Oletteko ostaneet ulkomailta esim. Italia rukousnauhan. Tarkoitan nyt sellaista kultaista tai hopeista korua, jossa risti alhaalla.
Kommentit (13)
Vatikaanin edessä oli sellaisia rihkamakojuja joissa noita myytiin 2€ hintaan että toivottavasti löydät aidomman
Ei se mikään koru ole eikä kaiketi yleensä kultainen tai hopeinenkaan.
Laita googleen "el rosario catolico".
Temusta! Siellä on hienoja 😃 Olen toki ostanut myös Espanjasta.
Mihin tarvitse moista tietoa? tylsä päivä?
Miksei suomalainen rukousnauha kelpaa? Onko tässäkin kilpaurheilun makua :/
Luulisi käyttötarkoituksen mukaisesti, ettei olisi tarve ihmeellisyyksiin.
Olen ostanut joskus 40 vuotta sitten, kun koin uskonnollisen kriisin ja harkitsin katolista luostaria ja nunnaksi ryhtymistä. Rosario jäi, mutta nunnaa ei minusta tullut.
Ap ei tarkoita rukousnauhaa vaan tavallista korua.
Itse asiassa olen, vuosikymmeniä sitten Italiasta, mutta jäi yritykseksi: eivät ymmärtäneet (siis parissa koruliikkeessä), mitä tarkoitin kysymällä rosariota.
Vierailija kirjoitti:
Vatikaanin edessä oli sellaisia rihkamakojuja joissa noita myytiin 2€ hintaan että toivottavasti löydät aidomman
Nojaa, rukousnauha on aito, jos sillä rukoillaan. Sillä, mitä ainetta se on, ei ole väliä aitoudelle. Tietty kivien määrään ja asetteluun vaikutttaa se, mitä rukouksia sen kanssa on tarkoitus rukoilla. Yksinkertaisimmillaan siinä on viisi solmua narussa.
Olen ostanut joskus huvikseni Vatikaanista, mutta katolilaisten rosariot/ruusukot eivät ole koruja. Niissä on tarkka rakenne jota rukous noudattelee.
Joo, miten niin?