Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki nykyään lukiolaisilla on mennä vaihtareiksi Jenkkeihin?

Vierailija
04.08.2024 |

Kun ollaan videoyhteydessä Suomeen ja kavereihin lähes 24/7. 

80-luvulla kun itse kävin kaukopuhelut Suomeen oli niin kalliita että kaksi kertaa sen sai tehdä. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se taida olla yhtä suosittua kuin ennen. 

Vierailija
2/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai moni mene?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaihtarivuotena ei saisi pitää yhteyttä läheisiinsä?

Vierailija
4/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siitä juttua lööpeissä, kun "paremman väen" asuinalueella oli ollut puolen vuoden sisään kaksi ammuskelutapausta.

Vierailija
5/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vaihtarina ysärin alkupuolella ja tuolloin se oli suosittua. Meidänkin lukiosta lähti vaihtariksi n. 10 nuorta. Eipä taida enää olla kovin suosittua. Maailma muuttunut ja ihmiset matkustaa ja näkee maailmaa eri tavoin nyt. En omille lapsillekaan sitä erityisesti suosittele, vaikka oma kokemukseni olikin hyvä. Mieluummin nyt lukio kerralla ilman katkoksia läpi ja vaikka sitten yliopistossa vaihtoon.  

Vierailija
6/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa ei ole yhtenäistä kansaa, joten lukuisat pirstaloituneet kansanosat etsivät vain omaa parastaan.

Yhteisen hyvän sijaan.

Vierailija
7/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN päästäisi. voisi joutua kouluampumisen uhriksi.

Vierailija
8/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää suosittua kuten 90-luvulla ja vaihto-oppilaspaikkoja on muitenkin tosi vähän ja niihin menee muidenkin maiden oppilaita.

Lisäksi vaihto-oppilasvuosi on nykyään tosi kallis, helposti menee 15 000 euroa ainakin ja kyseinen vuosi ei edistä opintoja.

Itse olin 25 vuotta sitten vaihdossa ja maailma oli siihen aikaan aika erilainen, hyvä, jos kerran viikossa soiteltiin lankapuhelimitse kotiin.

Vierailija
9/9 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki mene "jenkkeihin". Minun tyttäreni oli vaihto-oppilaana Somaliassa, Mogadishun lukiossa. Oppi kaikennäköistä. Hieno kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi