Siis yök. Eikö kaikki silmälasien käyttäjät PESE rillejään?
Kommentit (22)
Lähteekö se rasva linsseistä niillä liinoilla? Mä pesen aina ja illalla on tylsä nousta sängystä kun on jo asettunut sitten huomaakin että lukulasit on ihan sumeat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustakaa
Tunnusta sinä miksi teet typeriä aloituksia. Pidä huoli omista asioistasi
Pesen noin kerran viikossa ja muina päivinä pyyhin kankaaseen tai linssinpuhdistusliinoilla jos on sumeaa.
Pesen välillä fairyllä ja vedellä. Joka ilta puhdistan sangat ja nenätyynyt. Linssit tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähteekö se rasva linsseistä niillä liinoilla? Mä pesen aina ja illalla on tylsä nousta sängystä kun on jo asettunut sitten huomaakin että lukulasit on ihan sumeat.
Lähtee. Mä pesen myös iltaisin, mutta pyyhin myös kerran tai kaksi päivän aikana.
Mulle optikko kertoi kaikki aineet millä laseja ei saa pestä. Ei sitten löytynytkään oikein mitään millä saisi. Joten antaa olla.
Omia ihosolujahan ne on, mistä moinen hysteria?
Linssit pyyhin joskus, muuta pesua ne eivät koskaan kaipaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle optikko kertoi kaikki aineet millä laseja ei saa pestä. Ei sitten löytynytkään oikein mitään millä saisi. Joten antaa olla.
Mulle optikko sanoi, että saa noin miljoona kertaa pestä fairyllä, että ne linsdit kärsis jotenkin
Ap. Mitn toisten lasit vaikuttaa sinun elämääsi
pesen varsinkin sangat muuten haisevat joskus pahalta
Optikot aina kieltävät pesemisen ja ohjaavat pyyhkimään liinalla.
Putsaan linssit aina aamuisin. En varmaa koskaan ole pessyt lasejani.
Ne korvan takaiset kahvat ovat monen laseissa todella likaiset. Välillä pitäisi pestä (varoen) koko lasit vaikka fairyvedessä.
Ap, olet varmaan nähnyt ihmisillä samentuneita linssejä eli linsseistä on uloimmainen heijastuksenestopinta vaurioitunut. Se tapahtuu lähes huomaamatta, jos esim aukaisee uuninluukun rillit päässä, ruoasta lehahtava höyry vioittaa pinnan. Samoin puurokattilasta tuleva höyry puhumattakaan puu-uuniin tai puukiukaaseen lisähalkojen laittamisesta. Tämä on asia, jota optikoilla eivät missään nimessä kerro linssien lisäpinnoituksia myydessään. Kas, he saavat lisää rahaa, kun asiakas tulee muuten oletettua linssienvaihtoaikaa aiemmin ostoksille. Itse käytän vain kovapintaa, sitä ei höyryt haittaa.
Pesen illalla tai aamulla. Työpäivän jälkeen linssit aivan lähmässä, joten pakko pestä joka päivä.
Pesen aamuin illoin. Iho rasvoittuu hyvin äkkiä.
Vaimo pesee lasini samalla kun omansa.
Pesen noin kerran viikossa linssit ja sangat. Käytän pesuun mietoa nestesaippuaa, jolla pesen kädetkin (luonnonkosmetiikkaa).
Ne sanganpäät esim. viettävät puolet vuorokaudesta hiuksissa, jotka jossain kohtaa viikkoa alkavat rasvoittua. Pesen siis yleensä samalla, kun pesen hiuksetkin, jotten työnnä valmiiksi rasvoittuneita sankoja puhtaisiin hiuksiin. Linssejä saatan pyyhkiä liinalla viikon aikana kerran tai pari.
Tunnustakaa