvänä kotoa saamaansa mallia että kyllä yhteiskunta elättää eikä lainoja tarvi maksaa takaisin.

Ja perintöä en kaipaa, olen eläkeläinen kun sellaista olisi omalle kohdalle tulossa, omat eläkeläisvanhempanikin ovat vielä "perintöjonossa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi