Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava jakaa käytännössä kaikki tekemisensä Facebookiin.

Vierailija
05.08.2024 |

Postaa siis liki päivittäin tai useastikin päivässä kuvien kera tiedot siitä, mitä on tehnyt, miltä se tuntui ja kenen kanssa oli. Hän sanoo, että käyttää Facea päiväkirjanaan. Siitä on hyvä katsoa myöhemmin, mitä on tehnyt. 

Ei kait siinä mitään, kukin tyylillään jne., mutta vähän mietityttää, miksi haluaa antaa koko elämänsä ja kaikki tekemisensä Metan omaisuudeksi, sekä myös se, mikä on se tarve, että lähes koko elämä pitää jakaa satojen "kavereiden" kanssa. Eihän hänen oikeita kavereitaan näistä ole kuitenkaan kuin muutama kymmenen.

Yleisesti tuntuu, että FB:n käyttö ja sinne elämän jakaminen on monella kovasti vähentynyt, mikä ei liene kovinkaan huono asia. Vai onko tämä vain minun tuntemukseni? Mitä ajattelet elämän jakamisesta Faceen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itseä ei kyllä kiinnosta jaella omia jokapäiväisiä touhuja Faceen tai ig:hen toisten ihmeteltäviksi, enkä ymmärrä, miksi joku haluaa niin tehdä. 

Vierailija
2/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on enää Facessa ellei siellä ole joku ryhmä, josta pitää (ostaa-myy-harrasteryhmät jne.)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tuttava, joka tekee näin. 

En osaa sanoa syytä siihen. vähän oudolta se tuntuu.

Vierailija
4/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiohakuisuus on riippuvuutta.

Vierailija
5/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei ne kaikki kuitenkaan niitä päivityksiä edes lue. 

Vierailija
6/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan noin tekevät ihmiset, joilla on jostain syystä tarve näyttää, että oma elämä on hauskaa ja mielenkiintoista. Ehkä hakevat sillä huomiota, täyttävät jotain tarvetta, vaille jäämisen kokemusta. 

Vierailija
7/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on enää Facessa ellei siellä ole joku ryhmä, josta pitää (ostaa-myy-harrasteryhmät jne.)?

Kyllä se 40-70-vuotiaiden keskuudessa tuntuu edelleen olevan suosittu. ap

Vierailija
8/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakua ja saa varmaan jonkun mielihyvän siitä, että näyttää elämäänsä muille. 

Mulla kaveri joka kertaa lähes kaikki lastensa urheiluharrrastusonnistumiset ja menot ym. Eipä niistä postauksista tahdo monikaan tykkäillä mutta jatkaa silti. Täysin turhaa, muyta olisko jotenkin yksinäinen. 

Vierailija
9/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin niiden yli 70-vuotiaiden.

Vierailija
10/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinne sitten saisi laittaa? En tee itse usein postauksia mutta kiva jos edes muutamat tekee kun aika hiljaista siellä muuten on. Mutta tuntuu että mikään postaus ei ole hyvä ja ymmärrän hyvin että osa jättää jo sen takia julkaisemisen kokonaan kun tietää miten aina löytyy joku joka on sitä mieltä että oli turha postaus.

Vierailija
11/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin niiden yli 70-vuotiaiden.

Samaa mietin, Nuoremmista tutuista väki on siellä lähinnä jossain kaupunginosaryhmissä tai harrasteryhmissä, varsinaista elämän jakamista kuvina siellä ei nuorilla isommin ole. Korkeintaan mainostetaan jotain tapahtumaa.

Vierailija
12/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tietää, kun en ole koskaan ollut Facebookissa. Mutta en myöskään ymmärrä, miten tuollainen voi häiritä ketään. Vai onko niitä päivityksiä pakko lukea? Naurakaa ihmiset enemmän iloisesti ja olkaa ystäville ystäviä ja muillekin mukavia.

Vierailija
13/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan noin tekevät ihmiset, joilla on jostain syystä tarve näyttää, että oma elämä on hauskaa ja mielenkiintoista. Ehkä hakevat sillä huomiota, täyttävät jotain tarvetta, vaille jäämisen kokemusta. 

Toiset ihmiset purkavat faceen rankkoja henkilökohtaisia asioita elämästään. Mistä sekin kertoo?

Vierailija
14/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinne sitten saisi laittaa? En tee itse usein postauksia mutta kiva jos edes muutamat tekee kun aika hiljaista siellä muuten on. Mutta tuntuu että mikään postaus ei ole hyvä ja ymmärrän hyvin että osa jättää jo sen takia julkaisemisen kokonaan kun tietää miten aina löytyy joku joka on sitä mieltä että oli turha postaus.

Tässä elämässähän ei ylipäätään mikään teko tai yksikään lause ole koskaan hyvä, jos haetaan sitä, että elämäänsä tympääntyneet valittajat eivät haukkuisi. Annetaan noiden olla ja eletään me iloiset iloisesti ja rohkeasti.

Vierailija
15/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut Facebookissa, mutta ainakin Instagramissa moni jaka hyvin paljon elämästään sinne. Jokaisen oma asia.

Vierailija
16/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että joku toinen aina kirjoittaa minun asioista nettiin joka ikinen päivä aamusta yöhön. Niin, että ei kai kyse ole MINUN huomionhalusta vaan kirjoittajan.

Vierailija
17/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukavaa jos porukka päivittelisi enemmän. Ihan vaikka sellaisia tavallisia arkisia juttuja. Ei nyt koko elämää tai liian yksityisiä asioita tarvitse jakaa. Eikä mitään loukkaavaa tai muuten hyvän maun vastaista. 

Vierailija
18/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain ketjussa tänään tuomittiin omaisten kuolemasta kertovat postaukset, vaikka somea on kritisoitu enemmän siitä, että julkaistaan vain siloteltua ihannekuvaa, jossa kaikki menee hyvin. Tässä ketjussa jotkut ovat sitä mieltä, että omasta elämästä ei saisi kertoa ylipäänsä yhtään mitään. Jatkossa julkaistaan siis vain kuvia sinitaivaasta, ehkä se on sopivan neutraalia, vaikka varmaan joku paheksuu sitäkin.

Vierailija
19/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että joku toinen aina kirjoittaa minun asioista nettiin joka ikinen päivä aamusta yöhön. Niin, että ei kai kyse ole MINUN huomionhalusta vaan kirjoittajan.

Pitäsikö sun mennä hoitoon? 

Vierailija
20/36 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain ketjussa tänään tuomittiin omaisten kuolemasta kertovat postaukset, vaikka somea on kritisoitu enemmän siitä, että julkaistaan vain siloteltua ihannekuvaa, jossa kaikki menee hyvin. Tässä ketjussa jotkut ovat sitä mieltä, että omasta elämästä ei saisi kertoa ylipäänsä yhtään mitään. Jatkossa julkaistaan siis vain kuvia sinitaivaasta, ehkä se on sopivan neutraalia, vaikka varmaan joku paheksuu sitäkin.

Varmasti paheksuu. Olen törmännyt kommentteihin, kun jollain on vain luontokuvia että ketä kiinnostaa. Ja itsestä otettuja kuvia jos laittaa niin naureskellaan mitä tuokin luulee olevansa kun tuon ikäisenä laittaa selfieitä.

Minäkin tykkäisin että ihmiset jakaisi enemmän siitä arjestaan jotain. Ihan sama mitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän